וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימוע לקראת אישום נגד שוטרים שחישמלו עבריין בטייזר

5.5.2015 / 18:11

לפני כשנתיים וחצי נעצרו שלום אברישמי וברוך טובול, אחרי שוד שביצעו, וכשברשותם אקדח ותכשיטים. הם נאזקו והוכנסו לניידת - אלא שאז, לפי תלונה של הראשון, הוא חושמל ללא סיבה. עו"ד של השוטר: "אין כל סימן לשימוש בטייזר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלקות על גופו של אברישמי, אחרי השימוש באקדח הטייזר נגדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד שימוש לא חוקי בטייזר בידי שוטרים? במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) בירושלים התקיים היום (שלישי) שימוע לפני הגשת כתב אישום נגד שני שוטרים מתחנת ראש העין – זאת בעקבות אירוע שבמהלכו עצרו שני גנבים. אחד החשודים, שנתפסו סמוך לאלעד כשברשותם אקדח ותכשיטים, הגיש תלונה שלפיה חושמל בטייזר, אף שהיה אזוק אחרי המעצר.

החשודים, שלום אברישמי וברוך טובול, נעצרו בדצמבר 2012 אחרי שוד שביצעו. הם נאזקו – כשידיהם מאחורי גבם והוכנסו לניידת. אלא שאז, לפי התלונה שהוגשה, בדרך לתחנת המשטרה, חושמל אברישמי באמצעות הטייזר מספר פעמים "ללא סיבה וללא שגילה התנגדות". חקירת מח"ש העלתה שגם כאשר הובאו החשודים לתחנה, נמשכה לכאורה ההתנהלות הבלתי-חוקית של השוטרים, כשאחד השוטרים קילל את אברישמי ואף היכה אותו בפניו.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הנתק בין בנט לנתניהו נמשך: "הושפלנו פעם אחת יותר מדי"
"מוזר ומסתורי": במשרד החוץ לא בוכים על לכתו של ליברמן
מעטפות כסף שמנות וחשבוניות מזויפות: השיטה של פישר נחשפת

"לא נראה עליו שום סימן חבלה"

לאחר מכן, כך נטען בשימוע, מילא אחד השוטרים דוח פעולה כוזב, שלפיו לא נעשה שימוש בכוח חריג כלפי המתלונן בשעת המעצר.

חוות דעת שהוגשה למח"ש על ידי ד"ר הדס גיפס וד"ר אנדריי קוסיק, שבדקו את אברישמי, אישרו שאברישמי נפצע בעקבות שימוש בטייזר מדגם M26 במנגנון הפעלה של שוקר. "הממצאים מתיישבים עם עיקרי התלונה", נכתב.

מנגד, עורך הדין אריאל עטרי, סנגורו של אחד השוטרים, אמר כי התלונה הכוזבת היא זו שהוגשה נגד מרשו. "התלונה הוגשה לאחר שמרשי תפס את האקדח והתכשיטים שגנב המתלונן", אמר והוסיף כי "עם ההגעה לתחנת ראש העין נערך חיפוש על גופו של המתלונן בפני מספר קצינים ולא נראה עליו שום סימן חבלה מטייזר".

הוא ציין כי הסימנים נראו רק לאחר שחזור שערך אברושמי כמה שעות לאחר מכן, שבו השוטר החשוד המיוצג על ידי עטרי כלל לא נכח. "גם בשחזור זה, לטענת אברושמי, תקפו אותו שוטרים בטייזר. ככל שמח"ש תחקור את עדי הראייה – היא תחסוך לשוטר צער ועגמת נפש ולעצמה – זיכוי נוסף".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully