וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החיילים החשודים באונס: "נאספו ראיות נוספות"

5.5.2015 / 20:39

שופט בית הדין הצבאי ביפו החליט להאריך את מעצר השניים החשודים באונס חיילת בבסיס בדרום. שני החיילים הנוספים שנחשדו במעורבות באונס שוחררו. פרקליט אחד החיילים: "היחסים היו בהסכמה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

שופט בית הדין הצבאי ביפו, סגן אלוף שחר גרינברג, החליט היום (שלישי) להאריך שוב בשישה ימים את מעצרם של שני החיילים החשודים באונס חיילת בבסיס צה"ל בדרום. זאת, לאחר שבדוח חקירה סודי שהוגש לשופט גרינברג במהלך הדיון פורטו פעולות חקירה סמויות מהותיות של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) אשר מחייבות את הותרת החשודים במעצר סגור למיצוי החקירה ומניעת שיבוש הליכי המשפט. שני החיילים הנוספים שהיו חשודים במעורבות באונס שוחררו.

שני החיילים חשודים בכמה עבירות וביניהן אונס, מעשה סדום, פגיעה בפרטיות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראייה. השופט ציין כי מעיון בחומר החקירה עולה כי מאז הדיון הקודם, שבו הוארך מעצרם לראשונה, התחזק היסוד הסביר לחשדות נגדם ונאספו ראיות נוספות הקושרות אותם לעבירה.

עוד בוואלה חדשות:
מעטפות כסף שמנות וחשבוניות מזויפות: השיטה של פישר נחשפת
החולה יחכה: אין מיטות, אין כוח אדם - וזרים מקבלים עדיפות
צפו: רוסיה חשפה לראשונה את טנק המערכה המשוכלל שלה

חשד: ארבעה חיילים אנסו חיילת. אבי כהן
אחד החיילים בדיון הראשון בהארכת מעצרו, יום חמישי האחרון/אבי כהן

במהלך הדיון בבית הדין התברר כי בין אחד החשודים לחיילת המתלוננת התקיים שימוע שהופסק מסיבה לא ברורה. עוד עלה בדיון כי בית הדין הצבאי התרשם כי החקירה מתנהלת בצורה אינטנסיבית ומתקיימות פעולות חקירה רבות במקביל. כמו כן, השופט החליט להאריך את הצו האוסר את פרסום שמותיהם של החשודים.

עו"ד שי רודה, מומחה למשפט צבאי וסנגורו של אחד החשודים, אמר בתגובה להחלטת בית הדין הצבאי: "מרשי ממשיך לטעון שקיים יחסי מין עם החיילת בהסכמה, לא הייתה לו כל אינדיקציה לכך שהמתלוננת לא מסכימה". לדבריו, העובדה ששני החיילים האחרים שנחשדו כמעורבים במעשה שוחררו מהווה חיזוק לטענה.

עו"ד בני קוזניץ ועו"ד סרן עומר קנובל, הסנגורים של החשוד הנוסף, מסרו כי "הלקוח שלנו עומד על חפותו וטוען שיחסיו עם המתלוננת היו בהסכמה והתנהגותה בעימות מחזקת את טענותיו למניעיה של המתלוננת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"המתלוננת הייתה בהלם ובכתה"

עו"ד ניר ליסטר, פרקליטה של החיילת שהתלוננה סיפר אמש לוואלה! NEWS כי מרשתו טוענת שהיא נאנסה על ידי שני חיילים וכי הכירה את החשודים במעשה דרך אחד החיילים מהבסיס. "היא הייתה בהלם באותו הלילה ובכתה", הוסיף עו"ד ליסטר. "היא שיתפה בפרטי האונס את חברותיה שהתעמתו עם החשודים והיא בפירוש אומרת: 'אני נאנסתי'". לדבריו, "מדובר במעשים חמורים ביותר שבוצעו במסגרת צבאית. מצבה לא טוב והיא תקבל את כל הסיוע האפשרי. אני מקווה שגורמי האכיפה יטפלו בכך ברצינות הראויה".

במהלך דיון שהתנהל בבית המשפט ביום חמישי האחרון, התברר כי קיים לכאורה סרטון של האירוע. לדברי עו"ד רודה, אחד החיילים המעורבים במעשה תיעד בווידאו את יחסי המין. הוא הוסיף כי "יש בסרטון זה כדי לשפוך אור על הפרשה כולה, ולתת משקל לעדויות של החיילים" מול גרסת המתלוננת. התיעוד עצמו לא הוקרן בפני בית המשפט.

עוד אמר הסנגור במהלך הדיון כי מרשו סימס למתלוננת, לאחר שפשטה השמועה על הפרשה, ושאל אותה: "עשיתי משהו בניגוד לרצונך?". היא, לדברי הסנגור, לא השיבה.

מעדויות של חיילים וקצינים בבסיס, עולה כי בתום אירוע ביחידה הגיעו החיילת וארבעת החשודים, אשר שניים מהם שוחררו כאמור, לאזור משרד המשמש אותם לפעילות היומיומית בבסיס. לפי החשד, לאחר שיחה בין כמה חיילים לחיילת, אחד מהם נכנס עמה פנימה כשהשאר המתינו בחוץ. בזמן הזה, לטענת החיילת, היא נאנסה תחילה על ידו ואז על ידי החייל הנוסף. כמו כן, באחת העדויות, שנבדקת כעת על ידי מצ"ח, סיפר אחד החיילים בבסיס כי ראה את החיילת בוכה לאחר מכן באזור המגורים.

לאחר שהמידע הגיע לידי המפקדים בבסיס, הם פנו אל החיילת ושכנעו אותה להגיש תלונה במצ"ח נגד החיילים. במקביל, הם הגישו לה סיוע נפשי והפנו אותה לגורמים המקצועיים בצה"ל העוסקים בנפגעי תקיפה מינית.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully