וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצטרף למרוץ: מייק האקבי הרפובליקני מועמד לנשיאות

באירוע בעיר הולדתו שבארקנסו, הכריז מושל המדינה לשעבר ומגיש רשת "פוקס ניוז" על מועמדותו בבחירות המקדימות. הוא התחייב למנוע מאיראן פצצה בכל מחיר, ולשנות את המדיניות הכלכלית לטובת מעמד הביניים

צילום מסך

מושל ארקנסו לשעבר ומגיש רשת "פוקס ניוז" מייק האקבי הכריז היום (שלישי) על הצטרפותו למרוץ לנשיאות ארצות הברית בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית. האקבי, בן 59, הכריז על מועמדותו באירוע בעיירה הופ שבארקנסו, עיר הולדתו שאותה הוא חולק עם נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון.

האקבי התמודד בבחירות המקדימות בשנת 2008, וזכה לתמיכה נרחבת מקבוצות של נוצרים אוונגליסטים. הוא נחשב לשמרן במיוחד בנושאים חברתיים, בהם הפלות וזכויות להט"בים, ולדבריו, הוא תומך במדיניות חוץ נצית ובמדיניות כלכלית פופוליסטית. בנאום ההכרזה הוא טען כי אם ייבחר, ישנה את מדיניות הממשלה כך שתטיב עם מעמד הביניים האמריקני.

עוד בוואלה חדשות:
אובמה: "אמשיך לפעול לצמצום פערים גם לאחר כהונתי"
מנכ"לית HP לשעבר קרלי פיורינה תתמודד לנשיאות
המרוץ מתחמם: ראנד פול הכריז על מועמדות לנשיאות ארה"ב

מייק האקבי מכריז על מועמדותו, ארקנסו, ארה"ב, מאי 2015. AP
האקבי, היום/AP

בהתייחסות למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אמר האקבי כי הוא יפעל "פשוט לכבוש" את השטחים שבשליטת הארגון, בניגוד למדיניות ממשלו של הנשיא הנוכחי ברק אובמה. "נתמודד עם ג'יהאדיסטים כמו שאנחנו מתמודדים עם נחשים ארסיים", קרא. הוא התחייב לתמוך בישראל והבהיר: "הגיהינום יקפא" לפני שאיראן תקבל נשק גרעיני.

האקבי הוא המועמד השישי מקרב המפלגה הרפובליקנית שמודיע על הצטרפותו למרוץ, והשלישי בשבוע האחרון. סקרים חוזים לו אחוזי תמיכה בודדים בלבד. מוקדם יותר השבוע, הכריזו הרופא לשעבר בן קרסון ומנכ"לית HP לשעבר קרלי פיורינה על הצטרפותם למרוץ, אולם על פי הסקרים, המועמדים הרפובליקנים המובילים הם טד קרוז וג'ב בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully