וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעטפות כסף שמנות וחשבוניות מזויפות: השיטה של פישר נחשפת

5.5.2015 / 18:40

במח"ש מאמינים שעלו על מנגנון השוחד שהפעיל לכאורה עורך הדין המפורסם. לפי החשד, פישר נהג לפגוש לקוחות ואנשי עסקים בחו"ל, ו"להזהיר" אותם מפני חקירות נגדם. בתמורה, הוא היה מקבל לידיו 350 אלף שקל "שכר טרחה"

צילום: עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

בפרקליטות חושדים שהצליחו לעלות על השיטה שבה פעל לכאורה עורך הדין רונאל פישר, העצור בשורת פרשות שעיקרן קבלת שוחד מאנשי עסקים ומלקוחותיו. חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) חושדים כי פישר, שבידיו היה מידע מודיעיני רגיש בנוגע לחקירות נגד גורמים שונים - נהג לקבוע עם המעורבים, חלקם אנשי עסקים, במקומות שונים בחו"ל כדי "להזהיר" אותם. באותו מעמד, לכאורה, לקח מהם כסף מזומן במעטפות שמנות.

בתמורה, כך לפי החשד במח"ש, הוציא עורך הדין המפורסם חשבוניות מזויפות בעבור התשלום, שלכאורה סווג כשכר טרחת עורך דין. ברוב המקרים, דרש פישר תשלום על סך של 350 אלף שקלים או 100 אלף דולר במזומן, ובעבור אותו "שכר טרחה" הוציא חשבוניות למעורבים.

עוד בפרשת רונאל פישר
הותר לפרסום: איש העסקים עופר נמרודי חשוד בפרשת פישר
השוטר החשוד בשוחד החל לשתף פעולה בחקירה
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר נעצר בחשד לשוחד

עו"ד רונאל פישר בדיון על רצח דרק רוט בבית המשפט העליון, אוגוסט 2014. יואב דודקביץ'
"שכר טרחה" של 100 אלף דולר. עו"ד פישר/יואב דודקביץ'

אחד המקרים שבהם עו"ד פישר פעל כך, לפי החשד, היה בתיק שנגע לשני אחים בעלי חברת בנייה קבלנית. לפי חשד במח"ש, פישר נפגש עם האח הבכור בפריז, צרפת, ודרש ממנו תשלום שכר טרחה, לאחר שידע כי מתקיימת חקירה סמויה נגד החברה הקבלנית שבבעלותו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

החוקרים חושדים כי פישר ידע על קיום החקירה הודות למידע שהעביר לו רב-פקד ערן מלכה, שהיה ראש צוות חקירה ביחידה הכלכלית של להב 433.

באי כוחם של הקבלנים, עורכי הדין ליה פלוס וששי גז מסרו בתגובה כי מדובר ב"אנשים נורמטיביים שפנו לייצוגו של עורך דין מוכר, המייצג שוטרים ושותף במשרד עם פרקליטת מחוז לשעבר".

לדבריהם, מרשיהם "לא ידעו ולא יכלו לדעת על כל פעולה פלילית שעשה פישר - ככל שעשה - תוך שימוש בכספם, שהועבר אליו כשכר טרחה. קורבנות רונאל פישר בעבר הינם קורבנות המערכת השוללת את חירותם היום. רק טבעי היה עבור מרשיי לצפות, שעורך דינם הינו אדם שומר חוק שמעניק שירותיו כראוי ומנפיק כנגד שכר הטרחה שקיבל, חשבוניות כדין".

העדה לחוקרים: פישר ביקש לקבוע פגישות סודיות

במשך שעות ארוכות ישבה עדת המדינה בפרשה, עובדת במשרדו של עו"ד פישר, ושטחה בפני חוקרי מח"ש את מצבת הלקוחות של פישר - שהעבירו לידי הבוס שלה כסף באותה השיטה. היא סיפרה גם כיצד הוא ביקש ממנה לקבוע עם אותם הלקוחות במקומות סודיים, על מנת שלא יעלו על עקבותיו.

פישר זומן עד כה לשימוע לפני העמדה לדין בשתי פרשות אחרות. בפרשה הראשונה, "פרשת אלון חסן", הוא חשוד כי תיווך בשוחד בתקופה שבה העניק שירותים משפטיים לאלון חסן בזמן שהאחרון שימש יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. החוקרים חשדו כי פישר קיבל סכום כסף מחסן לאחר שיצר בפניו מצג שווא שלפיו יעביר את הכסף לידי גורם משטרתי אשר בכוחו להשפיע על מהלך החקירה של חסן.

בפרשה השנייה, "פרשת אילון מכלוף", פישר חשוד כי קיבל סכום כסף במזומן מאילון מכלוף, הבעלים של מטמנת פסולת באשקלון שאותו ייצג בהליכים משפטיים שהתנהלו בעניינו. גם במקרה הזה, פישר חשוד כי קיבל את הכסף לאחר שיצר מצג שווא שלפיו יעביר את הסכום לידי שוטר בתמורה לקבלת מידע בעניין תיקי חקירה המתנהלים נגד מכלוף. שאר הפרשות שבהן חשוד פישר ממשיכות להיחקר וטרם התגבשה בהן תשתית ראייתית מספקת.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully