וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילוט חדש בנגב ינסה למנוע תאונות בין מכוניות לגמלים

5.5.2015 / 14:50

במסגרת הפיילוט, שהחל במועצת נווה מדבר, יסומנו גמלים משוטטים בסרטים זוהרים על מנת להקל על הנהגים לזהותם. בהמשך, מקווים, על כל גמל יותקן איתוראן. "מקווים להגיע לכל מקום שיש בו גמלים"

סימון גמלים בדרום, אפריל 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
"מתכוונים להרחיב את הפיילוט לכל הנגב"/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

המועצה האזורית נווה מדבר החלה היום (שלישי) בפיילוט ראשוני למניעת תאונות בין כלי רכב לגמלים. במסגרת הפיילוט, הגמלים המשוטטים יסומנו בסרטים זוהרים ובעתיד, כך מקווים במועצה, יתקינו על כל גמל איתוראן, כדי שתהיה אפשרות לעקוב ולהתעדכן במיקומם. את הפיילוט תפעיל המועצה בשיתוף עם המנהל לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה.

"בשנה האחרונה אירעו שתי תאונות קטלניות עם גמלים שבהן נהרגו שני נהגים, באזור רמת נגב ורביבים", אמר ד"ר אל סנע סילמן, וטרינר מועצת נווה מדבר. "במועצה יש כ-3,000 גמלים, אנחנו מתחילים בסימון הגמלים על ידי פסים זוהרים כדי שכלי הרכב יזהו אותם. התחלנו בפיילוט בכפר ביר הדאג' ומתכוונים להרחיבו לכל הנגב".

עוד בוואלה! NEWS:
משפחות מצטופפות בחדר, גנים מופרדים ושום תקווה להתקדם
נסגר התיק נגד השוטר שירה למוות בצעיר בכפר כנא בשל חוסר אשמה
המפתחות נמצאים בידיים של בנט: כל תרחישי הקואליציה

סימון גמלים בדרום, אפריל 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
חלק מראשי הרשויות הציעו להרוג את הגמלים/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

"אנחנו בודקים אפשרות בשלב הבא להשתמש גם באיתוראן, בנוסף לפסים הזוהרים", אמר סלמאן בן חמיד, מנכ"ל המועצה. לדבריו, ישנם מגדלי גמלים שכבר החליטו כי הם מעוניינים בכך, "כדי לדעת איפה הם בדיוק ולמנוע כניסה לכבישים, אך העלות של דבר כזה גבוהה מאוד".

רחמים יונה, ראש המועצה, מקווה שהפרויקט יצליח למנוע תאונות בין כלי רכב לגמלים. "בכוונתנו להרחיב את הפיילוט לכל שטחי המועצה ולכל מגדלי הגמלים", אמר. "זאת פעם ראשונה שאנחנו עושים את זה ביישובי הקבע שהמדינה הכירה בהם. אנחנו מתכוונים להגיע לכל המקומות שבהם יש גמלים". לדברי יונה, חלק מראשי הרשויות הציעו להרוג את הגמלים, אך ביקש "למצוא פתרון אחר".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully