וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטרודן" חזרה בה: רוב קווי החברה יעבדו במהלך המרוץ בבאר שבע

יניר יגנה ואנה רויטמן

5.5.2015 / 11:51

למרות שתחילה החליטה חברת "מטרודן" להפסיק את פעילות רוב האוטובוסים בבאר שבע בשל מרוץ הלילה בעיר, חזרה בה החברה וקבעה כי רק מספר קטן של קווים יושבתו. זאת, בעקבות המחאה של ארגון נוסעי התחבורה הציבורית

מרוץ הלילה של נייקי. דרור עינב
מרוץ הלילה של נייקי/דרור עינב

חברת האוטובוסים "מטרודן" החליטה כי 16 מקווי התחבורה הציבורית בבאר שבע השייכים לחברה יפסיקו את פעילותם הערב (שלישי) בעקבות מרוץ הלילה שצפוי להתקיים בעיר. עם זאת, לאחר פניית ארגון נוסעי התחבורה הציבורית ובהנחיית הממונה מטעם משרד התחבורה, החליטה החברה שלא להפסיק את הפעילות לחלוטין. בחברה ציינו כי הוחלט שלא להפסיק את פעילות הקווים על אף שלא נערכה ישיבת תיאום בין החברה לבין גורמים בעירייה בכל הנוגע לצירים שבהם יעברו האוטובוסים.

החברה החליטה כי החל מהשעה 17:00 יופעלו מרבית הקווים, תוך שינוי מסלולם. לפי הודעת החברה, הקווים 2, 16, 17, 21, 18, 25, 26 ו -32 יופעלו כרגיל. כמו כן, בקווים: 4, 5, 6, 7, 8, 12, 14, 22, 24, ו – 34 יבוצעו שינויי מסלול כך שהם יעקפו את תוואי המרוץ בין צומת הרחובות אלי כהן ושדרות רגר לבין צומת הרחובות וינגייט/ בן גוריון ושדרות רגר. עוד ציינו בחברה כי בקו 31 יהיה שינוי מסלול מזערי בהתאם למרוץ, וכי קווי השרות : 3, 9, 13, 18 לא יופעלו כלל מאחר ומסלולם הינו בתוואי המרוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
המהלך שישרוף לחיל האוויר כרבע מיליארד שקל
"איש של מילה": אולמרט הציג במשפטו מכתבים מדגן ומבלייר
לא רק ישראלים: מסתבר שיש גם אמריקני מכוער

תחנת אוטובוס מבוטלת. מערכת וואלה!
"החלטה שערורייתית"/מערכת וואלה!

למרוץ, שיתקיים בשנה השלישית ברציפות, צפויים להגיע אלפי אנשים מכל רחבי הארץ לאחר שהפך אטרקציה עבור חובבי ריצה. מוקדם יותר, לפני שחברת "מטרודן" שינתה את ההחלטה בנוגע להפסקת פעילות הקווים, אמרו גורמים בארגון נוסעי התחבורה הציבורית: "אנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטיים לטפל ברוע הגזרה ולאפשר לתושבי העיר להתנייד בתחבורה הציבורית תוך מתן פתרונות סבירים".

לדבריהם, "אנו מברכים על המרוץ, אך ביטול של שני שליש ממערך השירות העירוני בבאר שבע אינו פתרון ראוי ואינו מקובל. פתרון ראוי ומקובל הוא קיצור מסלולי הקווים. באירועים מסוג זה משטרת ישראל ממליצה לציבור להגיע לאירוע באמצעות תחבורה ציבורית. קואופרטיב אגד פרסם שלשום מסלולים חלופיים לקווי השירות הבין עירוניים היוצאים ומגיעים לבאר שבע. בצירים פתוחים אלו, בהם קווי אגד ייסעו, יכולים גם קווי השירות העירוני לנסוע".

מיכאל אידן, מנהל מרחב באר שבע והדרום בארגון, מחה גם הוא על ההחלטה להפסיק את פעילות הקווים ואמר: "אנו מוחים בתוקף על ההחלטה השערורייתית שבעקבותיה תושבי העיר ומבקריה לא יוכלו להתנייד בעיר בין אם עבור חזרה הביתה מהעבודה או לימודים ובין אם ירצו להשתתף במרוץ ולהגיע לאזור האירועים באמצעות התחבורה הציבורית".

ניסים סספורטס, מנכ"ל חברת כיוונים העירונית האחראית על המרוץ אמר: "לא קיבלנו שום פנייה רשמית מחברת 'מטרודן'. אנחנו מפרסמים את המרוץ כבר חודש ימים, היו גופים אחרים שהתארגנו לכך ומצאו פתרון לדרכים החסומות".


לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully