וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב כפר כנא נאשם בהעברת מאות אלפי שקלים לחמאס

5.5.2015 / 10:46

כתב אישום הוגש נגד מאלכ ג'מיל חטיב, רופא שיניים בהכשרתו, בגין עבירות ביטחוניות. הוא מואשם שאסף כספים מפלסטינים שעבדו בישראל והעביר אותם לפעיל חמאס, והסיע שוהים בלתי חוקיים תמורת תשלום

צילום: ערן גילווארג, עריכה: קשת סידי

פרקליטות מחוז הצפון הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מאלכ ג'מיל חטיב, תושב כפר כנא בן 35, באשמת עבירות ביטחוניות. בין היתר נאשם חטיב במגע עם סוכן חוץ, התארגנות בלתי חוקית והעברת כסף לחמאס. בית המשפט הסיר היום את צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה והתיר לפרסמה.

חטיב, נשוי ואב, הוא רופא שיניים בהכשרתו, אך מיעט לעבוד במקצוע. במשטרה ובשב"כ חשדו שהוא מעביר כסף לחמאס כבר בחודש פברואר. הוא עוכב ונחקר אך לא היו די ראיות שיביאו למעצרו והוא שוחרר באזהרה. מחלק התשאול ביחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז הצפון של המשטרה והשב"כ המשיכו בחקירת המקרה.

לפני כשלושה שבועות נעצר חטיב פעם נוספת. לדברי סגן-ניצב משה שטרית, ראש מחלק תשאול בימ"ר צפון, חטיב נעצר במחסום משטרתי בצומת מגידו, כשבידיו כסף מזומן במטבעות זרים בשווי 170 אלף שקל. במכוניתו היו באותה עת שישה פלסטינים, ללא אישורי שהיה בישראל, שאותם הסיע בתשלום.

מאלכ ג'מיל חטיב, רופא שיניים מכפר כנא החשוד בעבירות בטחוניות בבית המשפט המחוזי בנצרת עילית. אפריל 2015. ערן גילווארג
חטיב בבית המשפט המחוזי בחיפה, היום/ערן גילווארג

בחקירתו הודה כי בחודשים האחרונים אסף כסף מפלסטינים תושבי השטחים שעבדו בישראל. זאת, בהתאם להנחיות שקיבל מפעיל חמאס הנמצא ברצועת עזה. את הכסף שאסף מידיהם העביר לפעיל אחר בארגון הנמצא בשטחים. על פי האישום, עבור כל העברה גבה חטיב עמלה.

במשטרה סבורים כי בדרך זו העביר לחמאס מאות אלפי שקלים. נוסף על כך, התפרנס חטיב מהסעת שוהים בלתי חוקיים, מהם גבה כ-200 שקל לנוסע. להערכת החוקרים, חטיב העביר כספים לחמאס על רקע אידאולוגי וכן בשל בצע כסף. בכתב האישום, נכתב כי במהלך השנתיים האחרונות ובכמה הזדמנויות הסיע חטיב שב"חים מכפר ברטעה וממחסום ארז לאזורים שונים בארץ, בהם כפר כנא, כפר ריינה, נצרת וטמרה, זאת מבלי לוודא אם יש להם היתר שהייה, ובכך, לפי כתב האישום, הוא סיכן את ביטחון תושבי המדינה.

עוד נכתב בכתב האישום כי החל מחודש מאי אשתקד ועד לחודש פברואר השנה, העביר חטיב בחמישה מקרים כספים לארגון דרך איש הקשר אבו פארוק ובהוראותיו והנחיותיו הטלפוניות. חטיב נאשם כי קיבל עמלה בסך אלף שקלים עבור כל העברה. כמו כן, בחודש פברואר נחקר חטיב בשב"כ והוסבר לו כי אבו פארוק הוא פעיל בחמאס וכי הכספים שהעביר הם כספי טרור, ולכן זאת עבירה על החוק. בסיום חקירתו הבטיח הנאשם כי לא יחזור על מעשיו, אולם כמה ימים לאחר מכן המשיך בהעברת הכספים, עד שנעצר, כאמור, בחודש שעבר במחסום מגידו בדרכו לשכם, כשברשותו 170 אלף שקלים במזומן ובמכוניותו שישה שב"חים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מאלכ ג'מיל חטיב, רופא שיניים מכפר כנא החשוד בעבירות בטחוניות בבית המשפט המחוזי בנצרת עילית. אפריל 2015. ערן גילווארג
הוזהר מראש, אך המשיך בהעברת הכספים. חטיב, היום/ערן גילווארג

עו"ד אורית קורין, שהגישה את כתב האישום מטעם פרקליטות מחוז צפון, אמרה: "מדובר בעבירות ביטחוניות חמורות. על אף שהוזהר במפורש בחודש פברואר, הוא שב וחזר לבצע את אותן העבירות והפעם גם בסכומי כסף גדולים ולא מבוטלים שהועברו לארגוני הטרור. אנחנו רוצים למגר את התופעה של הסעת השב"חים שנעשית כל יום לתוך תחומי המדינה. הסכנה לכך ידועה,דוגמת רצח החייל בעפולה שבוצע בידי שב"ח".

חטיב גדל בבית איסלאמיסטי. אביו היה פעיל מוכר בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, אך הורחק ממנה לפני שנים רבות, בשל חילוקי דעות. אולם, במשטרה ציינו כי לא נמצא כל קשר בין פעילות הבן למשפחתו. את הנאשם הגדירו היום בכפר כנא דמות שולית ואפילו "אנונימי". "הוא לא דמות בולטת ולא היה מוכר בפעילות דתית או פוליטית", אמר תושב המקום.

מאלכ ג'מיל חטיב, רופא שיניים מכפר כנא החשוד בעבירות בטחוניות בבית המשפט המחוזי בנצרת עילית. אפריל 2015. ערן גילווארג
חטיב עם עורך דינו, היום/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully