וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו הח"כ האתיופי הראשון לא השתלב כאן - והוא לא חוסך בביקורת

5.5.2015 / 17:28

אדיסו מסאלה מחלק את זמנו בין אתיופיה לישראל, ובשיחה מאדיס אבבה סיפר לוואלה! NEWS על הקשיים בעלייה, זעם הצעירים והנקודות בהן כשלה המדינה: "למה לא השתלבתי? בישראל צריך מרפקים. הפכנו כאן לסוג ב'"

צילום: יותם רונן, מאצ'י הוף, דוד קורן; עריכה: שניר דבוש, גדי וינסטוק

(מחאת יוצאי אתיופיה בכיכר רבין בתל אביב, ראשון)

אדיסו מסאלה, שהיה חבר הכנסת הראשון יוצא אתיופיה, סיפר לוואלה! NEWS על מצב הקהילה ברקע המחאה נגד אלימות המשטרה וההזנחה ארוכת-השנים של הממשלה. "מדינת ישראל הפכה את חברי הקהילה לאזרחים סוג ב'", אמר בשיחה מאדיס אבבה, בירת אתיופיה, שבה הוא מייצג חברות ישראליות המחפשות להשקיע במדינה. לדבריו, "האתיופים נמצאים בשוליים וזאת הסיבה שכל הצעירים יצאו להפגין".

מסאלה, שכיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה ומפלגת עם אחד בכנסת ה-14, בין 1996 ל-1999, סיפר כי הוא מייצג חברות ישראליות שמחפשות השקעה במדינה. "אני מחלק את הזמן שלי בין ישראל לאתיופיה", הסביר הח"כ לשעבר, שמתגורר בבת ים. "צריך להתפרנס בסופו של דבר. ישראל היא מדינה קטנה והאפשרויות מאוד מצומצמות. אני גם הייתי פעיל פוליטי וחשבתי שזה יקדם את פני הקהילה, אבל הפוליטיקה הישראלית נפלה בשנים האחרונות לשפל המדרגה. עליתי לפני 35 שנה לישראל, ופתאום, אחרי שחיפשתי את עצמי, מצאתי את עצמי שוב במולדת".

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
מחאת יוצאי העדה בכיכר רבין בתל אביב, ראשון/דרור עינב

הוא הביע צער על כך שבתקופה זאת, "שבה בני הקהילה מנהלים מאבק צודק, נבצר ממני להיות איתם". הוא הוסיף כי "זהו מאבק שניהלתי אותו שנים רבות. אחרי 30 שנה של קליטת יוצאי אתיופיה, הם עדיין לא מצאו את מקומם הראוי בחברה הישראלית. פעם אחר פעם אנחנו שומעים אותם זועקים את זעקת הקהילה ויוצאים להפגנות כדי להשמיע את קולה. שתי הבנות שלי השתתפו בהפגנות בירושלים ובתל אביב".

מסאלה טוען כי "החברה הישראלית, אם לומר בעדינות, היא חברה לא קלה. קשה מאוד לפלס בה דרך. חייבים להשתמש בהרבה מרפקים". הוא הדגיש כי "רבים מאלו שהיו חברי כנסת מונו לתפקידים בכל מיני חברות ממשלתיות, בנקים, גופים ציבוריים ופרטיים. מדוע אני לא המשכתי בתפקיד בשליחות ציבורית? זאת שאלה טובה, שצריכה להישאל במוסדות ממשלתיים. הוא הדגיש כי על אף שמאבק הקהילה עשוי להיראות כמאבק נגד המדינה, מטרתו היא לשפר את החברה הישראלית. "זאת קהילה קטנה מבחינת גודלה. לכן, החברה והמדינה חייבות לתת לה מקום ראוי, בעיקר לצעירים, שלא מוכנים להיות בשוליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully