וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתיקה של שנה: השוטר החשוד בשוחד החל לשתף פעולה בחקירה

רפ"ק מלכה, החשוד שהעביר מידע לעו"ד רונאל פישר, החל לשתף פעולה עם חוקריו לראשונה מאז שנעצר לפני שנה. בתוך כך, איש עסקים מוכר נחקר באזהרה במח"ש בחשד למעורבות בפרשה

צילום: עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

(הארכת מעצרם של פישר ושל השוטר ערן מלכה)

קצין המשטרה לשעבר ערן מלכה, החשוד בקבלת שוחד ושיבוש הליכים בפרשת רונאל פישר, החל אתמול (שני) לשתף פעולה עם חוקריו. עד כה שתק מלכה, שנעצר לראשונה לפני שנה, בכל חקירותיו. מלכה, שמיוצג על ידי עורכי הדין דב גלעד כהן ועדי כרמלי, חשוד בלקיחת שוחד.

בתוך כך, איש עסקים מוכר נחקר אמש במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בנוגע לקשריו עם עו"ד פישר, שחשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש הליכים. לפי החשד, איש העסקים קיבל מידע מודיעיני מפישר, שקיבל את המידע מרפ"ק מלכה.

אתמול הותר לפרסום כי שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, נעצר אתמול בחשד למתן שוחד לעו"ד פישרץ לפי החשד של מח"ש, ברס קיבל מידע מבעוד מועד על חקירה המתנהלת במשטרה, בתמורה לכספי שוחד שהעביר לו פישר. גם במקרה זה, לכאורה הגיע המידע האמור מרפ"ק מלכה.

לקריאה נוספת על פרשת רונאל פישר
פרשת רונאל פישר: מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר נעצר בחשד לשוחד
עדת המדינה נגד עו"ד פישר – המתווכת בינו לשוטר החשוד בשוחד
עו"ד פישר נעצר - ואיתו קצין משטרה לשעבר החשוד בלקיחת שוחד

הוארך מעצרו של רונאל פישר. עומר מירון
הארכת מעצרו של פישר, שלשום/עומר מירון

אתמול האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של ברס בשלושה ימים. השופטת ג'ויה סקפה שפירא אמרה בדיון בעניינו: "המשיב נתן שוחד לקצין משטרה תמורת קבלת מידע מתיקי חקירה משטרתיים. עניינו של המשיב הוא בחלק מפרשה גדולה יותר, הכוללת מספר פרשות דומות לעניין זה בהם מעורבים שונים. בהחלטתי מאתמול הוריתי על חשש משיבוש הליכי חקירה העולה ממידע קונקרטי".

ברס סיים את תפקידו מוקדם מן הצפוי בחודש ספטמבר האחרון. הוא הודיע על הפרישה המוקדמת במהלך ישיבת דירקטוריון, וזאת בשל דרישת משרד האוצר כי הוא יסיים את תפקידו באופן מידי, טרם המועד עליו הכריז. לדברי גורם בכיר בחברה, ברס אולץ להתפטר בעקבות פרסומים על מינויו של המהנדס החיצוני דוד גת ליועץ החברה, ללא קיום מכרז.

הארכת מעצר לשי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, ירושלים מאי 2015. נועם מושקוביץ
חשוד ששיחד את פישר בתמורה למידע על מידע מחדרי החקירות. שי ברס בהארכת מעצרו, אתמול/נועם מושקוביץ

כמו כן, בית משפט השלום בירושלים האריך שלשום בחמישה ימים את מעצרו של פישר, כמו גם את מעצרו של קצין המשטרה מלכה. במהלך הדיון טענה נציגת מח"ש, נעה לימור, כי אופן הפעולה של פישר בפרשות בעניינו הוא חלק משיטה שפיתח ובה השתמש לכאורה במקרים נוספים. "מאז שנעצר פישר בשנית, גילתה מח"ש את השיטה שבה פעלו רונאל פישר וקציני המשטרה", הסבירה לימור.

"לא יעלה על הדעת שקצין בכיר במשטרה יקשור קשר עם החשודים באותם תיקים, וביחד ירקמו מזימות לסחוט אחרים", אמרה נציגת מח"ש. "החשוד פעל לא אחת לשיבוש הליכים. העבירות, מעצם טיבן, כמו גם אופן התנהלותו של החשוד, מוכיחים כי לא ניתן לתת בו אמון".

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully