וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בטקסס: כך נמנע פיגוע רב נפגעים בכנס אנטי-איסלאמי

חודשים של הכנות, יחידות ביטחוניות מיוחדות וערנותו של שוטר אחד שפשוט "עשה את המוטל עליו" הצליחו לעצור את זוג המחבלים. זאת למרות שהרשויות לא זיהו כלל את הסימנים שהיו עשויים להצביע מראש על המתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

אירוע הירי הלילה (שני) מחוץ לתחרות איורים של הנביא מוחמד בגארלנד, טקסס, הסתיים בשני הרוגים – החשודים בירי – ובשוטר פצוע, ששוחרר מבית החולים לאחר טיפול. עם זאת, התוצאה הייתה יכולה להיות קטלנית הרבה יותר - ג'ו הארן מהמשטרה המקומית הסביר היום כי "ההכנות הביטחוניות החלו כבר לפני כמה חודשים, בשיתוף גורמים רבים", וכך נמנע טבח המוני.

לדבריו, "לא הייתה התרעה על האנשים האלה או על האירוע". עם זאת, כוחות רבים היו פרושים מחוץ למבנה שבו התרחש הכנס, בהשתתפות כ-200 בני אדם, בהם מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס. מארגני הכנס, שטענו כי הכנס לא נועד לפגוע בדת האיסלאם, אלא מהווה ביטוי של חופש הביטוי שלהם, אף שילמו 10 אלף דולרים עבור האבטחה הנוספת באירוע. "החשודים לא אמרו דבר, פשוט התחילו לירות", הוסיף הארן.

עוד בוואלה חדשות:
טקסס: שני חשודים פתחו באש בתחרות איורי מוחמד - וחוסלו
מאייר השער האחרון של שרלי הבדו: "לא אצייר יותר את מוחמד"
חודשיים אחרי גל הטרור, פריז מנסה להרים ראש

ירי בתחרות קריקטורות של הנביא מוחמד, דאלאס, טקססס, מאי 2015. AP
כוחות מיוחדים בזירה/AP

כמה דקות לפני סיום האירוע, "מכונית כהה עצרה במגרש החנייה, שעה שניידת משטרה חסמה את הכניסה למבנה", תיאר הארן, "כשהמכונית נעצרה, שני בני אדם יצאו מכלי הרכב. לשניהם היו רובין והם הסתתרו מאחורי המכונית והחלו לירות". שוטר שהוצב בחלק זה של המבנה השיב אש וירה בהם למוות.

כמה שניות לאחר מכן, צוותי משטרה מיוחדים הגיעו לאזור וסייעו בנטרול הזירה. היה חשש כי הם הטמינו פצצות במכונית, אולם בתום סריקות לא נמצאו פצצות בכלי הרכב או בבניינים סמוכים. "השוטר עשה את מה שהוא היה אמור לעשות תחת האש שנורתה לעברו", שיבח הארן את השוטר שהגיב לירי הראשוני, "הוא עשה עבודה מעולה".

אחד החשודים זוהה כצעיר בשם אלטון סימפסון, תושב אריזונה, שהיה נתון בעבר לחקירה בגין פעילות טרור. על פי הדיווח ברשת ABC, סוכנים של הבולשת הפדרלית, FBI, פשטו על ביתו של סימפסון בפיניקס. כמו כן, הרשויות סבורות כי הוא אחראי לשורת הודעות בטוויטר, תוך שימוש בתגית "מתקפה בטקסס", האחרונה שבהן כחצי שעה לפני הירי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ירי בתחרות קריקטורות של הנביא מוחמד, דאלאס, טקסס, מאי 2015. AP
"הגיע הזמן שאחינו בארצות הברית ימלאו את חלקם". משתתפי הכנס/AP

משתמשים ברשתות החברתיות המזוהים עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסמו הודעות בנושא במהלך השבוע האחרון. בהתייחסות לפיגוע במערכת כתב העת הסאטירי "שרלי הבדו" בפריז בחודש ינואר האחרון, טענו המשתמשים כי "הגיע הזמן שאחינו בארצות הברית ימלאו את חלקם".

סימפסון היה מוכר היטב ל-FBI. לפני חמש שנים הוא הורשע בכך שמסר עדות שקר לסוכנים הפדרליים בנוגע לכוונותיו לעבור למדינה מסוימת באפריקה, אולם השופט קבע כי לא ניתן להוכיח שהוא בהכרח התכוון להצטרף לארגון טרור. החשוד השני לא מוכר לרשויות, אולם ברשת המקומית KPHO דווח כי מדובר בשותפו לדירה של סימפסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully