וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נעקור מהשורש אלימות שוטרים כלפי העדה האתיופית

ראש הממשלה נאם בכנסת לרגל 155 שנה להולדת חוזה המדינה, והתייחס למחאת העדה: "נילחם בכל כוחנו בתופעות של גזענות ואפליה". הרצוג: "מצוקת הקהילה - נורת אזהרה שיש להתייחס אליה בכובד ראש"

צילום: ערוץ הכנסת, יותם רונן, מאצ'י הוף; עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) בכנסת לרגל 155 שנה להולדת חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל. בנאומו התייחס נתניהו למחאת העדה האתיופית והבטיח לעקור את תופעת האלימות השרירותית של המשטרה כלפי העדה מהשורש.

"רבים סיפרו לי על נערים ובוגרים שחוששים לצאת לרחוב בגלל פחד מהשוטרים", הזכיר ראש הממשלה את פגישתו מוקדם יותר היום עם נציגי העדה. "גם בזה נטפל. משטרת ישראל נחושה לשנות את המצב מהקצה אל הקצה, ההנחיות האלה ירדו לשטח". לדבריו, "אין לי ספק שכולנו מבינים את הצורך בזה, וזה יושג. הבטחתי לבני העדה שנטפל בבעיות שמעיקות עליהם ונעקור אלימות שרירותית של המשטרה נגד בני העדה".

לקריאה נוספת בנושא
מעצר החשודים בתקיפת שוטרים בהפגנה הוארך ביום וביומיים
מתנדבת במשטרה על העדה האתיופית: "95% רוצחים וגנבים"
שוטר ממוצא אתיופי: ייתכן שהמשטרה מתעמרת קצת יותר בבני העדה

בנימין נתניהו, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
ראש הממשלה נתניהו בנאום בכנסת, היום/נועם מושקוביץ

עוד הוסיף נתניהו כי "צריך לפעול למען אחדות בעם. לכל האזרחים יש זכויות וחובות, לרבות החובה לציית לחוקי המדינה, לציית לסדר הציבורי ולהימנע מאלימות. יש לנו גם את החובה לתת שוויון זכויות והזדמנויות אמיתי לכל ילדינו". הוא ציין כי "המפגש עם נציגי העדה נמשך שלוש שעות, והיה מרגש בצורה בלתי רגילה. נילחם בכל כוחנו בתופעות של גזענות ואפליה. ישראלים ממוצא אתיופי הם ישראלים לכל דבר, תרומתם למדינה היא ממשית".

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו עם החייל ממוצא אתיופי דמאס פיקדה, שסרטון שתיעד את הכאתו השרירותית בידי שוטרים עורר את המחאה האחרונה, שהגיעה אתמול לשיאה בכיכר רבין בתל אביב. "רציתי להגיד לך שאני הזדעזעתי מהדבר הזה. אנחנו לא יכולים לקבל את זה", אמר לו נתניהו במשרד ראש הממשלה בירושלים. "המשטרה מטפלת בזה, ואנחנו נצטרך לשנות את הדברים. אבל שמעתי גם אותך. אתה אמרת 'לא רוצה לשמוע על אלימות'. זה חשוב, זאת אמירה מנהיגותית, ואולי דברים טובים ייצאו מהדבר הקשה שעברת".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם החייל דמאס פיקדה שצולם כששוטרים מכים אותו, אפריל 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו עם החייל ממוצא אתיופי דמאס פיקדה, שהוכה בידי המשטרה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג התייחס אף הוא בנאומו לאפליה כלפי בני העדה האתיופית. "גזענות היא גזענות היא גזענות וכל מי שמלבה ומצמיח אותה מכל חלקי הקשת הפוליטית - חותר ומסכן את המרקם האנושי המופלא שאנו חיים בו", הצהיר. הוא הוסיף כי "עלינו להבטיח כי לא יהיו פה עוד דוגמאות כואבות כמו מצוקתה של הקהילה האתיופית שפרצה שוב לתודעה, ביתר שאת ובעצמה נוראית בימים האחרונים. דוגמה זו, של צעירים וצעירות יהודים, החולמים ומדברים עברית מרגע לידתם אך חשים מושפלים ומודרים בביתם שלהם, היא נורת אזהרה שיש להתייחס אליה בכובד ראש ולהתמודד עמה בדחיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully