וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

פרסום הדו"ח השנתי של מבקר המדינה

פרידה מהשופט אשר גרוניס, יוסף שפירא מבקר המדינה. ראובן קסטרו
מבקר המדינה, יוסף שפירא/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, יניח על שולחן הכנסת את הדוח השנתי שמוציא משרדו, בשעה 16:00 אחר הצהריים. מבקר המדינה נדרש להגיש לכנסת דין וחשבון על ממצאיו וכן המלצותיו לתיקון הליקויים. הדוח מוגש לידי יושב ראש הכנסת וליו"ר הועדה לענייני ביקורת המדינה. לפי חוק יסוד: מבקר המדינה, המבקר עושה ביקורת חיצונית על מגוון פעולותיהם של משרדי הממשלה, השלטון המקומי וגופים ציבוריים שונים (הגופים המבוקרים), כדי להבטיח שפעולותיהם נעשות בהתאם לחוק, למינהל התקין ולטוהר המידות ועל פי עקרונות של יעילות וחיסכון.

חצי גמר ליגת האלופות

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח שלב חצי גמר ליגת האלופות עם המשחק המסקרן בין יובנטוס לריאל מדריד. שלושה ימים אחרי שהוכתרה רשמית כאלופת איטליה בפעם הרביעית ברציפות, תארח יובה את המפגש הראשון מבין שתיים מול אלופת אירופה המכהנת, במטרה להשיג תוצאה שתיתן לה יתרון משמעותי לקראת הגומלין שייערך בבירת ספרד בשבוע הבא. האיטלקים מקווים לנצל את העובדה שהם כבר סגרו את סיפור האליפות בליגה שלהם, בעוד שריאל נמצאת במאבק צמוד מול ברצלונה על הכתר הספרדי, אבל יצטרכו למצוא דרך לעצור את כריסטיאנו רונאלדו, שחזר לעצמו בשבת האחרונה עם שלושער נהדר בסביליה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סינקו דה מאיו

הנשיא אובמה ורעייתו הגברת הראשונה מישל אובמה במהלך אירוע סינקו דה מאיו בבית הלבן, מאי 2011. Roger L. Wollenberg, GettyImages
ברק ומישל אובמה מציינים את סינקו דה מאיו בבית הלבן/GettyImages, Roger L. Wollenberg

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים במקסיקו, ובחלקים מסוימים בארצות הברית את חגיגת "סינקו דה מאיו" (Cinco de Mayo) – המצויינת, כפי שהשם מרמז, בכל שנה בחמישה במאי. התאריך מציין את ניצחון הצבא המקסיקני על כוחות צרפתיים בקרב פואבלה בתאריך זה בשנת 1862 תחת הגנרל איגנסיו סראגוסה. היום, שמשמש כמקור לגאווה אתנית, מצוין בחגיגה צבעונית וסוערת, שכוללת מוסיקה מקסיקנית מסורתית, ריקודים וכמובן אוכל רחוב מקסיקני נהדר.

נטילת ידיים

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום עידוד המודעות לרחיצת ידיים כפי שקבע ארגון הבריאות העולמי. ארגון הבריאות העולמי מקדם תכנית להעלאת המודעות לרחיצת הידיים בכ-15 אלף מרכזי בריאות מ-168 מדינות ברחבי העולם (ביניהן גם 10 מרכזים מישראל). רחיצת הידיים שומרת על ההגיינה ולכן גם מפחיתה זיהומים ואת הסיכוי למחלות. ניתן לראות את רחיצת הידיים מעוגנת במספר דתות ביניהן גם במנהג "נטילת הידיים" ביהדות. אבל, יש גם צד שני לרחיצת הידיים – שטיפת ידיים חוזרת ונשנית היא מאפיין נפוץ להפרעה טורדנית כפייתית ושל מיזופוביה.

אדל

אדל בטקס האוסקר, הוליווד, פברואר 2013. Jason Merritt, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Jason Merritt

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת הזמרת והיוצרת הבריטית, אדל, יום הולדת 27, מזל טוב! אדל לורי בלו אדקינס עסקה במוזיקה עוד בילדותה בצפון לונדון, היא למדה בבית ספר לאומנויות ונחשפה לאלה פיצג'רלד ואיווה קסידי מי שישפיעו רבות על המוזיקה שתיצור. בעקבות הצלחת עמוד המייספייס שלה קיבלה הצעה לחוזה הקלטות ויצאה לסיבוב הופעות ראשון במדינה. מאז הספיקה אדל לזכות ב-10 פרסי גראמי, ארבעה פרסי בריט, פרס אוסקר, פרס גלובוס הזהב ועוד עשרות פרסים נוספים. בין שיריה המצליחים של אדל ניתן למנות את Someone Like You, Set Fire to the Rain ו- Rolling in the Deep.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully