וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג תוקף את יחימוביץ': "היא טועה ומספקת תחמושת לנתניהו"

4.5.2015 / 17:38

חברת הכנסת מהמחנה ציוני החרימה את ישיבת הסיעה בכנסת ותקפה את יושבי הראש הרצוג ולבני. "החיבור היה צפרדע שהוכרחנו לבלוע, אך הפיכת הדבר לשגרה היא אבסורד", תקפה. הרצוג הגיב בישיבת הסיעה על דבריה של יחימוביץ'. "איני מתרגש, היא עשתה טעות"

מערכת וואלה!

(יחימוביץ' לוואלה! NEWS לאחר הבחירות: "לא תהיה לגוש השמאל הנהגה דו-ראשית בבחירות הבאות")

ח"כ שלי יחימוביץ' מהמחנה ציוני החרימה היום (שני) את ישיבת הסיעה בכנסת ותקפה את ראשיה – יושבי הראש יצחק הרצוג ציפי לבני. "המשך הנהגה דו-ראשית היא סירוס מראש של הנהגת האופוזיציה ואין לה כל תוקף דמוקרטי, מעשי או אידיאולוגי", הדגישה.

הרצוג הגיב בישיבת הסיעה על דבריה של יחימוביץ'. "איני מתרגש, היא עשתה טעות, זה נותן תחמושת לנתניהו", אמר הרצוג. "אני מקווה שהיא תגיע לישיבה הבאה". כמו כן, לבני אמרה לוואלה! NEWS על דברי יחימוביץ': "הרעיון הוא שנהיה אופוזיציה לנתניהו, ולא למחנה הציוני או אחד לשני".

ח"כ שלי יחימוביץ' בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"הנהגה דו-ראשית היתה צפרדע שהוכרחנו לבלוע כתשלום בעת הבחירות". יחימוביץ'/ראובן קסטרו

יחימוביץ' החרימה את ישיבת הסיעה לאחר שנודע לה כי הרצוג ולבני יפתחו את הישיבה כיו"רים משותפים. "אני מכבדת את לבני ומצפה לשיתוף פעולה פורה עמה, אך יש לי יו"ר אחד ושמו בוז'י הרצוג, שנבחר בבחירות דמוקרטיות", אמרה. "החיבור בין הרצוג ללבני היה נכון, גיביתי אותו בכל כוחי, ואין כל מניעה שימשך. אך הנהגה דו-ראשית היתה צפרדע שהוכרחנו לבלוע כתשלום בעת הבחירות. הפיכת הדבר לשגרה היא אבסורד מוחלט, היא שמה אותנו לצחוק ולא תאפשר תפקוד רציני של אופוזיציה לוחמת".

לאחר הבחירות התארחה יחימוביץ' באולפן וואלה! NEWS והודיעה לראשונה על הסתייגותה מההנהגה המשותפת. "אנחנו מפלגה דמוקרטית שבה יש בחירות ליושב ראש ולחברי הכנסת. הרצוג נבחר כיושב ראש ואני נבחרתי במקום הראשון של חברי הכנסת. זה היה תלכיד שנוצר אד הוק לבחירות ואנחנו יכולים לחיות יחד כמחנה הציוני במשך כל הכנסת הזאת ולשתף פעולה שיתוף פורה, אך לקראת בבחירות הבאות יהיו בחירות חדשות כפי שמחייבת החוקה. מאוד יכול להיות שאתמוך בהרצוג גם בבחירות הבאות, תלוי בנסיבות", אמרה.

יצחק הרצוג, איתן כבל וציפי לבני בישיבת סיעת המחנה הציוני בכנסת, 4 במאי 2015. טלי מאייר
הרצוג, כבל ולבני בפתח ישיבת הסיעה, היום/טלי מאייר

הרצוג, מצדו, תקף בישיבה את הממשלה הנרקמת בימים אלו והדגיש כי המגעים להקמתה מעידים על כישלון. "כפי שאמרתי, המחנה ציוני יעמוד בראש אופוזיציה לוחמת. לא הייתה היתכנות לממשלת אחדות. הממשלה המתגבשת תהיה ממשלת כישלון לאומי, שתהיה תקועה וסחיטה מהיום הראשון. המשא ומתן הפוליטי (המגעים הקואליציוניים) הוכיח שוב כמה סחיט נתניהו", אמר. הוא הוסיף כי כבר נפגש עם יו"רים של סיעות האופוזיציה, כדי לתכנן את מבנה עבודתה במאבקים העומדים על הפרק, לדבריו, מול ממשלת נתניהו.

יו"ר המחנה הציוני התייחס בפתח דבריו למחאתם של יוצאי אתיופיה, ועקץ את נתניהו. "אזרחי ישראל, המוני צעירים אתיופים נוהרים לכיכר רבין באוטובוסים. נשמע מוכר? את זה שמענו בבחירות, רק בהקשר אחר. בואו נודה על האמת: גזענות היא גזענות היא גזענות", אמר בהתייחסו לדבריו של ראש הממשלה ביום הבחירות, באשר למצביעים הערבים-ישראלים. לדברי הרצוג, המחנה הציוני ידרוש בדחיפות הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לחקר האירועים ובחינת הטענות של בני הקהילה האתיופית מול המדינה ומוסדותיה.

לדבריו, "מול הגזענות, האלימות וההשפלה שחווה הקהילה האתיופית לא מספיקות מלים יפות והתנצלויות מטעם ראש הממשלה נתניהו והימין הקיצוני. צריכים להפסיק ללבות גזענות ושנאה בין חלקיה של החברה הישראלית, ולקיים עבודת עומק במשטרה, במערכת החינוך ובצבא, על מנת למגר ולהוקיע תופעות כמו זו שראינו בשבוע שעבר".

מחאת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 03.05.2015. דרור עינב
"מול הגזענות לא מספיקות מלים יפות". הפגנת יוצאי אתיופיה בכיכר רבין, אמש/דרור עינב

לבני הוסיפה: "מתגבשת מול עינינו ממשלה שבציניות מבטלת הישגים חברתיים שנתנו מענה לציבור גדול שנשאר מאחור שנים רבות: עולים, צעירים, משרתים בצבא - שוויון בגיוס וגיור שנלחמתי עליו בממשלה הקודמת - נמחקים כלאחר יד, שלא לדבר על הכניעה ללחצים סקטוריאלים במיליארדים. אולי נתניהו יכול למחוק מחיינו שנתיים, לבטל חוקים ויוזמות שנתנו מענה לציבור ששנים נזנח מאחור ושהוא בעצמו תמך בהם, אבל את האמונות שלנו והערכים שלנו הוא לא יכול למחוק ולקחת. על אלה ניאבק.

"נאבק למען שוויון לכולם ולא רק לסקטורים בעלי כח פוליטי, למען מדינה שהיהדות שלה פתוחה ומקבלת ולא מתעמרת בנשים, עולים וגאים, למען דמוקרטיה עם תקשורת חזקה וביקורתית, ונעמוד לצד בית המשפט מול אלה שרוצים להחלישו".

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully