וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית HP לשעבר קרלי פיורינה תתמודד לנשיאות

4.5.2015 / 15:22

פיורינה בת ה-60 ניסתה להתמודד לסנאט ב-2010 והובסה, וכעת מנסה את כוחה גם בזירה הלאומית. "אני מאמינה שארה"ב צריכה לחזור לשליטת האזרחים", אמרה אשת העסקים השמרנית, שפוטרה מענקית הטכנולוגיה ב-2005

קרלי פיורינה – איווה, אפריל 2015. AP
קרלי פיורינה בחודש שעבר באיווה/AP

קרלי פיורינה, שכיהנה כמנכ"לית ענקית הטכנולוגיה היולט פקארד, הודיעה היום (שני) כי בכוונתה להתמודד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית. אמש הודיע גם ד"ר בן קרסון כי יתמודד לתפקיד.

פיורינה היא האישה הראשונה המתמודדת מטעם הרפובליקנים על התפקיד. לדבריה, עברה כאשת עסקים ונטיותיה השמרניות המובהקות הופכות אותה למועמדת המתאימה ביותר להביס את האישה השנייה, בבחירות שייערכו עוד שנה וחצי: הילרי קלינטון, הצפויה להתמודד מטעם הדמוקרטים.

היא הייתה יועצת בקמפיין הנשיאותי של ג'ון מקיין, והתמודדה לסנאט, אך מעולם לא נבחרה לתפקיד רשמי. "אני סבורה שאמריקה רוצה נשיא שמגיע מחוץ למעמד הפוליטי", אמרה בראיון לתכנית "בוקר טוב אמריקה" ברשת אי-בי-סי.

"האומה שלנו הייתה אמורה נשלטת בידי האזרחים", אמרה פיורינה. "אני מאמינה שעליה לחזור לממשל כזה". סקרים מוקדמים מצביעים כי היא זוכה לתמיכה מזערית בקרב הרפובליקנים, לעומת המועמדים שכבר הכריזו על כוונתם להתמודד לנשיאות - הסנאטורים מארקו רוביו, ראנד פול וטד קרוז - והמושל לשעבר ג'ב בוש, שצפוי להכריז בקרוב על קמפיין הבחירות שלו.

פיורינה, בת 60, הודחה מהנהלת HP ב-2005, אחרי שש שנים בראשות החברה. היא החלימה מסרטן השד ובתה החורגת מתה ב-2009.

ב-2010 היא ניסתה להיבחר לסנאט מטעם מדינת קליפורניה, אך הובסה. בקמפיין הבחירות שלה, היא ניסתה להדגיש את ניסיונה כאשת עסקים, אך יריבתה הדמוקרטית, ברברה בוקסר, ניגחה אותה על הקיצוצים הנרחבים שהיו בחברת HP במהלך כהונתה, ועל המיזוג הכושל עם חברת קומפאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully