וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מתפטר מתפקידי, לא ניכנס לממשלת נתניהו"

4.5.2015 / 14:23

שר החוץ הטיל פצצה פוליטית בפתח ישיבת ישראל ביתנו ואמר כי יגיש לאלתר את התפטרותו, וכי אין בכוונתו לקחת חלק בממשלה המתגבשת, שתמנה 61 חברים בלבד. "בחרנו בעקרונות וויתרנו על כיסאות, לא נכון מבחינתנו להיכנס לקואליציה. לראש הממשלה אין קו אחיד"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מתן חדד

דרמה פוליטית: 48 שעות לפני תום המועד החוקי להרכבת ממשלה, הודיע היום (שני) יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, כי אינו מתכוון להיכנס לממשלת נתניהו. בעקבות ההודעה, צפוייה הקואליציה המתגבשת למנות 61 חברים בלבד - מה שיגרום לקשיים משמעותיים בעבודת הממשלה כבר מהיום הראשון.

לדברי ליברמן, הוא יגיש את התפטרותו מיד בתום ישיבת הסיעה. "בחרנו בעקרונות וויתרנו על כיסאות. זה לא נכון מבחינתנו להצטרף לקואליציה הנוכחית. מה שראינו בהסכמים הביא אותי למסקנה שמה שעתיד לקום זו לא ממשלה לאומית, אלא ממשלה שהיא התגלמות האופורטוניזם".

הוא אף תקף ישירות את בנימין נתניהו: "לראש הממשלה אין קו אחיד. ביום הבחירות אמר שהערבים נעים בכמויות ויומיים אחרי זה באה ההתנצלות. לפני הבחירות מקפיאים את כספי המסים (לרשות הפלסטינית), ואחריהן - משלמים".

לקריאה נוספת:
יומיים נותרו להרכבת הממשלה: האם ליברמן יצטרף לנתניהו?
לא משרד החוץ: התפקיד החם החדש במו"מ הקואליציוני
אין הסכמות בין נתניהו לדרעי - שדורש את הכלכלה ותיק נוסף

אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, אפריל 2015. טלי מאייר
"הקואליציה לא משקפת את דעת המחנה הלאומי". ליברמן, היום/טלי מאייר

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי האידיאולוגיה המנחה את הקואליציה המתגבשת אינה עולה בקנה אחד עם עקרונותיו. "בשולי הכנסת ה-19, הנושא המרכזי כאן בבית הזה נסוב סביב חוק הלאום ומי שזוכר חוק הלאום היו לו כמה גרסאות, זה היה נושא מרכזי שכמעט קרע את הקואליציה מבפנים. פתאום בכנסת ה-20 הנושא הזה לגמרי לא חשוב, זה ממש לא מופיע. אני יכול להזכיר עוד כמה דוגמאות, למשל עניין פסקת ההתגברות, אז פתאום מישהו שם וטו על זה", אמר. "כעת הדבר הראשון שעושים זה לבטל את חוק המשילות ולהרחיב לכמות בלתי מוגבלת של סגנים וסגני שרים. אי אפשר לקרוא להידוק חגורה ומצד שני לקרוא להגדלת כמות השרים וסגניהם.

ליברמן התייחס להסכמים הקואליציוניים ואמר כי נתניהו תכנן להכניס את המחנה הציוני בהמשך הקדנציה, במקום ישראל ביתנו. "דבר נוסף שמעיד על הכוונות יותר מכל דבר אחר: מי שראה את סעיף 5 בהסכם עם יהדות התורה ומפלגת כולנו, לא יכול שלא להידלק לו נורה אדומה. כתוב במפורש שמרכיבי קואליציה מתחייבים שבמידה ויהיו יותר מ-70 מנדטים יהיה שינוי בחלוקת סמכויות ותפקידים. כלומר, הכוונה היא ברורה: להחליף בשלב מסוים את הבית היהודי וישראל ביתנו במפלגת העבודה. אחרת אין שום הגיון באותו סעיף, כפי שנחתם בין הליכוד לשתי המפלגות".

לדבריו, "מדובר בקואליציה שלא משקפת את העמדות של המחנה הלאומי, ובהחלט לא לרוחנו בלשון המעטה. לכן החלטתי היא להתפטר מתפקידי כשר החוץ – בתום הישיבה אגיש את ההתפטרות לראש הממשלה, ולהודיע כי אנחנו לא מצטרפים לקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully