וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רונאל פישר: מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר נעצר בחשד לשוחד

4.5.2015 / 13:29

שי ברס נעצר אתמול בחשד שהעביר כספי שוחד לפרקליט הצמרת, ובתמורה האחרון העביר לו מידע על חקירה המתנהלת במשטרה. מעצרו הוארך היום בשלושה ימים. לפי החשד, המידע הגיע מקצין המשטרה ערן מלכה, החשוד הנוסף בפרשה

צילום: עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

הארכת המעצר של עו"ד רונאל פישר וערן מלכה, אתמול

פרשת רונאל פישר ממשיכה להסתעף: שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, נעצר אתמול (ראשון) בחשד למתן שוחד לפרקליט הצמרת - כך הותר היום לפרסום. לפי החשד של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), המנהלת את התיק, ברס קיבל מידע מבעוד מועד על חקירה המתנהלת במשטרה, בתמורה לכספי שוחד שהעביר לו פישר. המידע האמור הגיע, לכאורה, מערן מלכה, קצין המשטרה החשוד בפרשה.

הארכת מעצר לשי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, ירושלים מאי 2015. נועם מושקוביץ
חשוד ששיחד את פישר בתמורה למידע על מידע מחדרי החקירות. שי ברס בהארכת מעצרו, הבוקר/נועם מושקוביץ

בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר את מעצרו של ברס בשלושה ימים. השופטת ג'ויה סקפה שפירא אמרה בדיון בעניינו: "המשיב נתן שוחד לקצין משטרה תמורת קבלת מידע מתיקי חקירה משטרתיים. עניינו של המשיב הוא בחלק מפרשה גדולה יותר, הכוללת מספר פרשות דומות לעניין זה בהם מעורבים שונים. בהחלטתי מאתמול הוריתי על חשש משיבוש הליכי חקירה העולה ממידע קונקרטי".

לקריאה נוספת:
עדת המדינה נגד עו"ד פישר – המתווכת בינו לשוטר החשוד בשוחד
עו"ד פישר נעצר - ואיתו קצין משטרה לשעבר החשוד בלקיחת שוחד
מעצרו של עו"ד פישר הוארך: "המסרונים חשפו פרשה חדשה"

הוארך מעצרו של רונאל פישר. עומר מירון
הארכת מעצרו של פישר, אתמול/עומר מירון

ברס סיים את תפקידו מוקדם מן הצפוי בחודש ספטמבר האחרון. הוא הודיע על הפרישה המוקדמת במהלך ישיבת דירקטוריון, וזאת בשל דרישת משרד האוצר כי הוא יסיים את תפקידו באופן מידי, טרם המועד עליו הכריז. לדברי גורם בכיר בחברה, ברס אולץ להתפטר בעקבות פרסומים על מינויו של המהנדס החיצוני דוד גת ליועץ החברה, ללא קיום מכרז.

הארכת מעצר לשי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, ירושלים מאי 2015. נועם מושקוביץ
מעצרו של מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר שי ברס, אתמול/נועם מושקוביץ

בחודש מאי האחרון פורסם ב"גלובס" כי ברס זומן ברס לפגישה אישית עם מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, על רקע ממצאי דוח הביקורת בפרשת מחלף דרור ובפרשות נוספות. במהלכה הבהיר יוגב לברס כי בכוונתו לנקוט נגדו הליכים משמעתיים. בתום הפגישה הודיע ברס כי בכוונתו לסיים את תפקידו "בתום הקדנציה" בחודש נובמבר, עם כניסתו של מנכ"ל חדש לחברת "נתיבי ישראל".

השיטה של פישר

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול בחמישה ימים את מעצרו של פישר, כמו גם את מעצרו של קצין המשטרה מלכה, החשוד בתיווך שוחד ובשיבוש הליכים. במהלך הדיון טענה נציגת מח"ש, נעה לימור, כי אופן הפעולה של פישר בפרשות בעניינו הוא חלק משיטה שפיתח ובה השתמש לכאורה במקרים נוספים. "מאז שנעצר פישר בשנית, גילתה מח"ש את השיטה שבה פעלו רונאל פישר וקציני המשטרה", הסבירה לימור.

"לא יעלה על הדעת שקצין בכיר במשטרה יקשור קשר עם החשודים באותם תיקים, וביחד ירקמו מזימות לסחוט אחרים", אמרה נציגת מח"ש. "החשוד פעל לא אחת לשיבוש הליכים. העבירות, מעצם טיבן, כמו גם אופן התנהלותו של החשוד, מוכיחים כי לא ניתן לתת בו אמון".

הארכת מעצר לשי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, ירושלים מאי 2015. נועם מושקוביץ
מעצרו של מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר שי ברס, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully