וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים לרפא את העיר": העוצר הלילי על בולטימור הוסר

4.5.2015 / 0:26

אחרי שישה ימים, ראש העיר הודיעה על ביטול הצעד שנועד להפסיק את המהומות בעיר שפרצו בעקבות מות הצעיר השחור במהלך מעצר של המשטרה. כמו כן, גם כוחות המשמר הלאומי יחלו לסגת מבירת מרילנד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש העיר של בולטימור הודיעה אתמול (ראשון) על הסרת העוצר שהוטל על העיר בשבוע שעבר בעקבות המהומות שפרצו עם מותו של הצעיר השחור פרדי גריי בידי המשטרה. במהלך המחאות האלימות בזזו והציתו המפגינים את החנויות ואת הרחובות בבירת מדינת בולטימור. ראש העיר סטפני רולינגס-בלייק אמרה כי היא מאמינה שהרוחות בעיר נרגעו וכעת ניתן לבטל את הצעד שיושם בעקבות זעם התושבים על מותו של גריי במהלך המעצר.

"המטרה הייתה מלכתחילה לא להמשיך בעוצר הזה יום אחד ממה שנדרש", אמרה ראש העיר. "אני מאמינה שהגענו לנקודה הזאת היום". רולינגס, שדיברה בפתחו של קניון שנבזז בשבוע שעבר, הוסיפה כי כוחות המשמר הלאומי של מרילנד יכלו לסגת מרחובות העיר במהלך השבוע. כ-2,600 מאנשי המשמר מסייעים לרשויות אכיפת החוק בסיורים בעיר ובאכיפת העוצר. "אנחנו רוצים לרפא את העיר", הוסיפה.

לקריאה נוספת על המהומות בבולטימור
מות הצעיר השחור בבולטימור: 6 שוטרים הואשמו ברצח ובתקיפה
שגריר ארה"ב בטורקיה צבע שיערו לבלונד במחאה על אמירה סקסיסטית
הילרי קלינטון: המהומות בבולטימור - עדות למערכת כושלת

ראש העיר של בולטימור מודיעה על ביטול העוצר הלילי בעיר, 03 במאי 2015. רויטרס
ראש העיר ספטני רולינגס-בלייק מודיעה על ביטול העוצר, אתמול/רויטרס

אחת הסיבות לכך שהאלימות בעיר שככה הייתה הודעת התובעת הכללית של העיר ביום שישי, שלפיה שישה שוטרים יואשמו בעבירות פליליות בגין מעורבותם במעצרו של גריי, אחד מהם בסעיף של רצח ממדרגה שנייה. המחאות בעיר, ש-625 אלף מתושביה הם אפרו-אמריקנים, אירעו על רקע זעם בקרב האוכלוסייה ברחבי ארצות הברית על מותם של אזרחים שחורים לא חמושים בעימותים עם המשטרה במיזורי, בניו יורק ובמקומות נוספים.

לארי הוגן, המושל הרפובליקני של מרילנד, בירך על החלטתה של ראש העיר הדמוקרטית, שספגה ביקורת על התנהלותה מצד גורמים שטענו כי היא הגיבה לאט מדי לאלימות שפרצה ביום שני. המושל היה בין הגורמים שהביעו חשש מההשפעה הכלכלית של העוצר על העיר, משום שמסעדות ומקומות בילוי נאלצו לסגור את שעריהם מוקדם מהרגיל.

(עדכון ראשון: 22:53)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרס ברחובות בולטימור אחרי מהומות והצתות – 28 באפריל 2015. רויטרס
אש בוערת באחת החנויות שהוצתו על ידי מפגינים בעיר בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully