וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: קצין המשטרה הדליף פרטים מחקירת הקבלן יאיר ביטון

במח"ש חושדים כי רב-פקד ערן מלכה, שנעצר בחשד לקבלת שוחד, הזהיר את עו"ד רונאל פישר מפני מעצרים צפויים בפרשת "ב.יאיר". זה, לפי החשד, העביר את המידע למנהל החברה, אותו ייצג. לוואלה! NEWS נודע כי בעקבות ההדלפה נדחה המעבר מחקירה סמויה לגלויה

צילום: עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

רב-פקד ערן מלכה, קצין היחידה הכלכלית בלהב 433 אשר נעצר בסוף השבוע, עדכן את עו"ד רונאל פישר מבעוד מועד על החקירה הסמויה המתקיימת נגד חברת "ב. יאיר" - כך חושדים במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). פישר היה זה שייצג בפרשה את הבעלים של החברה, יאיר ביטון, והוא גם הזהיר אותו - לפי החשד - מפני ההליך שמתקיים נגדו. הקשר בין פישר ומלכה, לבין פרשת "ב.יאיר" פורסם בוואלה! NEWS.

במסגרת הפרשה, נחשד כי "ב. יאיר" הזרימה עשרות מיליוני שקלים לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל באמצעות חברת "ש.י.נ", שהתחזתה לחברת קבלן. לוואלה! NEWS נודע כי כבר במהלך החקירה הסמויה בנושא חשדו גורמים המעורים בחקירה, כי ישנן הדלפות ממנה וכי המעורבים "נזהרים" מדי בפעולותיהם, לכאורה הודות למידע שקיבלו. המועד להפיכת החקירה מסמויה לגלויה אף הוזז, אחרי שבידי המשטרה והפרקליטות התקבלו אינדיקציות שלפיהן אנשי "ב. יאיר" מודעים לתאריך המקורי.

עוד בנושא
עדת המדינה נגד עו"ד פישר – המתווכת בינו לשוטר החשוד בשוחד
מעצרו של עו"ד פישר הוארך: "המסרונים חשפו פרשה חדשה"
פרשת ב. יאיר: יצחק אברג'יל יועמד לדין בכפוף לשימוע

לבסוף, כאשר נעצרו חשודים, החשוד העיקרי, יו"ר החברה יאיר ביטון, נעצר במשרד של עורך דינו – הלא הוא רונאל פישר. ביטון, כך נראה, לא נראה היה מופתע מדבר המעצר.

בניסיון לבדוק את ההיבטים השונים בפרשה, ולא כנחקר באזהרה, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, זומן קצין בכיר ביחידה הארצית לחקירה בינלאומיות (יאחב"ל) למסור עדות שנועדה לברר אם במשטרה ידעו על החשדות. מלכה, קצין ביחידה הכלכלית, היה מעורה חלקית בפרשת "ב. יאיר", ועל כן, החשד במח"ש שהוא זה שהדליף את עצם החקירה. הערב נחקרים באזהרה מעורבים נוספים בפרשה. במח"ש ישקלו להביאם להארכת מעצר מחר.

ערן מלכה, השוטר החשוד במסגרת החקירה המתנהלת בעניינו של עו"ד רונאל פישר, אפריל 2015. טלי מאייר
רפ"ק ערן מלכה/טלי מאייר

במסגרת החקירה נחקרו אתמול חשודים נוספים במעורבות בפרשה, ובהם בכיר לשעבר בחברה ממשלתית. עם סיום חקירתו, הוא נעצר בחשד למתן שוחד. החשוד יובא מחר בבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

מוקדם יותר הותר לפרסום שמו של מלכה, ומעצרו הוארך בבית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים - כמו גם מעצרו של פישר, החשוד בתיווך שוחד ובשיבוש הליכים. במהלך הדיון טענה נציגת מח"ש, נעה לימור, כי פישר פיתח שיטה שבה השתמש לכאורה במקרים נוספים. "מאז שהוא נעצר בשנית, גילתה מח"ש את השיטה שבה פעל מול קציני משטרה", הסבירה לימור. במח"ש חושדים עוד כי מלכה העביר לפישר מידע על אודות חקירות המתנהלות גם בפרשת יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, שבה עמד כראש צוות החקירה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"מה ערך של חקירה שמי שמנהל אותה מושחת?"

"מה הערך של חקירה מזוהמת? חקירה שיודעים מה התוצאה שלה"

"לא יעלה על הדעת שקצין בכיר במשטרה יקשור קשר עם החשודים באותם תיקים, וביחד ירקמו מזימות לסחוט אחרים", הוסיפה נציגת מח"ש. "החשוד פעל לא אחת לשיבוש הליכים. העבירות, מעצם טיבן, כמו גם אופן התנהלותו של החשוד, מוכיחות כי לא ניתן לתת בו אמון".

מלכה הוא "אחד הקצינים המשפיעים ביחידה הכלכלית" ואחד ה"אדריכלים" בחקירות היחידה - כך לפי גורמים במשטרה. בין היתר, מלכה היה זה שהביא לפיצוח פרשת חסן ושלל פרשיות נוספות, שבהן שימש כראש צוות החקירה.

חסן התייחס היום למעצר הקצין, שהיה כאמור אמון על החקירה שלו. "מלכה היה ראש הצוות. הוא היה זה שאחראי על כל החוקרים והחומרים בחקירה", אמר. "זה אותו אחד שבחש והדליף חומרים מתוך החקירה וזה אותו אחד שאם הייתי משלם את השוחד היה דואג לסגור את החקירה. נציגת המדינה התבטאה היום בבית המשפט שזהו 'יום שחור לגורמי אכיפת החוק'. אני עובר כבר שנה שלמה שחורה. ערן מלכה מעורב חזק בפרשה שלי ובפרשות רבות נוספות. מה הערך של חקירה מזוהמת? חקירה שיודעים מה התוצאה שלה, חקירה שמי שמנהל אותה מושחת, חקירה שאם הייתי משלם שוחד היתה נסגרת, חקירה שכבר שנה אין כתב אישום ואפילו אין עדיין כתב חשדות. שיא החוצפה, שגם אחרי שחשפתי אותה עדיין נחקרתי באותה 'יחידת עלית 433' אצל החברים של אותו קצין, חבר, הבוס של אותם חוקרים?", הלין חסן.

ביחידה הכלכלית של להב 433 נדהמו באשר לחשדות שמופנות כלפי הקצין, כאשר היה אמון על החקירות הרגישות ביותר ביחידה. מעצרו של מלכה הכה בהלם גם את משפחתו, שכן גם אשתו משמשת כקצינה במשטרה. "האישה לא מפסיקה לבכות מאז שמלכה נעצר", אמרו היום בסביבתו. "זו טרגדיה אמיתית ואנחנו מקווים שכל החשדות לא יתבססו בסופו של דבר".

בהכנת הידיעה השתתף: יניר יגנה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com
לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully