וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופתו של אור אסרף נמצאה בנפאל; אביו: "עצוב שאין לי אותו"

אחרי חיפושים אינטנסיביים אחר הצעיר בן ה-22, שנעלם בעקבות רעידת האדמה העזה, צוות חילוץ ישראלי, בראשות מפקדו, מצא את גופתו. אביו, שיצא לחפש אחריו, אמר: "הבטחנו להחזיר אותו, וקיימנו". האזינו לשיחה המרגשת עם אביו מאולפן וואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף, דו"צ, יונתן לייטנר - חברת הביטוח הראל; עריכה: טל רזניק

שמונה ימים אחרי רעידת האדמה הקשה בנפאל, שגבתה את חייהם של יותר מ-7,000 בני אדם, צוות חילוץ ישראלי מצא היום (ראשון) את גופתו של המטייל הישראלי אור אסרף. אסרף מת כתוצאה ממפולת, אולם טרם ברור אם היא התרחשה ביום שבו זעזעה רעידת האדמה את המדינה או כמה ימים לאחר מכן, בזמן רעשי המשנה. אביו, פטריק, שיצא לנאפל כדי לחפש אחרי בנו, אמר: "הבטחנו להשיב את אור הביתה, וקיימנו".

האב סיפר כי מי שאיתר את בנו זה הצוות שלו מיחידת אגוז, בפיקוד הישיר של מפקד הצוות שלו. "הוא והחברים שלו עבדו באזור הזה שלושה ימים בתנאים לא תנאים, בחיפושים מפרכים תוך סיכון חיים נוראי. חברים של אור שאיתרו אותו לקחו אותו יחד איתם במורד הטרק בכיוון הכפר הקרוב שהוא במרחק שעה הליכה. מדובר בתנאים קשים של הליכה בחושך, תוך סיכון חיים, כדי להחזיר אותו הביתה".

עוד על אור אסרף:
"אוהב ומתגעגע": האזינו לאסרף בהקלטה לאם שכולה ימים לפני הרעש
חבריו של אסרף אופטימיים: "אנשים חולצו גם אחרי חודש"
כוח פיקוד העורף יצא במסוק לחפש אחר אור אסרף בנפאל

"ככל שעבר הזמן, קיבלנו דיווחים היכן המקום המוערך שהוא נמצא בו", הוסיף האב. "לפי חיתוכים שקיבלנו מעדויות של אנשים שבאו משם, ולפי חישוב קצב ההתקדמות המהיר שלו
מיקדנו את החיפושים באזור הזה. כאשר צוותים נעו מאותה נקודה צפונית במורד הטרק, וצוותים אחרים עשו את הדרך ההפוכה במעלה הטרק, כדי לא לפספס שום דבר מזוויות הראייה. יש שם מפולות נוראיות של סלעים ענקיים, שסחפו איתן עצים כאילו היו קיסמי שיניים. המפולת סחפה איתה לנהר עצים, סלעים וכמובן גם אנשים".

אמו של חלל "צוק איתן" טל יפרח לאור אסרף שנעדר בנפאל, 2 במאי 2015. מפייסבוק, צילום מסך
אור אסרף במדי צה"ל/צילום מסך, מפייסבוק

הוא אמר כי הוקיר תודה "לצוותים שסיכנו את החיים שלהם" ואמר: "כותרת קצת עצובה אבל גם שמחה. אור (מפקד הצוות, י"י) יחד עם החברים שלו חילצו את אור. ככל שהזמן חלף התסריטים הפכו פחות ופחות אופטימיים. לאחר שראיתי מצוותי החיפוש את התמונות ואת גודל האסון שפקד את האזור הזה, כבר לא הייתי בטוח שאני יכול באמת לעמוד בהבטחתי להחזיר את אור הביתה. מאוד חששנו שבסופו של דבר הוא יישאר לנו על ההר. אני כל כך עצוב שאין לי את אור, אבל כל כך שמח שהוא יהיה אצלנו בבית".

האב הדגיש כי מפולת גרמה למותו של בנו. "כרגע הוא מחולץ מהנקודה בה אותר", אמר. "בהתחלה, חשבנו שנוכל להקפיץ לשם מסוק, זה לא הצליח כי החושך כאן ירד. החברים של אור והצוות שנמצא שם המונה כ-20 אנשים נעים איתו באזור מאוד מסוכן. בדרך כלל הם לא מחפשם בלילה, זה מסוכן. עפים עליהם סלעים והצוות נע לכיוון כפר, המרוחק שעה הליכה.
עם אור ראשון, אנחנו מקפיצים לכפר הזה מסוק, הוא יפנה אותו לבית החולים שדה הנמצא כאן בקטמנדו, ולאחר מכן ישוב להחזיר את החברים של אור ואת צוות החיפוש. לגמרי לא ככה דמיינתי שהמסע ייגמר. הוא הציע לי להצטרף לסוף הטיול בהודו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"התכניות של אלוהים הן שיוצאות לפועל"

האב הוסיף בעצב: "אנחנו יכולים לתכנן הרבה תכנונים, בסופו של דבר יש אלוהים למעלה והתוכניות שלו הן שיוצאות לפועל.
מתוך כל האפשרויות שרצו לי בראש, התסריט הזה הוא לא הכי גרוע. אני אופטימיסט חסר תקנה, לא איבדתי תקווה לרגע,
במיוחד כאשר דווחתי שהיו אנשים שיצאו שלשום ממערות באותו האזור פחות או יותר, שהתחבאו מאז הרעש בתוך מערה וחיכו עד יעבור זעם. זאת הסיבה שבגללה דיברתי היום עם מפקד חיל האוויר וביקשתי ממנו להשלים את התמונה גם מהאוויר, עם כלי טיס בלתי מאוישים".

הוא מתח ביקורת על המקומיים ואמר: "אני גאה שאנו נמנה עם עם ישראל ולא עם העם הנפאלי. אצלם אף אחד לא ניגש לבתים שקרסו וניסה לחלץ. הטיפול באנשים שלנו, גם בהשוואה לטיפול של מעצמות כמו ארה"ב ומדינות אירופה, הרבה יותר טוב, אישי ולבבי. אין משהו שביקשתי ולא קיבלתי ממישהו כדי לעמוד במשימה להחזיר את אור הביתה. אני מחבק את כולם ומודה להם על העזרה הגדולה".

אור אסרף עם ענבל סטרול בליל סדר בנפאל. באדיבות המשפחה
אסרף עם חברתו/באדיבות המשפחה

ממשפחת אסרף נמסר כי "לפני שעה קלה הגיע דיווח מצוותי החיפוש בנפאל כי אותר אור אסרף, הנעדר האחרון בנפאל. צוותו הישיר של אור, מקרב בוגרי יחידת אגוז, בפיקודו של מפקדו האישי אור, איתר את אור בשמורת הלנגטנג, לאחר סדרת חיפושים אינטנסיביים ומפרכים בתנאי שטח בלתי-אפשריים, תוך סיכון חיים".

עוד נמסר כי "אור היה לוחם בסיירת שלד"ג וביחידת אגוז. הוא לחם במבצע 'צוק איתן', חילץ את חבריו הפצועים וההרוגים בקרב הקשה בשג'אעיה, ובעצמו נפצע בינוני בקרב. לאחר שיקום וחזרה לצה"ל, השתחרר אור משירות סדיר כלוחם, ויצא לטיול ממושך במזרח הרחוק עם חבריו לצוות, ובמסגרתו הגיע לטרק בנפאל שם מצא את מותו בטבע, אותו אהב כל כך".

אור אסרף, הנעדר הישראלי האחרון שנותר בנפאל. באדיבות המשפחה
גופתו נמצאה. אסרף/באדיבות המשפחה

המשפחה ביקשה להודות "לכל עם ישראל ולממשלת ישראל, לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון, לצה"ל, למשרד החוץ, לפיקוד העורף, לשגרירות ישראל בקטמנדו, ולכל צוותי החיפוש ובתוכם המתנדבים מיחידת אגוז על מאמצי החיפוש והאיתור תוך סיכון חיים. משפחת אסרף מתכנסת ביגונה העמוק פנימה, מבכה את בחיר בניה אור אסרף, ילד אהוב, מלח הארץ, על האסון הכבד שפקד אותה".

ביום רביעי האחרון נותר אסרף הישראלי האחרון שלא נוצר עמו קשר לאחר רעידת האדמה, ומשרד החוץ הגדיר אותו נעדר. מאז יצאו מסוקים ועליהם כוחות חילוץ והצלה של פיקוד העורף בניסיון לאתר אותו באזור הלנגטנג, שבצפון המדינה, שבו הוא טייל בעת הרעש. ביום חמישי בערב הגיע אביו של אסרף, פטריק, לקטמנדו יחד עם שניים מחבריו על מנת להשתתף במאמצי החיפושים. ביום שישי אף הצליחו כוחות ההצלה האזרחיים וצה"ל לצמצם משמעותית את אזור החיפושים.

הריסות בקטמנדו, בירת נפאל, כתוצאה מרעידת האדמה, 02 במאי 2015. רויטרס
ההריסות בקטמנדו בעקבות רעידת האדמה/רויטרס

במקביל, חבריו של אסרף פתחו חמ"ל בבית המשפחה ביישוב להבים שבנגב על מנת לעקוב אחר החיפושים ולהיות בקשר עם האב ועם החרבים בנפאל. לאורך כל הימים מאז נעלמו עקבותיו שמרו בני המשפחה על אופטימיות, ורק הבוקר עוד דיבר אביו על ניסיונות לתאם עם חיל האוויר ועם משרד הביטחון שימוש בכלי טיס בלתי-מאוישים לצורך החיפושים.

"האזור שבו אור נראה לאחרונה הוא אזור שופע מפולות לא פשוטות, אזור שממשיך לרעוד ומסכן גם את הכוחות שמנסים לאתר אותו ולחלץ אותו. נכנסתי לשגרירות לקבל הערכת מצב עם הכוחות שבשטח כדי לשבת ולתכנן את הצעדים הבאים של החיפושים", הסביר הבוקר אסרף האב בריאיון לוואלה! NEWS. "התמונה חלקית בגלל תנאי השטח הקשים, ואנחנו מבינים שאנחנו חייבים להשלים את התמונה ואת הפאזל שאנחנו מנסים לבנות בעמל רב, באמצעים של כלי טיס בלתי מאוישים - רחפנים, מזל"טים, מל"טים, כל מה שאפשר להעלות לאוויר כדי לאתר את הילד ולהחזיר אותו הביתה".

אסרף יצא לטרק הלנגטנג בשבת לפני שמונה ימים, שעות ספורות לפני רעידת האדמה הקשה. הוא הגיע לנפאל במסגרת טיול שאחרי שירותו הצבאי ביחידת אגוז, שבמסגרתו נלחם בקרבות שג'אעיה במבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון ואיבד כמה מחבריו לצוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully