וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על מדרשת "באר מרים", הרב רמתי נעצר

המשטרה פשטה על המדרשה, שנחשד כי פועלת בה כת בראשות הרב, בחשד לעבירות פליליות וכלכליות שנעשו בה. רמתי נמצא בבית כנסת סמוך ונעצר. התלמידות מכחישות: "אם כל הדברים היו נכונים, אנחנו היינו סוגרות את המקום"

צילום: באדיבות ישי כהן, אתר "כיכר השבת"; עריכה: גדי וינסטוק

משטרת ירושלים פשטה אתמול (ראשון) בבוקר על מדרשת "באר מרים" שבירושלים, אשר נחשד כי פועלת בה כת בראשות הרב אהרון רמתי, בחשד לפעילות בלתי חוקית במקום. זאת, לאחר שבמהלך החודשים האחרונים התנהלה חקירה ביחידת ההונאה במשטרת ירושלים בעקבות תלונות שהוגשו בנוגע לביצוע עבירות פליליות וכלכליות במקום, וכן עבירות בתחום הרווחה, הבטיחות, בריאות הציבור ועמידה בתקני משרד החינוך.

הרב רמתי נעצר בבית כנסת הסמוך למדרשה ונלקח לחקירה במשרדי ההונאה של המשטרה. רמתי חשוד בקבלת דבר במרמה ועבירות חריגה בבנייה וחיבורים פיראטיים של גז וחשמל. חוקרי ההונאה שהגיעו למקום תפסו ממצאים בדירות שאליהן נכנסו ועיכבו לחקירה שתי בגירות בחשד לכליאת שווא של צעירה שלמדה עימן לפני מספר שנים. כמו כן, עוכבו לחקירה שש מורות אשר רשומות גם כתלמידות כך שהישיבה תוכל לקבל עליהן כסף. המורות, החשודות בקבלת דבר במרמה, שוחררו בתום חקירתן בתנאים מגבילים.

נוסף על כך, מבדיקה של חברת הגז במקום עלה כי במקום חיבור גז פיראטי, והחברה ניתקה את בלוני הגז. לבסוף הוצא צו פינוי, סגירה והריסה למקום.

עוד בוואלה חדשות:
המשטרה על מחאת העדה האתיופית: נבדוק את עצמנו, אך זו בעיה לאומית
לנתניהו נותרו שלושה ימים, ולא ברור אם ליברמן בפנים
"גם אנחנו לא האמנו": 40 שנה להתנחלות ששינתה את ישראל

הרב אהרון רמתי לפני מעצרו בירושלים, מאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הרב רמתי לפני מעצרו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

לאחר מעצרו של הרב רמתי, תלמידותיו התייצבו לצדו וטענו כי החשדות נגדו אינם נכונים. רבקה מדבר, בת 20, אמרה שהטענות נגד הסמינר הן של "אנשים קנאים. הכל פשוט בדיחה. לא היו התעללויות במקום, טוב לי שם והכל בסדר".

מדבר נחקרה יחד עם תלמידות נוספות במוסד. לדבריה, היא נשאלה גם על התעללות מינית וקשרים אינטימיים עם רמתי שמנהל את המקום. "לא היה דבר כזה מעולם", אמרה. על הטענות כי התלמידות מנותקות קשר מההורים הגיבה: "יש במוסד 70 נערות, מתוכן 35 ישנות במקום ורק 5 לא בקשר עם הוריהן, וזה בגלל שהסיתו את ההורים. יש לנו הקלטות שמוכיחות את זה".

עד כה שוחררו מרבית הבנות שנעצרו הבוקר, בהן גם רעייתו של מנהל המוסד מלכה רמתי ובתה שעוזרת בתפעול המקום. יסמין, תלמידה אחרת במוסד, סיפרה כי הגיעה ללמוד ב"באר מרים" לפני שנתיים. "עבדתי בשדה תעופה, שירתתי בצה"ל והתחלתי לחזור בתשובה", אמרה, "נכנסתי, ראיתי מקום מקסים, היה בו משהו מיוחד".

לדבריה, "אם כל הדברים שמדברים עלינו היו נכונים, אנחנו היינו סוגרות את המקום. כל שבוע ממציאים עלינו סיפורים חדשים, הרבנים שחתמו נגדנו לא היו במקום והבנות שישנות על הרצפה זה כי הדירה מלאה עד אפס מקום והן עושות זאת מרצון. כמעט ואין מושג כזה שבנות לא בקשר עם ההורים, וגם ההורים שעשו את ההפגנה נגד המוסד הם 'קוקו'".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההורים שעשו את ההפגנה נגד המוסד הם 'קוקו'". התלמידות במוסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הפשיטה והמעצר, קיים אמש עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את רמתי, מסיבת עיתונאים במשרדו. במסיבת העיתונאים השתתפו גם בנות הסמינר. "זה לא סוד שבחודשים האחרונים הסמינר היה במוקד של כל מיני תחקירים", אמר בן גביר. "שלחו לשם חוקרים של המשטרה, כל מיני אנשים חקרו, התחזו והגיעו לשם, וחיפשו כל מיני מסמכים - ובסוף לא מצאו שום דבר. דיברו בתקשורת על כל מיני עבירות של התעללות, כת. בסוף החשדות האלה התפוגגו".

לדבריו, "המשטרה חוקרת את הרב היום על חשדות איזוטריים – חיבור פיראטי לגז, אי דיווח על משכורת כזו או אחרת. גם את החשדות האלה הרב מכחיש, אבל אמרתי היום לקציני המשטרה: 'על עבירות כאלה לא עוצרים אנשים'. בלי הרעש התקשורתי, אין לי ספק שהרב לא היה נעצר. הגיע הזמן שהמשטרה תשים סוף להתנכלות לסמינר. הסמינר מצליח מאוד, הוא מעלה את קנאתם וחמתם של כל מיני סמינרים אחרים. עינם צרה בהצלחה של הרב שעושה נפלאות עם הבנות הללו. אין כלום, שום דבר – דיברו על התעללות בבנות, עבירות מין, והיום המשטה מודה: אין כת, לא היו התעללויות".

הוא טען כי "גם המשטרה אומרת שאין כאן כת, עבירות מין וכל הטענות שהעלו בתקשורת. אני מצפה מהם שישחררו את הרב הביתה עוד היום. בחקירה אמרו לרב מפורשות שאלה לא הטענות בהן הוא מואשם עכשיו, עכשיו מדובר בטענות איזוטריות שאף אחד אחר לא היה נעצר בגללן. המשטרה נפלה ברשת של סמינרים אחרים. הנושא של התעללות בחסרת ישע ועבירות מין – אין דבר כזה, זה לא עלה בחקירה עם הרב. חד וחלק אני לא מבין למה הרב עצור".

עו"ד איתמר בן גביר, מרץ 2015. ראובן קסטרו
עו"ד איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

בעקבות התלונות שהגיעו למשטרת ירושלים לפני חודשים אחדים, הוקם צוות חקירה מיוחד ביחידת ההונאה המחוזית, שלו שותפים כלל גורמי הטיפול והאכיפה וכן נציגי העירייה. הבוקר, לאחר שהוצא צו של בית המשפט, הגיע למדרשה צוות החקירה בהובלת ראש יחידת ההונאה של משטרת ירושלים, רב-פקד אייזיק סימון. לצוות התלוו נציגי כלל גופי החירום, ובהם כיבוי האש, רשות הגז, נציגי חקירות מס הכנסה ירושלים, ביטוח לאומי, משרד הבריאות, משרד הרווחה, רשות האכיפה והגביה במשרד המשפטים וכן גורמי העירייה. במהלך המבצע ביצע כל אחד מהגורמים במקביל חיפוש ובדיקה נגד עבירות שבתחומו.

מדרשת "באר מרים" ממוקמת בשכונת סנהדריה בבירה. במקום לומדות כ-40 בנות בוגרות, שרמתי הוא בבחינת רבן ומורה דרכן הנערץ. ב-2011 חתמו הרב אלישיב והרב עובדיה יוסף על מכתב הקורא לסגור את המקום. חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב פעל לסגירת המוסד ואף תבע את רמתי לדין תורה, אך הדיון בנושא לבסוף לא התקיים. גורם נוסף שפעל בנושא הוא המרכז הישראלי לנפגעי כתות, שהגדיר את המקום כת לפי העדויות שהצטברו במשרדיו.

כוחות משטרה מחוץ  לסמינר שמנהל הרב אהרון רמתי בשכונת סנהדריה בירושלים, מאי 2015. עופר כהן, מערכת וואלה! NEWS
שוטרים מחוץ למדרשה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עופר כהן

בחודש שעבר תיארה ד', אם ל-11 ששתיים מבנותיה לומדות במדרשת "באר מרים", את הפעילות במוסד החינוכי. זאת, לאחר שלפני כשנתיים חשפה ד' לראשונה לוואלה! NEWS את המתרחש בתוככי המדרשה. "הוא ניתק את הקשר בין הבנות למשפחה, לא היה לי מושג שהיא ילדה ושיש לי נכדה", סיפרה ד'. לטענתה, רמתי חיתן את בתה בת ה-18 עם קרוב משפחה שלו ואח של שבע בנות שנמצאות אצלו במדרשה.

כמו כן, ד' סיפרה כי המאבק של ההורים במדרשה לא נשא פרי. "בית הדין קבע שהוא חייב לעזוב את ירושלים ולנתק מגע עם הבנות, אבל הוא לא שומע בקול בית הדין - הוא נשאר שם ובמדרשה ועושה מה שהוא רוצה".

(עדכון ראשון: 15:35)

הרב אהרון רמתי לפני מעצרו בירושלים, מאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
הרב רמתי נלקח לחקירה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
כוחות משטרה מחוץ  לסמינר שמנהל הרב אהרון רמתי בשכונת סנהדריה בירושלים, מאי 2015. ישי כהן, כיכר השבת
הפשיטה על מדרשת "באר מרים"/כיכר השבת, ישי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully