וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכה הצ'קים ברח מהארץ; "לקוחותיו איבדו עשרות מיליונים"

3.5.2015 / 9:27

מאות משקיעים ובעלי "צ'יינג'ים" ברחוב החרדי נותרו המומים לאחר שהתברר להם שכספים שהשקיעו אצל יענקי דומב מבני ברק לא יוחזרו להם. אחד ממכריו: "עזב את הארץ לאחר שקיבל איומים על חייו"

משרדו של יענקי דומב, בעל עסק לניכיון צ'קים בבני ברק, שברח מהארץ והותיר חובות, 2 במאי 2015. ישראל כהן, כיכר השבת
העסק לניכוי צ'קים של יעקב דומב/כיכר השבת, ישראל כהן

יענקי דומב, בעל עסק לניכוי צ'קים בבני ברק, ברח בסוף השבוע האחרון מישראל, ולטענת לקוחותיו הוא הותיר אחריו חובות המוערכים ב-60 עד 80 מיליון שקלים. בריחתו הפכה לשיחת היום ברחוב החרדי והיא מוגדרת כ"עוקץ ענק". לפי עדויות שהגיעו לוואלה! NEWS, יותר מ-300 בני אדם איבדו סכומי עתק שהפקידו אצלו בשנים האחרונות.

גורם המעורה בפרטים סיפר כי דומב היה בקשר עם מאות בעלי עסקים, אנשים פרטיים ואברכים שהשקיעו אצלו את כל הונם, רק כדי להרוויח כסף או כדי לקבל מזומן תמורת צ'קים דחויים. "זו מעילת ענק שלא הייתה כמותה בעבר", אמר הגורם. אחד המשקיעים מבני ברק אף חווה התמוטטות נפשית לאחר שהתברר לו כי מאות אלפי שקלים שהשקיע אצל דומב לעולם לא יוחזרו.

משרדו של יענקי דומב, בעל עסק לניכיון צ'קים בבני ברק, שברח מהארץ והותיר חובות, 2 במאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
עזב את הארץ בחופזה. משרדו של דומב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

דומב, תושב שכונת קריית הרצוג בבני ברק בשנות ה-30 לחייו, עבד עם רוב הדוכנים להמרת מטבעות חוץ ("צ'יינג'ים") בבני ברק ובירושלים. אנשי עסקים ואברכים נהגו להפקיד אצלו כספים תמורת ריבית גבוהה, והוא עסק בהשקעות נוספות. בשבועות האחרונים גברו השמועות ברחוב החרדי על כך שדומב נקלע לקשיים כלכליים, ובשבוע האחרון התבררו חלק מהשמועות כנכונות.

הוא לא עמד בחלק מהתחייבויותיו הכלכליות, ומהר מאוד בועת הכספים הגדולה שנוצרה סביבו התפוצצה. בימים האחרונים כבר דיווחו אתרי האינטרנט החרדיים על "חשש בבני ברק", שלפיו חזרו צ'קים בסך כולל של מיליוני שקלים. הכותרות הדרמטיות על קריסתו הכלכלית ועל כך שעזב את ישראל גרמו להלם בקרב מאות משקיעים ובעלי "צ'יינג'ים" ברחוב החרדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ההודעה שהשאיר יענקי דומב, בעל עסק לניכיון צ'קים בבני ברק, שברח מהארץ, לחבריו, 2 במאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ההודעה ששלח דומב לכמה ממשקיעיו/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

דומב, שהבין את המצוקה הקשה שאליה נקלע, ארז מזוודות ועזב ביום שישי לפנות בוקר את ישראל. משקיעים שהבינו כי לא יראו יותר את כספם הגיעו למשרדו בבני ברק ובזזו אותו. לפני שהספיקו לעשות זאת גם בדירתו הפרטית, הגיעה למקום משאית הובלות ופינתה את תכולת הדירה.

"חברים יקרים", כתב דומב בהודעה אישית ששלח לכמה ממשקיעיו. "אני מצטער על כל מה שקרה. אין לי פנים להראות את עצמי בפני אף אחד. גרמתי לרבים מכם צער גדול מאד שאני לא יכול לתאר. למרות מחשבתי לעמוד ולהילחם על הדברים, קיבלתי בעצת חברים טובים ויקרים החלטה לעזוב את המדינה ולעבור לגור בארץ אחרת. מצטער על כל הנזק שגרמתי לכל אחד מכם ומקווה שתמצאו את המקום לסלוח לי".

"כסף שהושקע בצורה כזו - סופו להיעלם"

לפרשה המדוברת יש גם קשר ישיר לבכירים בעולם התחתון. גורמים חרדים המעורים בפרשה הביעו חשש שייעשו ניסיונות להשיב את הכסף דרך עבריינים. לוואלה! NEWS נודע כי אחד מבעלי ה"צ'יינג'ים" בבני ברק, שאיבד אצל דומב סכום המוערך ביותר משני מיליון שקלים, נמצא תחת חסותו של העבריין מוטי חסין. לפי עדות נוספת, "דומב היה בקשר עם משפחת הפשע חרירי".

עו"ד אלקנה בישיץ, שעבד בעבר עם דומב, אך הבהיר כי לא נשכר על ידו, מסר בתגובה: "כשמשקיעים כסף אצל אדם תמורת ריבית גבוהה, לוקחים סיכון גדול. אנחנו אנשים מבוגרים ואנחנו אמורים לקחת אחריות על מחדל שעלול להיווצר בסיטואציות כאלו. כל הטענות של הרחוב החרדי על כך שהוא גנב, גזלן או שודד והחליט יום אחד לעזוב הכול, הן חסרות בסיס". הוא הוסיף כי כסף שהושקע בצורה כזו "סופו להיעלם" והסביר כי דומב עזב את הארץ לאחר שקיבל איומים קשים על חייו.

טרם הוגשו תלונות למשטרה בנושא, ולפיכך לא נפתחה חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully