וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תותחן נפצע בצוק איתן ומאשים: צה"ל הפקיר והעניש אותי

4.5.2015 / 10:49

איתמר, לוחם בחיל התותחנים, טוען כי נפצע בסבב הלחימה בקיץ האחרון, אולם הצבא מסרב לממן את עלות הטיפול – 2,400 שקלים, והכריז עליו נפקד. "אני חסר אונים, נפקדתי משירות כדי להחזיר את החוב שלי"

תותחנים יורים לעזה. יולי 2014. בן קלמר
ירי תותחנים לכיוון עזה מבצע "צוק איתן"/בן קלמר

לוחם בצה"ל שהשתתף במבצע "צוק איתן" מאשים את הצבא כי סירב לממן את טיפולו הרפואי, ובשל לחץ כלכלי הוא נפקד משירותו. בפוסט שהעלה לפייסבוק בסוף השבוע התלונן איתמר, לוחם בגדוד נמר בחיל התותחנים, על מפקד הגדוד ונציב הקבילות, ואף טען כי מדובר "בהפקרות".

"השתתפתי בכל האירועים, מההתחלה ועד הסוף, ירינו על עשרות מנהרות, הפלנו עשרות מעוזי טרור, חיסלנו ופגענו במאות מחבלים ובתשתיות טרור, והכי חשוב – חילצו מאות חיילים שנתקלו בחוליות מחבלים", כתב. "אחרי 'צוק איתן' הגעתי הביתה, הרגשתי כאב עצום בגב, הרגשתי אותו תוקף אותי, הרבה אחרי שהאדרנלין כבר התפוגג. באיזשהו שלב כשישבתי עם חברים שלא ראיתי חודשיים, התמוטטתי. נאנקתי מכאבים, הרגשתי שעמוד השדרה שלי נתלש מגבי, חברים הרימו אותי ולקחו אותי למיון, שם גילו לי דלקת בגב".

איתמר, טען בצוות תותחנים, הדגיש בכתיבתו את הקושי הפיזי שכרוך בתפקידו. לדבריו, סוללת תותחנים בשטח יורה בקצב של ארבעה פגזים בדקה במשך 20 דקות. אחרי המבצע הצבאי הגיע לביתו ושם התמוטט, לטענתו, בשל העומס. "קיבלתי זריקות, משככי כאבים, אנטיביוטיקה ועוד מיני סמים להקהות את הכאב, ככה המשיכו לטפל בי במיון פעמיים נוספות. החובש הפלוגתי הרגיע אותי ואמר לי שכל עוד אני מקבל 'גימלים' הכול בסדר ולא אצטרך לשלם שקל", כתב.

לפני שמעיפים אותי לכלא, אני רוצה לספר מה גרם לזה, אני באמת לא מאמין שהגעתי למצב הזה, לא מאמין שהפקירו אותי ככה...שלום! ...

Posted by Itamar Shalev on Friday, May 1, 2015

ואולם, כעבור שלושה חודשים, טוען החייל, הוא קיבל שלושה מכתבים על שלושה ביקורים בחדר המיון, שעלותם מסתכמת ב-2,400 שקלים. לדבריו, הגדוד לא היה מוכן לממן את הטיפול והוא פנה לנציב קבילות חיילים, אך מפקד הגדוד טען שהחייל פעל "בניגוד להוראות הצבא" בכך שעלה למיון על דעת עצמו. בשל המצב הגיש החייל בקשה לחופשה מיוחדת, על מנת לצאת ולעבוד ולהחזיר את החוב, אך זו נדחתה. הוא אף הגיש בקשה למענק מצה"ל למימון החוב, אך גם כאן קיבל תשובה שלילית. מאוחר יותר, כתב, קיבל בקשה לפני תביעה מבית החולים שיבא בתל השומר.

"התחלתי לעבוד בסופי שבוע כשאני בבית, וגם את הימים בבית לקחו לי, ממש רגע לפני היציאה אומרים לי שאני יוצא בשישי ולא בחמישי, למרות שקבעתי משמרות, מה אני אומר לבוס שלי?", כתב איתמר. "אז נפקדתי (משירות סדיר – א"ב), כן, נפקדתי בשביל להחזיר את החוב שלי, אני כל כך חסר אונים, הגעתי למצב שהאופציה היחידה בשבילי היתה להיות נפקד בכדי לשלם את חוב טיפול הפציעה, הפציעה שספגתי במבצע כלוחם. כך נראה צבא ההגנה בשנת 2015, אני לא מסכים להישכח, להיטמע... לא הפעם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לאור העובדה כי עד לרגע זה לא הגיש החייל כל בקשה להחזר כספי, כפי שנתבקש לעשות מספר פעמים, לרבות בשיחות עם הרופא הגדודי, הרי שמן הסתם לא ניתן לדון בבקשתו ולהחזיר את ההוצאות. לכשיגיש את הבקשה, תידון ותטופל כמקובל בצה"ל".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully