וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים לוחצים: הכניסו את החינוך להסכמים הקואליציוניים

הורי התלמידים פתחו בקמפיין חדש במאמץ אחרון להשפיע על המצב בכיתות, טרם הרכבת הממשלה ובחירת שר חינוך חדש. "ילדינו מצטופפים בכיתות, התנאים מסכנים את בריאותם הנפשית והפיזית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נציגי פורום ועדי ההורים אפריל 2015. ישראל אליאסף,
נתניהו בפגישה עם נציגי פורום ועדי ההורים, בחודש שעבר/ישראל אליאסף

הורים לתלמידים פתחו אתמול (חמישי) בקמפיין שמטרתו לפתור מצוקות אקוטיות במערכת החינוך. במסגרת הקמפיין, ששמו: "אין ימין, אין שמאל, כולנו אותו מכלול - העם דורש חינוך איכותי", הופצה הודעה להורים רבים בארץ, אשר קוראת להם להצטרף ולהשפיע. בנוסף, פנו מנהיגי הקמפיין לכלל המפלגות, במאמץ אחרון להכניס את דרישותיהם לקווי היסוד בדיונים הקואליציוניים, טרם הרכבת הממשלה באופן סופי.

בחודש האחרון החלו נציגויות הורים בכל הארץ בקמפיין ממוקד הקורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבחור שר חינוך אשר "חינוך זורם בעורקיו". בנוסף, דורשים נציגי ההורים להקים מועצה לאומית לחינוך שתהווה גוף עליון לשרי חינוך, המתחלפים אחת לשנתיים בממוצע, ותעניק יציבות לתכניות לימודים, לצוותי ההוראה ולתלמידים. אלא שבחירתו הכמעט מוגמרת של נתניהו ביו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לתפקיד שר החינוך הבא השבוע הובילה את ההורים לעלות הילוך ולשנות כיוון.

לקריאה נוספת:
פיר פירון: כך מילכד פירון את שר החינוך הבא | דעה
סערת החופשות: משרד החינוך במסר מרגיע להורים

נפתלי בנט בכנס בחירות של הבית היהודי בנמל ת"א, פברואר 2015. ראובן קסטרו
הבחירה הכמעט מוגמרת בבנט גרמה להורים לשנות כיוון. נפתלי בנט/ראובן קסטרו

ההורים, שרובם נמנים על פורום ועדי הורים יישוביים, ביותר מ-80 יישובים, ומהקואליציה הארצית לשיפור התנאים בגנים, דורשים כעת מכלל המפלגות לממש את הבטחותיהן במהלך מסע הבחירות, ולצרף נושאים בוערים, ביניהם צפיפות בכיתות ובגני הילדים, התאמת חופשות הילדים לחופשות במשק והכנסת סייעת נוספת לגני הילדים, לקווי היסוד בבסיס המשא ומתן הקואליציוני המרתוני הנערך בימים אלו. חברי הפורום טוענים כי השבוע הקרוב הינו קריטי לציבור ההורים והילדים, משום שאם המפלגות לא יכניסו לקווי היסוד שלהן את דרישותיהם, משימתם להטיב עם הילדים תתעכב או לא תבוצע כלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"ילדי ישראל זקוקים ליציבות"

שלשום שלחו ההורים מכתב אישי לנתניהו, שבו הם מפצירים בו להכניס את הדרישות שלהם לדיונים. במכתב כתבו ההורים כי ערב הבחירות נפגשו עם ראש הממשלה, העלו בפניו את הבעיות והציגו תכנית לפתרון הבעיות בגנים. "בסיום הפגישה אמרת: 'בממשלתי הבאה אפעל להשלמת התכנית בגנים לגילאי שלוש עד ארבע, התחלנו את המהלך בקדנציה הנוכחית עם השקעה עצומה בחינוך חינם לילדים מגיל שלוש לרווחת משפחות צעירות, בילדים צריך להשקיע'", כתבו ההורים.

שי פירון שר החינוך מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
מינה ועדה שהמליצה להקטין את התקן ל-32 ילדים בכיתה. שי פירון/ראובן קסטרו

"כיום, ילדינו מצטופפים בכיתות גן עם 35 ילדים ועליהם אחראיות גננת וסייעת בלבד. אלו תנאים המסכנים את בריאותם הנפשית והפיזית. נשות הצוות כורעות תחת הנטל הכבד וזה משפיע מאוד גם על התהליך הפדגוגי בתוך הכיתות", הוסיפו. "ילדי ישראל זקוקים ליציבות ולאנשי המקצוע הטובים ביותר. מדובר בעתידה של מדינה שלמה ועלינו – הורים ואנשי חינוך, יחד אתכם מנהיגי המדינה – לדאוג כי ילדינו יהיו האזרחים הטובים ביותר. חינוך הילדים בתנאים טובים המאפשרים להקנות להם ערכים ולמידה משמעותית, הוא הבסיס לקיומה של חברה ישראלית איתנה. ילדי בית הספר לומדים בכיתות צפופות של 40 ילדים. שר החינוך הקודם מינה ועדה שהגישה את המלצותיה להקטין את התקן ל-32 ילדים בכיתה ואנו דורשים שההמלצות יתקבלו וייושמו".

בהמשך התייחסו לחופשות התלמידים: "חופשות הרבות מקשות מאוד על ההורים לעבוד. הפער כיום בין חופשות התלמידים לחופשות ההורים העובדים עומד על 70 ימים בשנה – אנו דורשים שתקדם תכנית לצמצום הפער באמצעות תכניות, בדומה לבתי הספר של החופש הגדול". בסוף המכתב הוסיפו ההורים את ציפיותיהם מהשבוע הקרוב: "בימים אלה בהם אתה מרכיב את הממשלה שתנהיג אותנו בשנים הקרובות, אנו מבקשים ממך ומראשי המפלגות העתידות להיכנס לממשלה לקיים את הבטחתך כבר בשנת הלימודים הקרובה ובכך להוכיח את חשיבות חינוך ילדינו כאחת המטרות העיקריות של הממשלה הבאה. יש קונצנזוס מקיר לקיר בדבר הצורך, בידך לקיים את ההבטחות".

ממחאת הסרדינים. אורטל שניצר, מערכת וואלה! NEWS
הורים ותלמידים ב"מחאת הסרדינים" ביוני האחרון/מערכת וואלה! NEWS, אורטל שניצר

בתוך כך, החלו גם התארגנויות ספורדיות של קבוצות הורים החרדים לגורל ילדיהם ומבקשים להשפיע בשבוע הקריטי של הקמת הממשלה. אחת הקבוצות, "ממספרים לילדים - המאבק הארצי לצפיפות בכיתות", שמה לעצמה מטרה להוריד את הצפיפות בכיתות. אתמול שלחה הקבוצה מכתב לשר החינוך המיועד, נפתלי בנט. נציג הקבוצה, עמרי גלפרין, צירף למכתבם את סיפורו האישי.

"אני אב לילדה שעלתה בשנה האחרונה לכיתה א' והיא אחת מ-39 תלמידים בכיתה", כתב. "כן, היא מספר ולא באמת ילדה או תלמידה במהלך מרבית שעות בית הספר ועניין זה חייב להשתנות". בהמשך פירט על קבוצת ההורים החדשה. "אתם עשויים לשמוע עלינו עוד הרבה בהמשך", הוסיף. "המחאה שלנו תהיה חוקית – אך בלתי מתפשרת בעניין. התעוררנו כבר מעכשיו על מנת לעורר את השר הנכנס לבעיה וכבר להכין תשתית כנה של הורים שהנושא מטריד את מנוחתם. תפקידו של שר החינוך הוא ליצור סביבת למידה איכותית לתלמידים וגם למורים, לתת לילדים במה לחשוב, להביע עצמם, לאתר ולטפל במצוקותיהם השונות. לא ניתן להגיע לרמת למידה מסדר חשיבה גבוה, כשהכיתות עמוסות בתלמידים / במספרים".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully