וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בהלוויית בכיר הלח"י ואביה של לימור לבנת: "תדאג לנו מלמעלה"

30.4.2015 / 19:18

פוליטיקאים מימין ומשמאל הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאיש הלח"י ואביה של חברת הכנסת הוותיקה. לבנת היה ממונה על המודיעין בחיפה ונעצר על ידי הבריטים. "אני כל כך קרובה אליך", ספדה לו חברת הכנסת לשעבר

לימור לבנת, הלווית עזריאל לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
"לנו אין כבר אבא, אין סבא, אין סבא רבא ואח ודוד אהוב על כולם". לימור לבנת מספידה את אביה/יותם רונן

עזריאל לבנת, אביה של הפוליטיקאית הוותיקה לימור לבנת ומבכירי ארגון הלח"י, הובא היום (רביעי) למנוחות בחלקת חללי הלח"י, בבית העלמין ירקון שבתל אביב. לבנת נפטר הלילה בשיבה טובה בגיל 92 ולבית העלמין הגיעו מאות אנשים כדי ללוותו בדרכו האחרונה.

"לנו אין כבר אבא, אין סבא, אין סבא רבא ואח ודוד אהוב על כולם", ספדה לימור לבנת לאביה. "אבא, אתה כל כך אהוב עליי, קרוב אליי ואני כל כך קרובה אליך. היית כל כך דאגן מאז שנועם (בנו, ד"י) נפצע, ועכשיו תמשיך לדאוג לנו, לכולנו, מלמעלה".

עוד בוואלה חדשות:
הרופאים הישראלים טיפלו בשני נפאלים שחולצו לאחר 5 ימים
"משטרה גזענית": הפגנה סוערת נגד אלימות שוטרים כלפי אתיופים
החשד לאונס קבוצתי בצה"ל: "אחד החיילים תיעד את יחסי המין"

שולמית לבנת, הלווית עזריאל לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
אשתו של עזריאל לבנת, זמרת המחתרות שולמית לבנת/יותם רונן

פוליטיקאים רבים הגיעו כדי לחלוק כבוד אחרון לאביה של בכיר הלח"י. מסיעת הליכוד הגיעו חברי הכנסת גלעד ארדן, מירי רגב, דני דנון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, יובל שטייניץ ואיוב קרא. נוסף אליהם הגיעו גם נציגי האופוזיציה המתהווה, ציפי לבני, יצחק הרצוג ומרב מיכאלי, כדי לנחם את השרה לשעבר.

בנוסף לפוליטיקאים, הגיעו לנחם את שרת התרבות והספורט היוצאת גם בכירים בעולם הספורט וביניהם יעל ארד וגילי לוסטיג מהוועד האולימפי, אלונה ברקת מבעלי הפועל באר שבע, יו"ר הטוטו צחי פישביין ומנכ"ל הטוטו איציק לארי, איש הפרסום וקמפיינר הליכוד בעבר גיל סמסונוב, ואיש הקולנוע משה אדרי ואשתו.

במקביל אל הפוליטיקאים הרבים ועסקני הספורט הגיעו גם רבים מותיקי ארגון הלח"י, ביניהם בנו של אברהם שטרן, מייסדו ומפקדו הראשון של ארגון. עם הנחת הזרים ערכו הותיקים מחווה ללבנת ושרו את המנון הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הלווית עזריאל לבנת, אביה של לימור לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
נועם לבנת נושא את אביו בדרכו האחרונה/יותם רונן

לבנת הצטרף ללח"י לאחר רצח אברהם שטרן בשנת 1942, והיה ממונה על המודיעין בחיפה. הוא השתתף בפעולות של הלח"י ואף נעצר והיה בין פעילי המחתרת שהבריטים הגלו לאפריקה באוקטובר 1944.

הוא שהה במעצר במשך ארבע שנים ובשנת 1945 ברח עם עמיתיו מהמחנה בסודאן על ידי חיתוך גדרות התיל. עם זאת, הוא נורה בכתפו והוחזר למעצר. בתקופה זו פרסם שירים בעיתונים ובכתבי עת בארץ, ובסופו של דבר שב לישראל ביולי 1948, אחרי הכרזת העצמאות. אחרי מלחמת העצמאות הכיר לבנת את זמרת המחתרות הפלמ"חניקית שולמית לבנת, שלימים הפכה לאשתו. במהלך חייו הוא עסק בהוראה, פרסום ושיוווק. בנו השני,יואל נוימן, חזר בתשובה והתפרסם כאשר דיבר על שאיפה למדינה יהודית בגבולות התנ"ך, וקרא לסרב פקודה בעת פינוי גוש קטיף. בנו של נועם, בן-יוסף, נרצח בקבר יוסף בשכם בידי שוטרים פלסטינים.

גלעד ארדן, הלווית עזריאל לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
ח"כ גלעד ארדן הגיע לחלוק כבוד אחרון/יותם רונן
יצחק (בוז'י) הרצוג, הלווית עזריאל לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג/יותם רונן
ציפי לבני, הלווית עזריאל לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
ציפי לבני/יותם רונן
הלווית עזריאל לבנת, אביה של לימור לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
לימור לבנת ליד קבר אביה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully