וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה דינוזאור עם כנפי עטלף שמבלבל את החוקרים

מאובן בן כ-160 מיליון שנה של דינוזאור עם כנפיים מחוסרות נוצות, שנמצא בסין, מחזק את האמונה שמקורם של הציפורים בדינוזאורים. אולם, חוקרים לא מצליחים לפענח איך הצליח הדינוזאור הייחודי הזה לעוף

הדמיה של דינוזאור עם כנפיים בהתבסס על מאובנים מלפני 160 מיליון שנה. Dinostar Co. Ltd,
הדמיה של דינוזאור עם כנפיים המבוססת על מאובן מלפני 160 מיליון שנה/Dinostar Co. Ltd

רוב מומחי האבולוציה מחזיקים כיום בדעה שאבותיהם הקדמונים של הציפורים היו דינוזאורים. ממצא חדש שמחזק דעה זאת מעורר גם לא מעט מחלוקות בדבר יכולתם של הדינוזאורים לעוף.

מאובן מלפני 160 מיליון שנה של דינוזאור עם כנפיים מחוסרות נוצות, שנמצא בצפון-מזרח סין, אמור כביכול לספק מידע חדש אודות שלבי האבולוציה של הציפורים, אך במקום זאת הוא הצליח לבלבל חוקרים - בזכות מבנה כנפיו הייחודי שאינו מאפשר תעופה.

ד"ר שינג שו מהמכון לפלאונתולוגיה של חולייתנים ופלאו-אנתרופולוגיה בבייג'ין ושנג קסיאנוטינג, מאוניברסיטת ליניי שבמחוז שנדונג, קראו למין החדש "אי צ'י", שהוא בוודאי השם הקצר ביותר שניתן אי פעם לדינוזאור, ופירושו בשפה המנדרינית "כנף מוזר". "לאף ציפור או דינוזאור אין כנף דומה לזה", אמר ד"ר שו, "אנחנו לא יודעים אם ה'אי צ'י' עף או דאה באוויר או שמא גם וגם, אבל בהחלט יש כאן כנפיים ייחודיות שמסמנות שלב אבולוציוני בין דינוזאורים ללא יכולת תעופה לבין הציפורים".

אי צ'י, דינוזאור עם כנפי עטלף. Zang Haliong/IVPP,
כך נראה המאובן של הדינוזאור הקטן עם כנפי העטלף/Zang Haliong/IVPP

ממצאיהם של החוקרים פורסמו בכתב העת המדעי "Nature", שם הבהירו כי כנפיו של האי צ'י דומות יותר לאלו של העטלפים או של הסנאים המעופפים של ימינו ופחות לאלו של הציפורים, על אף שהם מאותה משפחה. השניים טוענים שלמרות שמבנה הכנפיים אינו מאפשר תעופה,הממצאים שלהם מראים שהכנפיים כללו קרום אווירודינמי שככל הנראה אפשר לדינוזאור לעוף.

ד"ר פאדיאן, פלאונטולוג מאוניברסיטת קליפורניה, פרסם מאמר פרשנות באותו כתב עת וציין שמהממצאים החדשים לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי האם הדינוזאור יכול היה לעוף או רק לדאות מעץ לעץ, שכן המאובן שנמצא אינו כולל חלקי גוף שמתחת לבית החזה של הדינוזאור ויתכן כי שם נמצא הפתרון שאיפשר לדינוזאור המיוחד לעוף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully