וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך סעודיה הדיח במפתיע את יורשו ואת שר החוץ

29.4.2015 / 12:59

המלך סלמאן השלים את כניסתו לתפקיד עם שורה של מינויים, המסלקים את סימני ההיכר של קודמו, המלך עבדאללה. אחיינו, מוחמד, מונה ליורשו, ושר החוץ המיתולוגי הוחלף אחרי כמעט 40 שנה בתפקיד

יורש העצר הסעודי הנסיך סלמאן במהלך הנאום השנתי לאומה, 06 בינואר 2015. AP
סלמאן, מלך סעודיה/AP

סלמאן מלך סעודיה הודיע הבוקר במפתיע על שורה של מינויים והדחות בממלכה, והציב דור חדש של יורשים ובעלי תפקידים בענקית הנפט במזרח התיכון.

המלך מינה את אחיינו - שר הפנים מוחמד בן נאיף - ליורש העצר. בנו - שר ההגנה, מוחמד – מונה לסגן יורש העצר. בנוסף, החליף המלך את שר החוץ המיתולוגי של המדינה, סעוד אל-פייסל, שכיהן בתפקיד מאז 1975, והעבירו לתפקיד סמלי. את מקומו יתפוס השגריר הסעודי בוושינגטון, עאדל אל-ג'ובייר, שמילא תפקיד חשוב במבצע הצבאי בתימן.

מהלכיו של המלך, ובראשם הדחתו של יורש העצר המכהן - אחיו למחצה, הנסיך מוקרין - משלימים את כניסתו לתפקיד, ומטהרים מהארמון בריאד את סימני ההיכר של קודמו. סלמאן, בן 78, קיבל את המלוכה בחודש ינואר, אחרי מותו של אחיו למחצה, המלך עבדאללה.

יורש העצר החדש, הנסיך מוחמד בן נאיף, נחשב לבעל קשרים טובים עם ארצות הברית. הוא בן 55, והוא נכדו הישיר של מייסד הממלכה הסעודית, המלך עבדול עזיז. בשנת 1999 הוא מונה לעוזר שר הפנים, ונחשב ל"מוח" מאחורי המאבק בג'יהאד האיסלאמי בסעודיה אחרי פיגועי 11 בספטמבר. ב-2009 ניסה מחבל מתאבד של אל-קאעדה להתנקש בחייו.

בתוך כך, המלך סלמאן הדיח מתפקידה את האישה הבכירה ביותר בממשלת סעודיה - נורה אל-פאייז, שכיהנה כסגנית שר החינוך. היא כיהנה בתפקיד מאז 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully