וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר ממתין לחילוץ בנפאל: "המקומיים תקפו ישראלים באבנים"

אבי אשכנזי, שליחנו לקטמנדו, דנה ירקצי

28.4.2015 / 20:05

הוריו של שחר זכאי סיפרו כי בנם יצר עמם קשר, אולם צוות החילוץ הישראלי שהגיע לכפר בו בנם לכוד נתקל בקשיים. "הנפאלים היו אלימים והיכו את החבר'ה שלנו במקלות ואבנים", סיפר אביו בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. אותרו שני ישראלים שהוגדרו מנותקי קשר

מערכת וואלה!

אליאב זכאי, אביו של שחר זכאי שלכוד בכפר לאנג טאנג מאז אסון רעש האדמה שפקד נפאל, סיפר היום (שלישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "זה עדיין לא נגמר, אבל אנחנו מקווים לטוב", לאחר שקיבל משחר הודעה שמסוק חברת "הראל" נחת באזור. לדבריו, הנפאלים מערימים קשיים על הישראלים ואף תקפו אותם ביממה האחרונה: "הם היו אלימים כלפי כולם. קבוצת ישראלים שהגיעה לכפר מצאה שטרות כסף ומסרה אותם לחייל מקומי, שנעלם איתו - והמקומיים האשימו את הישראלים בגניבה". בשלב הזה, הוא מספר, השליכו המקומיים אבנים והיכו את הישראלים במקלות, תוך שהם מורים להם ללכת רגלית בדרך חסומה לחלוטין.

חגית, אמו של שחר, סיפרה כי צוות החילוץ הגיעה במסוק קטן ובו ארבעה מושבים, ותחילה לא הצליח לנחות בשל התנפלות מצד המקומיים. "הייתה התנפלות אלימה. הם בסיטואציה נוראית, הם איבדו את כל מה שהיה להם ולא מכירים את היציאה מההרים - ומוציאים את העצבנים על החבר'ה שלנו". לדבריה, "בשלב הזה ממתינים לחילוץ של מסוק צבאי גדול יותר, כי הם קבוצה של עשרה ישראלים שזקוקים לחילוץ מהכפר".

עבודות חילוץ בבירת נפאל קטמנדו אחרי רעש האדמה – 28 באפריל 2015. רויטרס
שני ישראלים מנותקי קשר אותרו, תשעה נותרו/רויטרס

מוקדם יותר אותרו שני מטיילים ישראלים שנחשבו מנותקי קשר, וכעת נותרו תשעה ישראלים בלבד שעדיין מוגדרים כך. הגורמים הישראלים בנפאל פועלים מול גורמי הצבא המקומי, בדרישה להעביר מסוק אחד לטובת הסריקות והחילוץ של כ-50 מטיילים שנמצאים באזורים שהגישה הקרקעית אליהם לא מתאפשרת בשל מפולות השלגים והבוץ.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
נפאל לאחר רעידת האדמה. אפריל 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
"הם איבדו כל מה שיש להם". מקומיים בקטמנדו דרים באוהלים/מערכת וואלה! NEWS, אבי אשכנזי

מניין ההרוגים ברעידת האדמה בנפאל חצה את רף ה-5,000 בני אדם. בהודעת משרד הפנים של נפאל לא צוין מספר הגופות המדויק שאותר עד כה, אך לדברי הרשויות המקומיות נפצעו באסון 7,953 בני אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי פיקוד העורף בנפאל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי יחידות החילוץ של פיקוד העורף החלו בצהריים לחלץ לכודים באתרי ההריסות בקטמנדו. זמן קצר לאחר הגעתם לבירה, ודקות ספורות בלבד לאחר שהודיעו כי הם ערוכים לפעולה, הוקפצו 40 אנשי החילוץ לבקשת הנפאלים לאחת השכונות בעיר כדי לחלץ לכודים מתחת לבניין שקרס, וקול נשמע מן ההריסות. המחלצים משתמשים במכשירי עטלף המיועדים לבדיקת סימני חיים מתחת להריסות, וכן בשני כלבים של יחידת עוקץ. במקביל, מנסים המחלצים להגיע אל הלכודים תוך שהם מפלסים דרך קירות בטון שקרסו, כל זאת כשמאות מתושבי האזור מביטים מהצד על מלאכת החילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully