וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

מסיבת עיתונאים של ארגון הבריאות העולמי בחיפה

הפגנה נגד הזיהום במפרץ חיפה. ערן גילווארג
הפגנה לאחר פרסום נתוני התחלואה בחיפה/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים בחיפה מסיבת עיתונאים של ארגון הבריאות העולמי. נציגי מדינות אירופה מטעם WHO European Region ייפגשו בחיפה בתאריכים 28-30 באפריל במסגרת בדיקה והערכה של מצב הבריאות והסביבה באירופה. למרות התקדמות משמעותית בבריאות וסביבה בעשורים האחרונים, רבע מכל המחלות ומקרי המוות באירופה מיוחסות לחשיפה למזהמים סביבתיים. במפגש יחשפו דוחות חדשים ובהם מחקר על העלות הכלכלית של הנזק הבריאותי כתוצאה מחשיפה לזיהום אוויר, דוח על ההתקדמות לקראת חיסול תחלואה הנגרמת כתוצאה מחשיפה לאסבסט ודוח המפגש עצמו. הכינוס נקבע ללא קשר לנתונים שהתפרסמו לאחרונה המעידים על כי מחצית ממקרי בסרטן בילדים בנפת חיפה בשנים 2007-1998 נגרמו מחשיפה לזיהום האוויר באזור.

חצי גמר גביע המדינה

שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. קובי אליהו
ערן זהבי/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום ייערכו באצטדיון טדי שני משחקי חצי גמר גביע המדינה. ההגרלה זימנה לשתי הפייבוריטיות מפגשים מול יריבות מהליגה הלאומית, כשהאלופה מכבי תל אביב, שלא העפילה לגמר המפעל השני בחשיבותו מאז הזכייה האחרונה שלה ב-2005, תפגוש את מכבי אחי נצרת (20:30), ועוד קודם לכן תנסה סגנית האלופה הפועל באר שבע לא למעוד מול הפועל עפולה (18:00), בדרך לגמר ראשון שלה מאז 2003, בתקווה לגביע ראשון מאז 1997.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הזוג המלכותי

קייט מידלטון בחתונה המלכותית לנסיך וויליאם, 29 אפריל 2011. GettyImages
החתונה המלכותית/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני ארבע שנים, ב-2011, נישאו הנסיך הבריטי ויליאם וקייט מידלטון. הם הכירו בלימודיהם באוניברסיטת סנט אנדרוז והקשר ביניהם עורר את תשומת הלב הציבורית בכל רחבי העולם, תשומת לב שהתעצמה לקראת החתונה. בשידורי החתונה, שהועברו בשידור חי בכל רחבי העולם וגם בישראל, צפו למעלה משני מיליארד בני אדם שהתעניינו בסיפור מהאגדות שבו מידלטון, שאינה נמנית עם מעמד האצולה, מתחתנת עם השני בסדר הירושה של הכתר הבריטי. לאחר חתונתם קיבלו מהמלכה אליזבת השנייה את התואר הדוכסים מקיימברידג'. ביולי 2013 נולד בנם, ג'ורג' הנסיך מקיימברידג', והשניים מצפים כעת לילדם השני.

ג'רי סיינפלד

ג'רי סיינפלד. GettyImages
ג'רי סיינפלד/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הקומיקאי ואיש הטלוויזיה ג'רי סיינפלד יום הולדת 61. הוא נולד ב-1954 למשפחה יהודית בברוקלין שבניו יורק ובהיותו בן 15 אף התנדב בקיבוץ בישראל למשך זמן קצר. לאחר לימודיו הופיע סיינפלד כסטנדאפיסט בכמה תכניות אירוח, אך פריצתו הגדולה הגיעה בשנת 1989. ג'רי סיינפלד ידוע בעיקר בזכות סדרת הטלוויזיה המצליחה "סיינפלד" שכבר קיבלה מעמד של סדרת קאלט, אותה הוא יצר יחד עם דייויד לטרמן וכיכב בה בתפקיד עצמו בין השנים 1989 עד 1998. לאחר כמה שנים שבהן נעלם מהתודעה, הוא חזר ב-2007 כאשר ביים וכתב את סרט הקולנוע המונפש "כוורת בסרט" ואף השתתף בדיבובו. מאז, הוא משתתף מדי פעם בתפקידי אורח בסדרות טלוויזיה.

ממציא ה-LSD

אלברט הופמן. AP
אלברט הופמן/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 7 שנים, בשנת 2008 הלך לעולמו אלברט הופמן, מדען שוויצרי שנודע בעיקר בזכות גילויו של סם ה-LSD. את הסם גילה הופמן במקרה ב-1938 כאשר חקר את תכונותיה של "חומצה ליסרגית" אך רק חמש שנים לאחר הגילוי גילה את השפעותיו הפסיכדליות של החומר כאשר מעט ממנו הגיע בטעות לשפתיו. בהמשך נטל את החומר שוב באופן מכוון וחווה הזיות חזקות. בתחילה, שימש החומר כטיפול במסגרת פסיכואנליזה ופסיכותרפיה אך לאחר שהתבררה מסוכנותו והוא גלש לרחוב, הופסקה הפצתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully