וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה על "קרולינה למקה" באילת: "העלימו מס בעשרות מיליונים"

28.4.2015 / 15:30

חוקרים של רשות המסים פשטו על חנויות אופטיקה בעיר, בחשד שניצלו את החוק המקנה פטור ממע"מ לעסקאות המתקיימות באילת. המנהל האזורי נעצר ושוחרר בערבות, ועובדי הרשת שנחקרו הודו בחשדות

משקפי שמש על דוכן. ShutterStock
משקפי שמש על דוכן/ShutterStock

במבצע רחב היקף, פשטו אתמול (שני) חוקרי יחידת חקירות מכס ומע"מ באר שבע על סניפים רבים של רשתות אופטיקה באילת, בחשד שניצלו את חוק "אזור סחר חופשי אילת", המקנה פטור ממע"מ לעסקאות המתקיימות בעיר, וגזלו במרמה עשרות מיליוני שקלים מקופת המדינה. זאת, בתום חקירה סמויה שנמשכה כמה חודשים, במהלכה אספו החוקרים ראיות.

המנהל האזורי של רשת "קרולינה למקה" באילת, אסף באשר בן 38, נעצר גם הוא ושוחרר אמש בערבות במסגרת החקירה. על פי החשד, החנויות שתחת ניהולו בעיר נהגו למכור משקפיים אופטיות גם למי שאינם תושבי אילת, ולמסור להם אותם בסניף הקרוב לאזור מגוריהם. בכך חמקו מחיוב העסקה במע"מ, בניגוד לדרישה בחוק.

עוד בוואלה חדשות:
פשיטה לילית בנמל אשדוד: 17 נעצרו בחשד לעבירות מכס
פשיטה על מועדון הבורסה: "העלימו מס במיליונים"
סקסולוג ידוע נעצר בחשד להונאת מס ולעבירות מין

מלון אילת מלונות באילת. ShutterStock
רשתות נוספות פעלו באותו האופן, על פי החשד/ShutterStock

סניפי הרשת באילת דיווחו על פי החשד על עסקאות כחייבות במע"מ בשיעור 0%, במקום 18%, וכך גזלו לכאורה מקופת המדינה מיליוני שקלים בשנים האחרונות. ארבעה סניפים של הרשת בעיר נבדקו, ועובדי הרשת שנחקרו קשרו עצמם לחשדות. החוק מעניק פטור ממע"מ רק עבור סחורות הנרכשות לצריכה או לשימוש באזור אילת.

עוד עולה מהחקירה המשותפת של יחידת מכס ומע"מ אילת ושל חוקרי מע"מ באר שבע כי רשתות אופטיקה נוספות בעיר נוהגות לפעול באופן דומה. עם הפיכת החקירה לגלויה אתמול, פשטו החוקרים על החנויות במטרה לאסוף ראיות נוספות. המסמכים שנמצאו בחיפוש בסניפים העלו תשתית ראייתית לכך שמנהלי הרשת פעלו ביודעין בניגוד להוראת החוק והנחו את העובדים לבצע באופן גורף רק מכירות פטורות ממע"מ, גם בעסקאות החייבות בו.

בהמשך היום, נעצר ברק בנסתי, תושב אילת בן 33 והמנהל האזורי של רשת "אירוקה". על פי בקשת המעצר, בנסתי ביצע "ניצול ציני וכוזב של הפטור שניתן לעוסקים באילת". כמו כן, החקירה העלתה כי הוא ועובדי החנויות שתחת ניהולו אף מכרו משקפיים ללקוחות בהזמנה טלפונית לכאורה, מבלי שאלה כלל ביקרו בעיר, ובכך הפרו את החוק ביודעין.

בנסתי ועובדים נוספים של הרשת קשרו עצמם לחשדות, ועל פי העדויות, התבססה תשתית ראייתית לכך כי גם במקרה של חברת "אירוקה", מנהלי החברה הם אלה שהנחו את העובדים לפעול ביודעין בניגוד להוראות החוק ולבצע מכירות אך ורק בפטור ממע"מ, גם במקרים בהם החוק מחייב בו.

עורכי הדין עמיר פולטין ואודי ברזלי, המייצגים את חברת "קרולינה למקה:, מסרו בתגובה: "מדובר באי-הבנה מוחלטת של רשות המסים. החברה היא זו שפנתה מיוזמתה כבר לפני זמן רב והסדירה את הנושא ברמה עקרונית-אזרחית מול רשויות מע"מ, ואין ספק כי לאחר שיובהרו הדברים החקירה תסגר".

(עדכון ראשון: 11:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully