וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפטו של היורה בהקרנת באטמן: "סופר רק הרוגים"

ג'יימס הולמס הודה בטבח ב-12 צופים ובפציעת 70 נוספים בהקרנת הבכורה בבית הקולנוע בקולורדו ב-2012, אולם ההגנה תנסה להוכיח כי הוא לא היה שפוי בעת המתקפה. התביעה הציגה דברים שאמר במהלך הערכתו הפסיכיאטרית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משפטו של "הג'וקר", ג'יימס הולמס, שהודה בהריגת 12 צופים ובפציעת 70 נוספים במהלך הקרנת הבכורה של הסרט "עלייתו של האביר האפל" מסדרת באטמן בקולורדו בשנת 2012 נפתח היום (שני). במרכז הדיון, ההחלטה אם הולמס היה במצב של אי-שפיות כשביצע את הטבח, או שמא מדובר ברצח מתוכנן שהעונש עליו צפוי להיות הוצאה להורג.

הסנגוריה הציבורית תטען כי הולמס, סטודנט לשעבר למדעי המוח, בן 27, היה בהתקף פסיכוטי כששלף את הרובה שלו באמצע אולם הקולנוע וירה בהמונים. מנגד, התביעה תבקש להוכיח בעזרת ראיות כי היורה היה שפוי בזמן המתקפה. השופט קרלוס סמור אמר כי להערכתו, ההליך יארך כארבעה חודשים, ובסופו תתקבל ההחלטה אם להרשיע את הולמס באישומים הרבים ברצח שעומדים נגדו. 12 מושבעים יתבקשו לקבוע את גזר הדין במשפט.

עוד בוואלה חדשות:
יחמוק מעונש מוות? הג'וקר מקולורדו נשלח לאיבחון
היורה מקולורדו מציע: עסקת טיעון במקום עונש מוות
לא מצחיק: התחפש לרוצח הג'וקר והבריח צופי קולנוע

ג'יימס הולמס, שביצע את הטבח בהקרנת באטמן בקולורדו, מגיע לראשונה לבית המשפט. רויטרס
"אדם שנאבק עם מחלה נפשית קשה". הולמס/רויטרס

התובע ג'ורג' ברוצ'לר טען בדברי הפתיחה שלו כי הולמס לא היה תחת כל טיפול תרופתי באותה התקופה, והוסיף כי מהרשויות בבית הכלא בו הוא מוחזק מאז המעצר לא דווח על התנהגות חריגה. כמו כן, הוא ציין כי תוצג לבית המשפט מחברת שבה כתב הולמס לפני הטבח, ובה תיאר את שנאתו לבני אדם. כמו כן, התביעה מסרה כי שתי הערכות פסיכיאטריות שנערכו להולמס קבעו כי הוא היה שפוי.

ברוצ'לר הציג לבית המשפט סרטון מאחת ההערכות הפסיכיאטריות, שבו ציין הולמס כי הוא "סופר רק הרוגים". היורה נשמע בסרטון באומרו: "את המתים לא ניתן לתקן או להחזיר לחיים, להיות שוב נורמליים. הפצועים הם רק נזק סביבתי". כמו כן, צוין כי הולמס סיפק תשובות שונות בנוגע לסיבה לכך שביצע את הטבח בבית קולנוע, ובתגובה לגרסאות השונות הוא טען בחקירתו: "דברים משתנים עם הזמן".

בין המבקרים הרבים שהגיעו לבית המשפט בדנוור ליומו הראשון של המשפט, היו גם שני הוריו של היורה, רוברט וארלין הולמס. הם ביקשו מחבר המושבעים לחוס על חייו של בנם, וטענו כי הוא "אדם שנאבק עם מחלה נפשית קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully