וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על ביטול הטיולים: התלמידים ישנו הלילה בתיכון

טיול התלמידים בבית הספר אורט ליבוביץ' בעיר בוטל ימים לפני המועד המתוכנן, והוביל את התלמידים למחאה מקורית. בבאר יעקב, מחאה הביאה לאישור מיוחד לקיום הטיול. "הילדים הפכו לכלי נגד משרד החינוך"

צילום: אורט נתניה, עריכה: מתן חדד

ההורים לתלמידים ביקנעם מתכננים להשבית מחר (שלישי) את הלימודים, תלמידי תיכון חוגים בחיפה הפגינו מוקדם יותר היום וכ-240 תלמידי כיתה י"א בבית הספר אורט ליבוביץ' בנתניה מתכננים להעביר את הלילה באוהלים בבית הספר לאות מחאה. זאת, לאחר שתלמידי חטיבות הביניים ובתי הספר התיכונים ברשתות החינוך גילו השבוע, בהתראה של ימים בודדים לפני מועד היציאה לטיולים השנתיים ולטיולי "מסע ישראלי", כי הם בוטלו.

המורים נשמעו להוראות ארגון המורים בדבר השבתת הטיולים עד להשגת הגנה מיטבית למורים בטיולים השנתיים, לאחר ההחלטה להטיל אחריות פלילית על אנשי חינוך בגין טביעתו של ילד בטיול שנתי בשנת 2009. סמדר פרי, יו"ר הנהגת ההורים בנתניה, סיפרה: "אנחנו, ההורים, לא נכנסים לסוגיית הוויכוח, אלא חושבים שהדרך שבחרו היא לא דוגמא לילדים שלנו, ויצאנו במחאה. פנינו למורים וביקשנו מהם לעבור מארגון המורים להסתדרות המורים. אם הם אומרים שהם לא רוצים לפגוע בילדים, אז שיוכיחו".

עוד בוואלה חדשות:
הורי התלמידים בישראל משוכנעים: "ילדינו בידיים טובות"
סערת הטיולים השנתיים: מאות תלמידים הקימו אוהלי מחאה
אחרי "מחאת הסרדינים": הצעת חוק לצמצום מספר התלמידים בכיתה

תלמידי תיכון לנים בבית ספר בנתניה במחאה על ביטול טיול שנתי, אפריל 2015. מאור דאיה, מערכת וואלה! NEWS
תלמידים בנתניה לנים בבית הספר/מערכת וואלה! NEWS, מאור דאיה
"אני מצפה שהם יתנהגו כבוגרים ויתנו לנו תחושה שהילדים שלנו מוגנים, שמורים, ויש למי לפנות אם קורה משהו"

גם בבאר יעקב, תלמידי כיתה ט' בחטיבת הביניים הדרים שביישוב השביתו את הלימודים במחאה על ביטול הטיול השנתי שלהם מחר, בתמיכת ועד ההורים היישובי. אולם לאחר התערבות ראש הרשות המקומית ניסים גוזלן, ארגון המורים שיגר מכתב לבית הספר בו הוא מאשר את קיום הטיול, למרות השביתה.

עוזי רחמים, יו"ר הנהגת ההורים ביישוב, אמר לוואלה NEWS: "אתמול התקבלה הודעה מארגון המורים שהם לא מאפשרים לתלמידי כיתות ט' לצאת. הילדים מאד התרעמו מזה, וביקשו מההורים לתמוך בהם". לדבריו, השבתת הטיולים היא "חוסר אחריות", והוא טען כי "הם משתמשים בילדים ככלי מול משרד החינוך. אני מצפה שהם יתנהגו כבוגרים ויתנו לנו תחושה שהילדים שלנו מוגנים, שמורים, ויש למי לפנות אם קורה משהו".

דניאל זליקוביץ', תלמיד כיתה י' מתיכון חוגים בחיפה סיפר כי הטיול השנתי של תלמידי כיתה ח' בוטל חמישה ימים בלבד לפני המועד, במה שהוא מגדיר "פגיעה בוטה וילדותית בחינוך ערכי בית הספר". היום קיימו כלל התלמידים בתיכון הפגנה וקראו לארגון המורים לחזור בו מהחלטתו. "הייתה לנו תמיכה מהמנהלת ומהמורים", הוסיף, "הם מאד רוצים לצאת. הם פנו לוועדת חריגים בארגון המורים, ולא בדקו את הנושא אפילו. לא שמענו בכלל מארגון המורים. אנחנו חוזרים ללימודים מחר, אבל תלמידי כיתות ח' אמרו שהם לא יגיעו ללימודים, הם לא מוכנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערת הטיולים השנתיים הייתה קרובה לסיום לפני כחודשיים, אז הושגה פשרה בין ארגון המורים למשרד החינוך, שבמסגרתה נקבע כי יתווספו קציני בטיחות לטיולים השנתיים וכי ספר הנהלים על יציאה לטיולים למורים יעבור ריענון וקיצור. זאת, לצד ההסכמה כי רק פרקליט המחוז, ולא דרג זוטר ממנו, יטפל בתיקים הנוגעים למורים, ויחליט אם להאשים אותם בדין פלילי.

החלק המשפטי יושם ואילו ארגון המורים מחה על אי-עמידת משרד החינוך בשאר ההסכמות והכריז על שביתה, כחודש לאחר הסכם הפשרה. בית המשפט הוציא לארגון צווי מניעה וביטל את השביתה, לאחר שקיבל את עמדת ארגון ההורים הארצי והמרכז לשלטון מקומי בנושא. עם זאת, ארגון המורים קרא לחבריו להמשיך בשביתה, בטענה כי החלטת בית המשפט נוגעת למורים שהם עובדי רשויות מקומיות בלבד, ואינה תקפה לחברי הארגון שהם עובדי משרד החינוך ורשתות חינוך.

"הטיולים לא בוטלו בהתראה קצרה"

מארגון המורים נמסר בתגובה: "העיצומים בהם נוקט ארגון המורים החלו לפני כחודשיים ולכן כולם מודעים להם, כך שטיולים שלא אושרו, ממילא לא בוטלו בהתראה קצרה. ארגון המורים נאבק למען ביטחונם ובטיחותם של התלמידים והמורים בעת יציאתם לטיולים ורשאים אנו כאיגוד מקצועי להיאבק למען ביטחון חברינו במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כחוק. פנייתם של הורים לראש הממשלה היא צעד מקובל וזו כמובן זכותם. אנו ממשיכים לנהל משא ומתן עם משרד החינוך בנושא, במטרה להגיע לפתרון".

מארגון ההורים הארצי נמסר כי למרות הדיונים הרבים וההחלטות שהתקבלו בבית הדין לעבודה, ארגון המורים ממשיך לפעול "בבריונות ובחוסר רגישות כלפי התלמידים והוריהם, כאשר הוא עושה דין לעצמו ומבטל את הטיולים השנתיים 24 שעות לפני יצאתם לפועל, כדי לייצר כאוס ומרמור בקרב תלמידים, הורים ומורים. ארגון ההורים הארצי הוציא כבר לפני שבוע בקשה להרחבת הצו, ואנו מצפים שארגון המורים יכבד זאת ויפסיק הפגיעה בתלמידים".

פורום ועדי הורים יישוביים, המונה כ-80 ועדי הורים יישוביים, מסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את השימוש הציני של ארגון המורים בהשבתת הטיולים השנתיים בהיעדר שר חינוך מכהן. מעבר למפח הנפש לתלמידים, ביטול הטיולים גורר קנסות בעשרות אלפי שקלים. פורום ועדי ההורים היישוביים מודיע בזאת כי במידה וההחלטה על ביטול הטיולים לא תוקפא לאלתר, ינקוט ועד הפעולה שהקים הפורום את הצעדים הנדרשים, לרבות תביעות נזיקין והשבתת מערכת החינוך. ההשבתה תתבצע בצורה הדרגתית, ותלך ותחריף ככל שההחלטה לא תבוטל".

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully