וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לאחר הסערה במכללת אורנים: נערך "כנס מאחד"

27.4.2015 / 22:04

סטודנטים רבים פירשו שיר של בוב דילן שהוקרא בטקס יום הזיכרון כמכוון נגד חיילים, הזדעזעו ועזבו. במכללה הוחלט על הקמת פורום שיעסוק באירועי תרבות. "חשוב להתפייס וללמוד להקשיב אחד לשני"

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במכללת אורנים. מכללת אורנים,
"החלטנו על סוג של פיוס". נשיאת המכללה, פרופ' יערה בר און, בטקס/מכללת אורנים

שבוע אחרי הסערה שהתחוללה בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במכללת אורנים לחינוך שליד קריית טבעון, שבו נטשו סטודנטים את האירוע בזעם לאחר הקראת שיר אנטי-מלחמתי של בוב דילן, נערך היום (שני) במוסד החינוכי "כנס מאחד". "חשוב להתפייס ולסלוח וללמוד להקשיב אחד לשני", אמרה הסטודנטית שירי מנשה, שנמנית על אלו שהביעו מורת רוח מהטקס.

עוד בוואלה חדשות:
החמרת עונשו של לחיאני תדרבן את המדינה לערער גם בתיק גפסו?
הרעש בנפאל: צפו בתיעוד ממעוף הציפור; מניין ההרוגים עלה ל-4,138
העליון הוציא צו מניעה זמני למימון האירוע הפוליטי של ש"ס

טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במכללת אורנים. מכללת אורנים,
לא יערך טקס חלופי. הטקס, בשבוע שעבר/מכללת אורנים

סטודנטים רבים פירשו את השיר שהקריאה יו"רית אגודת הסטודנטים אליה מיכאלי, "אדוני המלחמה", כמכוון נגד חיילים, הזדעזעו ועזבו. גם דבריה של נשיאת המכללה, פרופ' יערה בר און, קוממו כאמור את חלק מהסטודנטים. בין השאר היא אמרה כי: "אנחנו, שנולדנו למלחמה ולגבורה, מאוכזבים ומתוסכלים, מעבירים את המקל החבוט הזה, עמו לא הצלחנו לעשות דבר, אליכם". בנוסף נטען כי ההמנון הלאומי הושמע בכוונה ללא המילים "נפש יהודי הומייה". במכללה טענו כי הדבר קרה בשל תקלה ברמקולים.

בנוסף, אתמול בשעות אחר הצהריים נערך במכללה מעגל-שיח שבו השתתפו סטודנטים ואנשי סגל שדנו באירועי השבוע שעבר. במקביל, עלתה בשבוע האחרון דרישה של מספר סטודנטים לערוך טקס נוסף על זה שנערך, אולם לבסוף הגיעו הסטודנטים להסכמה כי טקס כזה לא ייערך ובמקומו יקיימו את האירוע שאותו כינו "מאחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במכללת אורנים. מכללת אורנים,
"המחאה שלנו לא הושתקה ונתנו מקום לשיח ולהקשבה"/מכללת אורנים

לדברי מנשה, "היו קולות שקראו לטקס חוזר ובסוף החלטנו על סוג של פיוס, משהו שיאחד אותנו. אני חשתי רוח של שינוי ושל רצון להקשיב ולא להתכתש. אנשים דיברו על התחושות שלהם, על כך שהיה קשה לשמוע את הדברים שנאמרו בטקס. אני נפגעתי מהדברים, אבל אני לא מתלהמת. המחאה שלנו לא הושתקה ונתנו מקום לשיח ולהקשבה. אני מבינה שהדברים לא נעשו בזדון ואני לא נוטרת טינה. הייתה טעות".
יו"רית אגודת הסטודנטים מיכאלי הודתה כי "הייתה טעות בשיקול הדעת וכמובן שלא הייתה כוונה לפגוע במישהו או ליצור פרובוקציה. הפקנו לקחים מהמקרה".

אחד מאותם לקחים הוא הקמת פורום סטודנטים ומרצים שינוהל במשותף ויעסוק בסוגיות שעלו בשבוע האחרון ובכללם טקסים ואירועים ותרבות השיח ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully