וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: "יעברו חודשיים בין החתימה על ההסכם עד ליישומו"

ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית הבהיר כי הסקנציות לא יוסרו עם החתימה על הסכם הגרעין עם המעצמות, והוסיף: "הסנקציות האמריקניות לא יבוטלו". זריף: "הגרעין הישראלי הוא איום ביטחוני לאזור"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית עלי אכבר סלאחי אמר היום (שני) כי יהיה פער שינוע בין חודש לחודשיים בין חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות עד ליישומו. על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, סאלחי, המעורב בשיחות עם המעצמות, אמר את הדברים בכינוס באוניברסיטת שריף שבטהראן, לצד בכירים נוספים. הוא הוסיף: "אני לא רוצה להפיץ שקרים. ארצות הברית לא אמרה שהסנקציות יבוטלו, אלא רק שהן לא יהיו בתוקף, אבל סנקציות האיחוד האירופי יבוטלו".

זאת, על רקע דיווחים שונים בנוגע לפרטי ההסכמות שאליהן הגיעו בצדדים בשיחות בלוזאן בחודש שעבר. גורמים שונים המעורבים בשיחות מסרו פרטים סותרים בנוגע למועד הסרת הסנקציות ולאופן שבו ההסרה תושלם לאחר חתימת ההסכם.

בתוך כך, שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף נשא היום דברים בפתח ועידת המדינות החתומות על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, שהתכנסה במטה האו"ם בניו יורק. לראשונה זה 20 שנים, ישראל משתתפת בוועידה כמשקיפה, למרות שאינה חתומה על האמנה. שיחות הגרעין בין איראן למעצמות צפויות לעמוד במרכז הדיונים, וזריף צפוי להיוועד עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי בשולי הוועידה, לראשונה מאז הושגו ההסכמות העקרוניות בנוגע להסכם הגרעין.

עוד בוואלה חדשות:
איחוד כוחות נגד איראן: ישראל שבה לוועידה למניעת גרעין
דוח סבא"א: איראן עומדת בהתחייבויותיה בהסכם הביניים
הביקור הנדיר באיראן - והשתיקה הרועמת של ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו קוראים למדינות הגרעיניות להפסיק באופן מידי את התכניות להרחיב את הפעילויות הקשורות לנשק גרעיני", קרא זריף, והבהיר: "הפחתת הפעילות לא יכולה להיות תחליף לפירוז ולהשמדה הכוללת של נשק גרעיני". שר החוץ התייחס ל"מדיניות הביטחונית והצבאית המדאיגה" של ישראל ושל מדינות נאט"ו.

לדבריו, גוש המדינות הבלתי-מזדהות, הכולל 117 מדינות החתומות על האמנה, רואות בנשק הגרעיני של ישראל לכאורה כ"איום חמור ומתמשך לביטחון המדינות השכנות ולמדינות העולם, ומגנות את ישראל עם המשך הפיתוח של מאגר נשק גרעיני". בשנת 1995, שר החוץ דאז שמעון פרס הצהיר כי ישראל תסכים להצטרף לאמנה למניעת נשק גרעיני ולאפשר ביקורת של פקחי האו"ם במתקניה רק לאחר חתימת הסכם שלום עם מדינות ערב ועם איראן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בוועידת למניעת הפצת נשק גרעיני, האו"ם, ניו יורק, אפריל 2015. רויטרס
זריף במטה האו"ם, היום/רויטרס

בוועידה הקודמת, בשנת 2010, מצרים הציגה תכנית לפירוז המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית, שבמרכזה עמדה ישראל. אולם כעת, דיפלומטים מערביים מעריכים כי העמדה כלפי ישראל תהיה מרוככת בהרבה, ותהיה זו איראן שתעמוד באור הזרקורים של מדינות האזור. גורם מצרי התייחס להשתתפות ישראל בוועידה, ואמר: "היוזמה שלנו למזרח תיכון מפורז מנשק בלתי-קונבנציונאלי היא עקרונית. היא לא תשתנה. אולם לא מדובר במשהו נגד ישראל כשלעצמה, זה עבור כולם – איראן, ישראל, כולם". לדבריו, "אני לא חושב שנפעיל לחץ על ישראל בוועידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully