וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי שניים מהמחבלים שחוסלו בגולן: אסיר ביטחוני שעזב את הארץ

27.4.2015 / 16:21

משפחה דרוזית במג'דל שמס גילתה כי שניים מבניה - אחים שהתגוררו בסוריה לאחר שאביהם נמלט מישראל - ככל הנראה חוסלו אמש על ידי צה"ל. בן דודם סיפר: "לא חשבתי שהם לוקחים צד במלחמה"

צילום: חמד אלמקת, עריכה: שניר דבוש

שניים מתוך שלושת המחבלים שחוסלו אמש (ראשון) על ידי צה"ל בגבול סוריה לאחר שניסו להטמין מטען חבלה סמוך לגדר הגבול, הם ככל הנראה בניו של תושב היישוב מג'דל שמס ברמת הגולן, שריצה בעבר עונש מאסר בגין עבירות ביטחוניות. "את הידיעות על זהותם קיבלנו בשעות האחרונות מעיתונאי סורי וממכרים וקרובי משפחה בסוריה", סיפר לוואלה! NEWS איימן אבו ג'בל, בן דודם של שני האחים, תאיר, בן 33, ונזי, בן 23.

לדבריו, על אף שבמשפחה משוכנעים באמינות הדיווחים, הם עדיין מחכים לאישור רשמי מצה"ל באשר לזהות המחבלים שחוסלו. עשרות בני משפחה, מכרים, שכנים וחברים גודשים היום את ביתו של מחמוד האבלה במג'דל שמס. הנהירה למקום החלה לאחר שהגיעו למשפחה הדרוזית דיווחים על חיסולם של שני האחים. עקב כך החליטו בני המשפחה להקים סוכת אבלים.

עוד בנושא:
מלחמת המוחות של ישראל עם הארגונים מעבר לגבול
"המתיחות מתחדשת": ברמת הגולן חוששים מהתגברות הלחימה
יעלון: "לא נאפשר לחיזבאללה להקים תשתית טרור בסוריה"

תאאיר מחמוד מחבל שחוסל על ידי צה"ל בגבול סוריה. jawlan.com, אתר רשמי
תאיר מחמוד עם משפחתו/אתר רשמי, jawlan.com

אבו ג'בל הוסיף: "פנינו לראש המועצה שלנו, דאולן אבו סאלח, והוא אמר שהוא צפוי להיפגש בשעות הקרובות עם קצין מפיקוד העורף וממנו הוא ינסה להבין אם יש אישור ודאי כי אכן מדובר בבני הדודים שלי. זה לא נהוג שצה"ל מודיע למשפחה על זהות של הרוגים שנמנים מבחינתם עם כוחות האויב, אבל המצב כאן מורכב".

תאיר ונזי מחמוד הם בניו של ווליד מחמוד, תושב מג'דל שמס שעד שנת 1986 נשא עונש מאסר בישראל בגין עבירות ביטחוניות. קרובי המשפחה מספרים כי חודשים ספורים לאחר ששוחרר מהכלא הישראלי החליט לברוח לסוריה, מאחר שנרדף על ידי שב"כ, וכן גורמים מארגונים פלסטינים שעמם הסתכסך בשבתו בכלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המשפחה של המחבלים שחוסלו ע"י צה"ל לאחר שהניחו מטען על גבול ישראל סוריה. מג'דל שאמס, אפריל 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
סוכת האבלים שהקימה המשפחה במג'דל שמס, היום/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

לאחר שחצה את הגבול הקים את ביתו בצד הסורי של גבעת הצעקות, המשתייך לתחום השיפוט של הכפר הדרוזי הסורי חאדר. תאיר בן ה-33, האח הבכור שנהרג אמש, נולד במג'דל שמס ושנים ספורות לאחר מכן, במסגרת איחוד משפחות שנעשה באמצעות הצלב האדום, הוא ואמו עברו להתגורר עם אביו. אחיו הצעיר נזי נולד בסוריה, כשהמשפחה כבר אוחדה. לפני ארבע שנים מת ווליד מהתקף לב בביתו.

אחיו של ווליד הוא גם בעל עבר ביטחוני שהצליח להימלט לסוריה. קרובי המשפחה מספרים כי האחרון הצליח לברוח מאולם בית המשפט המחוזי בנצרת ב-1985 בשעה שנשפט על עבירות ביטחוניות. לדבריהם, הוא הצליח לנצל את הכאוס שהיה באותה שעה בבית המשפט, נמלט ממנו והצליח להרחיק עד דמשק. קרוב משפחה הוסיף היום כי נזי מחמוד, האח הצעיר שנהרג אמש, "נקרא על שם הדוד שלו - אח של אמא שלו - שנורה ונהרג על ידי צה"ל כשניסה לחצות את הגבול ולברוח לסוריה ב-1976, כשהיה רק בן 18".

אזור גדר הגבול עם סוריה שבו הונח מטען חבלה. צילום: חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע, אמש בגבול ישראל-סוריה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חמד אלמקת

על אף ששמה של המשפחה נקשר לא אחת בפעילות ביטחונית, רבים מבני המשפחה הופתעו לשמוע על מעשי האחים נזי ותאיר. על פי מידע שהגיע לידיהם, השניים התגייסו במסגרת מלחמת האזרחים בסוריה למיליציות המשתייכות למנגנון ביטחוני סורי, הנתמך כנראה על ידי חיזבאללה. "כל הזמן חשבתי שהם חיים שם בגבעת הצעקות ודואגים לאימא שלהם ולפרנסה שלהם בלי לקחת צד במלחמה", אמר בן דודם אבו ג'בל.

המשפחה של המחבלים שחוסלו ע"י צה"ל לאחר שהניחו מטען על גבול ישראל סוריה. מג'דל שאמס, אפריל 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
מג'דל שמס, היום/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

בזירת האירוע בגבול ישראל-סוריה מוטלות עדיין גופות המחבלים. תושבי מג'דל שמס מספרים כי צבא אסד לא מאפשר לתושבי חאדר, הכפר שממנו הגיעו המחבלים, להתקרב לגופותיהם ולהביא אותן לקבורה.

גם כוחות צה"ל לא מאפשרים לתושבים ממג'דל שמס להתקרב לגופות המחבלים, ככל הנראה מחשש להתלקחות על רקע המתיחות הביטחונית. באזור מעריכים כעת כי בימים הקרובים ייערך בכיכר המרכזית של מג'דל שמס טקס התייחדות עם המחבלים ההרוגים.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully