וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ישראל אינה מעורבת בתקיפה הלילה בסוריה

27.4.2015 / 8:00

בפעם השלישית תוך שבוע, דיווחו כלי תקשורת ערביים כי מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות של צבא אסד וחיזבאללה. עם זאת, ההערכה היא כי מדובר בחלק מהקרבות בין הצבא למורדים. הבוקר: כוחות צה"ל סורקים את אזור הר דב

צילום: חמד אלמקת, עריכה: ניב פוקס

(כוחות צה"ל בגבול סוריה, אמש)

כלי תקשורת ערביים דיווחו הלילה (שני) כי משגרי רקטות של צבא אסד ושל ארגון חיזבאללה הותקפו באזור הרי קלמון, שמצפון לדמשק. על פי הדיווח, כמה חיילים נהרגו ונוספים נפצעו, אולם לא נמסר מניינם המדויק. כמו כן, לא דווח על היקף הנזק שנגרם. אף על פי שהדיווחים ייחסו את התקיפה לישראל, ההערכות הן שמדובר בחלק מהקרבות בין צבא אסד וחיזבאללה למורדים בהובלת ארגון ג'בהת א-נוסרה.

הבוקר סורקים כלי טיס של חיל האוויר וכוחות רגליים של צה"ל את גזרת הר דב שבסמוך לגבול לבנון. מדובר צה"ל נמסר: "איננו מתייחסים לדיווחים מהסוג הזה".

עוד בוואלה חדשות:
3 מחבלים הניחו מטען בסמוך לגדר הגבול ברמת הגולן - וחוסלו
"המתיחות מתחדשת": ברמת הגולן חוששים מהתגברות הלחימה
יעלון: "לא נאפשר לחיזבאללה להקים תשתית טרור בסוריה"

על פי הדיווח ברשת אל-ערביה, אחת מהמטרות הייתה עמדה של חטיבה 155 של צבא סוריה, שהייתה ככל הנראה מעורבת במשלוח טילי סקאד לחיזבאללה. זאת, לאחר שאמש חוסלה חוליית מחבלים מסוריה שניסתה להניח מטען בסמוך לגדר הגבול עם ישראל ברמת הגולן. כמו כן, שלשום דווח ב"אל ג'זירה" כי צה"ל תקף בסיסים צבאיים ויעדים של חיזבאללה בסוריה בלילה שבין שישי לשבת. על פי הדיווח, גם תקיפה זו אירעה באזור הרי קלמון.

אזור התקיפה בהרי קלמון:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשת אל-ערביה דווח כי ביום רביעי האחרון בוצעו שתי תקיפות נגד שיירות של חיזבאללה באותו אזור, שבהן נהרג לפחות אדם אחד. דובר צה"ל מסר אז בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים זרים". על פי הדיווח, יעדי התקיפה היו בסיסי שתי חטיבות של צבא אסד, אשר מחזיקים בכלי נשק המוגדרים אסטרטגיים, בהם טילי סקאד. התקיפות התבצעו בערים קטיפה, יברוד וכפרים שבין רכס קלמון לדמשק.

בתוך כך, שר הביטחון משה יעלון התייחס אמש בעקיפין לדיווחים הזרים. במהלך טקס לציון יום העצמאות במשרד הביטחון, הבהיר יעלון כי ישראל לא תאפשר משלוחי נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם הארגון השיעי.

שר הביטחון משה יעלון בקבלת פנים בקריה, אפריל 2015. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון, אמש/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"איראן ממשיכה לנסות ולחמש את חיזבאללה, גם בימים אלו", טען יעלון. "היא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק". לדבריו, "אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב. הם מודעים לקווים האדומים שמדינת ישראל הציבה, ושאין לה כל כוונה להתפשר עליהם".

יעלון הדגיש כי "לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום. לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה ונדע להניח את ידינו על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל, לאורך הגבולות, ואף הרחק מהם. איראן היא המחולל המסוכן ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון. פעילותה האחרונה בתימן, נגד משטר פרו-מערבי, מוכיחה כי שלטון הטרור מטהראן מוסיף להונות את העולם".

(עדכון ראשון: 4:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully