וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מחבלים הניחו מטען בסמוך לגדר הגבול ברמת הגולן - וחוסלו

27.4.2015 / 0:10

ארבעה מחבלים הניחו מטען בשטח סוריה, בסמוך לגדר הגבול עם ישראל. תצפיתנים זיהו את החוליה וכלי טיס פגע בהם. שלושה מהם חוסלו. נתניהו: "כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחינו ייתקל בתגובה נחושה"

צילום: חמד אלמקת, עריכה: ניב פוקס

חוליית מחבלים מסוריה הניחה אמש (ראשון) מטען בסמוך לגדר הגבול עם ישראל ברמת הגולן. תצפיתנים זיהו את החוליה וכלי טיס פגע בה וחיסל לפחות שלושה מהם. האירוע היה בסמוך למוצב סחייטה, שבו אירע לפני כשנה פיצוץ מטען שבו נפצעו סגן מפקד גדוד 202 בחטיבת צנחנים ושלושה לוחמים נוספים. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל סיכל חוליית מחבלים בעת שניסתה להניח מטען נגד כוחות צה"ל בגבול ישראל-סוריה. צה"ל לא יסבול כל ניסיון של פגיעה בריבונות ישראל או בהפרתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לאירוע: "כל ניסיון לפגוע בחיילינו או באזרחינו ייתקל בתגובה נחושה כמו בפעולת צה"ל הלילה, שסיכלה ניסיון פיגוע. אני משבח את ערנות חיילי צה"ל, שהביאה לפעולה מהירה ומדוייקת".

אזור גדר הגבול עם סוריה שבו הונח מטען חבלה. צילום: חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
חיילים באזור התקרית, אמש/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חמד אלמקת

הנחת המטען אירעה על רקע הדיווחים הזרים שלפיהם צה"ל תקף יעדים של חיזבאללה ושל צבא אסד בסוריה. שלשום דיווחה רשת אל-ג'זירה כי צה"ל תקף בסיסים צבאיים ויעדים של הארגון השיעי בסוריה בלילה שבין שישי לשבת. על פי הדיווח, התקיפה אירעה באזור הרי הקלמון מצפון לבירה דמשק. ברשת אל-ערביה דווח כי ביום רביעי האחרון בוצעו שתי תקיפות נגד שיירות של חיזבאללה באותו אזור, שבהן נהרג לפחות אדם אחד. דובר צה"ל מסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לפרסומים זרים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווח ברשת הקטארית, יעדי התקיפה היו בסיסי שתי חטיבות של צבא אסד, אשר מחזיקים בכלי נשק המוגדרים אסטרטגיים, בהם טילי סקאד. התקיפות התבצעו בערים קטיפה, יברוד וכפרים שבין רכס קלמון לדמשק.

אזור גדר הגבול עם סוריה שבו הונח מטען חבלה. צילום: חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
אזור גדר הגבול עם סוריה שבו הונח מטען חבלה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חמד אלמקת

אתמול צוטט בכלי תקשורת סעודיים גנרל אבו מוחמד אל-ביטאר, בכיר בצבא סוריה החופשי, באומרו כי מספר רב של אנשי צבא אסד וחיזבאללה נהרגו בתקיפות והבסיסים נהרסו כליל. כמו כן, גורמים שצוטטו בדיווחים של כלי תקשורת זרים העריכו כי התקיפות בוצעו מרחוק באמצעות טילים חכמים, מה שאפשר למטוסי הקרב שלא לשהות מעל המטרות עצמן.

על פי הדיווחים, היו שלושה יעדים לתקיפה. האחת, מפקדת חטיבת ההגנה האווירית 93, המספקת מטריית הגנה אווירית לאזור, כולל לחטיבה 155 שהייתה היעד השני של התקיפה. חטיבה 155 כוללת את הנשק האסטרטגי של הצבא סורי, ובו טילים ארוכי טווח כמו טילי סקאד. היעד השלישי היה, לפי הדיווחים, חטיבת השריון 65.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, היום בטקס לזכר חללי אסון המסוקים.. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"שלטון הטרור מטהראן מוסיף להונות את העולם". שר הביטחון יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בתוך כך, שר הביטחון משה יעלון התייחס אמש בעקיפין לדיווחים הזרים. במהלך טקס לציון יום העצמאות במשרד הביטחון, הבהיר יעלון כי ישראל לא תאפשר משלוחי נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם הארגון השיעי.

"איראן ממשיכה לנסות ולחמש את חיזבאללה, גם בימים אלו", טען יעלון. "היא שואפת לצייד את ארגון הטרור הלבנוני בנשק מתקדם ומדויק". לדבריו, "אנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה שואפים לעשות זאת בכל דרך ובאמצעות כל נתיב. הם מודעים לקווים האדומים שמדינת ישראל הציבה, ושאין לה כל כוונה להתפשר עליהם".

יעלון הדגיש כי "לא נאפשר העברת נשק איכותי לארגוני טרור, ובראשם חיזבאללה, ונדע להגיע אליו ואל שולחיו בכל עת ובכל מקום. לא נאפשר לאיראן ולחיזבאללה להקים תשתיות טרור בגבולנו עם סוריה ונדע להניח את ידינו על כל מי שיאיים על אזרחי ישראל, לאורך הגבולות, ואף הרחק מהם. איראן היא המחולל המסוכן ביותר לחוסר היציבות במזרח התיכון. פעילותה האחרונה בתימן, נגד משטר פרו-מערבי, מוכיחה כי שלטון הטרור מטהראן מוסיף להונות את העולם".

(עדכון ראשון: 22:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully