וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס התינוקות הראשון נחת; מניין ההרוגים בנפאל עלה ל-3,218

"יש לנו מחויבות מוסרית להחזיר את תושבי מדינת ישראל הביתה", סיפר מפקד הטייסת. "המשימה בוצעה חלקה". משלחת הסיוע של צה"ל מתעכבת בשל רעידות המשנה בנפאל, ומטוס ישראלי נוסף צפוי לשוב היום

צילום: דובר צה"ל

מטוס ראשון של משפחות שהביאו לעולם ילדים בעזרת אם פונדקאית בנפאל נחת הלילה (ראשון) בבסיס נבטים של חיל האוויר שבדרום הארץ. במטוס הגיעו עמרי לנצט ובנו יונתן בן עשרה ימים, ושאול שר, שהגיע לארץ עם תאומים. עם נחיתתם, הם הופנו לבית החולים סורוקה שבבאר שבע, על מנת לבצע בדיקות רפואיות בתינוקות שבסיומן שוחרר יונתן לביתו במצב טוב מאוד. נוסף על כך, אל בית החולים הגיע מטייל בן 24 שסבל מחבלה ברגלו. הוא טופל ושוחרר לביתו.

המשפחות שהו בשגרירות ישראל בקטמנדו כשהגיע הצוות הישראלי הראשון, של מגן דוד אדום, לאחר רעידת האדמה העזה שפקדה את נפאל בסוף השבוע, ומניין ההרוגים העדכני ממנה עומד על 3,218 בני אדם. למשפחות הישראליות אושר מלווה אחד בלבד לקטינים, ומשפחות נוספות שביקשו לא להפריד בין ההורים ממתינות כעת להגעת הטיסה הישראלית הנוספת. היום צפוי לשוב מטוס מד"א נוסף לישראל, כשעליו 18 מפונים, פגים ומשפחותיהם.

עוד כתבות בנושא:
אחרי רעש האדמה: פונדקאיות מנפאל יורשו לבוא ללדת בישראל
הישראלים מתרכזים בבית חב"ד ובשגרירות: "סכנה מרעידות משנה"
תקרה קורסת ומלכודות מוות: תיעוד רגעי האימה ברעש בנפאל

נחיתת מטוס התינוקות הראשון מנפאל, בסיס נבטים, אפריל 2015. דובר צה"ל
הנוסעים יורדים מהמטוס בבסיס נבטים, הלילה/דובר צה"ל

מפקד טייסת הנחשון, סגן אלוף רון, סיפר: "נחתנו עם משלחת של חיל האוויר וצה"ל מקטמנדו. הטיסה שארכה יותר מ-24 שעות. הטסנו שבעה רופאים שיגיעו לשם ויאמדו את גודל והיקף האסון, וייערכו לקליטה מהירה של שאר הכוחות שאמורים להגיע ממדינת ישראל".

"המשימה השנייה הייתה להחזיר 11 ישראלים, מהם שלושה פגים שנולדו שם לפני פחות משבועיים", הוסיף. "יש לנו מחויבות מוסרית להחזיר את תושבי מדינת ישראל הביתה. המשימה בוצעה בצורה חלקה ומקצועית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אל"מ יורם לרדו מפקד הנפה הסדירה של פיקוד העורף. דובר צה"ל
"בהכנות אחרונות לקראת יציאה". אל"מ יורם לרדו/דובר צה"ל

בתוך כך, משלחת הסיוע של צה"ל, שהייתה אמורה לצאת אמש לנפאל, תתעכב ב-12 שעות לאחר שמסלול הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי של קטמנדו נפגע ברעידת המשנה החזקה שפקדה את המדינה אתמול בבוקר. צוות המשלחת חושש כי מטוסים גדולים, כדוגמת מטוסי הבואינג 747 המשמשים את המשלחת, לא יכולים לנחות במקום, ואף בודקים אפשרות להחליף את המטוס בכמה מטוסים קלים יותר.

"אנחנו בהכנות אחרונות לקראת יציאת המשלחת", אמר אמש אלוף-משנה יורם לרדו, מפקד משלחת הסיוע, שהדגיש: "אנחנו נמצאים בהערכת מצב לגבי העיתוי המדויק של היציאה שלה. כוח החלוץ שנחת בשטח מעדכן אותנו שיש קושי לנחות בשדה התעופה בקטמנדו".

עוד ציין אל"מ לרדו כי "יש פה שני מטוסי בואינג 747 - אחד כולל 95.1 טון של מטען, והשני כולל מטען ונוסעים". לדבריו, "אלה מטוסים כבדים מאוד עם משלחת גדולה מאוד והעסק הזה דורש את התשתיות שייאפשרו לנחות בבטחה. זה מה שצוות החילוץ שלנו עושה – הוא מעריך את רעשי המשנה. אנחנו יודעים על חמישה רעשי משנה שגרמו לנזקים, כולל נזק למסלול הנחיתה".

"המשלחת שלנו תהיה מורכבת מ-261 אנשים", הוסיף אל"מ לרדו. "היא משלבת סדר כוח משמעותי מפיקוד העורף ומחיל הרפואה לשם הקמת בית חולים שדה". לדבריו, המשלחת תפעל לחילוץ הישראלים הנמצאים באזורים מנותקים, ובשלב מאוחר יותר ייפתח בית חולים שדה על מנת לסייע לנפגעים.

בנוגע להגנת צוות הסיוע מפני רעשי משנה, אמר אל"מ לרדו: "המתכונת של משלחת הסיוע והחילוץ בפיקוד העורף היא ארוכת שנים ויש לנו ניסון רב בזה. אנחנו לא מאבטחים - פשוט מוצאים שטח תחת כיפת השמיים וזו האבטחה הכי משמעותית מרעשי משנה ומכל מיני רעידות, הרחק ממבנים". לדבריו, הצוות ערוך לשהייה של שבועיים במדינה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח עם אל"מ לרדו. ראש הממשלה, שעודכן במטרות המשלחת, אמר למחלצים: "אתם נשלחים למשימה חשובה. אלו הם פניה האמיתיות של ישראל - מדינה שנחלצת לסייע בכל מרחק. אנחנו סומכים עליכם".

עובדי יוניסף מעניקים סיוע לניצולים בקטמנדו, נפאל, אפריל 2015. יוניסף/ UNICEF, צילום מסך
עובדי יוניצ"ף מעניקים סיוע לניצולים בקטמנדו/צילום מסך, יוניסף/ UNICEF

כמו כן, קצין הרפואה הראשי, תת-אלוף ד"ר דודו דגן, אמר כי הכוחות ערוכים לקראת הקמת בית חולים בעל יכולות מתקדמות, שבו ניתן יהיה לבצע ניתוחים ולאשפז את הנפגעים הישראלים לקראת הטסתם לארץ. "יש לנו טכנולוגיות שונות בתחום האורתופדיה, הכירורגיה, הנשים, הילדים, הפגים, הרפואה פנימית ואף אוזן גרון", אמר תא"ל דגן. "אנו ערוכים גם לצאת לשטח, לסייע ליחידת ההצלה ולהביא פצועים לבית החולים. הציוד כבר כאן ואנו ערוכים ליציאה".

אתמול בבוקר הורגש רעש אדמה בעוצמה 6.7 בבירה קטמנדו, יממה לאחר רעש האדמה בעוצמה 7.8 שפקד את האזור וגבה את חייהם של יותר מ-2,500 בני אדם. משלחת חלוץ מקדימה של צה"ל יצאה הלילה לנפאל על מנת להעריך את ממדי האסון ואת צרכי הסיוע בעקבות רעידת האדמה.

נזקי רעש האדמה – בקטפור, קטמנדו – נפאל, 26 באפריל 2015. AP
נזקי רעש האדמה בקטמנדו/AP

כמו כן, שלשום הגיעה למדינה משלחת של מד"א. במשלחת נמצאים רופאים ופרמדיקים עם ציוד רפואי, תרופות, שמיכות, שקי שינה ואוכל לתינוקות. היום כאמור ישוב המטוס לארץ כשעליו 18 מפונים, פגים ומשפחותיהם.

המידע על אודות מטיילים ישראלים ממשיך לזרום לחדר המצב של משרד החוץ, אך עדיין ישנם כ-150 מטיילים המוגדרים כמנותקי קשר. בתוך כך, נוצרה אי-הבנה בנוגע למידע שהועבר על המטיילות מעיין עציון ואורן גוטשטט מקיבוץ נירים. על פי המידע המתוקן, נוצר קשר עם אורן גוטשטט ובן זוגה אוהד בלבד. מעיין עציון ובן זוגה עומרי קדוש עדיין מוגדרים כמנותקי קשר.

(עדכון ראשון: 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully