וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ג'בהת א-נוסרה כובש את המעוז האסטרטגי של אסד

27.4.2015 / 0:28

הארגון הקיצוני, ביחד עם ארגונים איסלאמיסטיים נוספים, הצליח לכבוש את העיר ג'יסר א-שורור - אחד המאחזים האחרונים של אסד במחוז אידליב שבצפון-מערב המדינה. כעת נמצאים המורדים קילומטרים ספורים מאזור החוף - הנחשב למעוזו של אסד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לוחמים איסלאמיסטים, בהנהגת ארגון ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה, כבשו שלשום (שבת) את העיר ג'יסר א-שורור שבמחוז אידליב, הנמצאת בצפון-מערב המדינה - עיר אסטרטגית שכונתה "המאחז האחרון של אסד במחוז אידליב".

לוחמים מכוחות האופוזיציה והארגון הסורי לזכויות האדם הודיעו כי העיר נמצאת כעת בשליטה מלאה של האיסלאמיסטים. "כל העיר ג'יסר א-שורור משוחררת, כוחות צבא המשטר לא נמצאים כאן יותר", אמר אחמד, אחראי התקשורת של אחד מהארגונים שהשתתפו בקרב.

כעת, הלוחמים נמצאים רק כשמונה קילומטרים ממחוז לטקיה, הנמצא סמוך לחוף ושנחשב למעוזו של בשאר אסד. "ג'סר א-שורור חשובה יותר מהעיר אידליב עצמה - היא קרובה מאוד לחוף הנמצא בשליטת המשטר, וכעת נמצא החוף בתוך טווח האש שלנו", אמר אחמד. לאחר כיבוש העיר, הלוחמים ממשיכים את תקיפותיהם במטרה לדחוק את הצבא מהאיזורים הבודדים שבו הוא עדיין נמצא באידליב.

עוד חדשות מהעולם:
מטיילים בנפאל לאולפן וואלה: "לא מתכננים לעזוב - נישאר לעזור"
דאעש בסרטון ראשון מתימן: "נשסף את גרונם של החות'ים"
תקרה קורסת ומלכודות מוות: תיעוד רגעי האימה ברעש בנפאל

כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
לוחמי הארגונים האיסלאמיסטים נכנסים לג'יסר א-שורור/רויטרס

למרות התבוסה, חיל האוויר של צבא סוריה ממשיך בתקיפת העיר מהאוויר. אתמול דיווח ארגון זכויות האדם הסורי כי לפחות 34 בני אדם נהרגו בעיר כתוצאה מתקיפת מטוסי צבא אסד, בהם לוחמים איסלאמיסטיים ואזרחים. לפי הדיווח, מאז כיבוש העיר תקפו מטוסי אסד באזור יותר מעשרים פעמים. כמו כן, ערוצי הטלוויזיה הרשמיים בסוריה הודיעו כי הצבא תקף קבוצה של לוחמים איסלאמיסטיים סמוך לעיר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
הלוחמים האיסלאמיסטים באזור העיר שנפגעה בתקיפות צבא המשטר/רויטרס

בחודש שעבר כבשו הלוחמים האיסלאמיסטים את העיר אידליב, בירת המחוז, לאחר שהקימו ברית הכוללת את ג'בהת א-נוסרה, ארגון אחראר א-שאם ותנועת ג'ונד אל-אקצא, אשר זכתה לשם "צבא הפתח" - על שם מסע הכיבושים שנערך במאה השביעית אשר במהלכו הופץ האיסלאם במדינות המזרח התיכון. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לא נכלל בברית שכן הוא נחשב לאחד מאויביה של ג'בהת א-נוסרה.

הכוחות הסורים השתלטו על העיר ג'יסר א-שורור, המונה כ-50 אלף תושבים, ביוני 2011 לאחר שהמורדים הרגו יותר מ-120 אנשי ביטחון בעיר במהלך הפגנות נגד המשטר. כיבוש העיר האסטרטגית על ידי הכוחות האיסלאמיסטיים מגיע לאחר שרשרת כישלונות בקרב כוחות צבא אסד בצפון סוריה ובדרומה.

(עדכון ראשון: 19:40)

כיבוש העיר ג'יסר א-שורור הנמצאת בצפון-מערב סוריה על ידי ג'בהת א-נוסרה. רויטרס
נקודת בידוק של ג'בהת א-נוסרה בכניסה לעיר ג'יסר א-שורור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully