וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ניסיונות חיסול ביממה: שובו של מיכאל מור מסעיר את עולם הפשע

26.4.2015 / 19:16

האירועים באילת ובנהריה התרחשו על רקע חזרתו של העבריין לארץ, כשפיצוץ הרכב בגבעתיים אירע בזמן היעדרותו של עמיר מולנר מהזירה. בגל הפשיעה החדש, שמרכזו המלחמה בין מור לבין יד ימינו שערק, שמואל הרוש - גם ילדים אינם חסינים מאש

צילום: ניב אהרונסון, צילומי חובבים, ניר יהב; עריכה: גדי וינסטוק

שני ניסיונות החיסול שאירעו ביממה החולפת בנהריה ובאילת אירעו על רקע חזרתו לישראל של העבריין מיכאל מור לפני כחצי שנה. מור היה יעד החיסול הלילה בנהריה, כשגבר בן 37 נעצר בחשד לירי. כמו כן, בניסיון חיסול שלישי ב-24 השעות האחרונות, נפגעו חיילים של העבריין עמיר מולנר.

מאז חזרתו של מור לארץ, הוא עושה כל שביכולתו כדי להחזיר לו את כוח ההרתעה שאבד לו לטובת יריבו, העבריין שמואל הרוש. בסגרת המלחמה ביניהם, כך נראה, גם חפים מפשע וילדים אינם חסינים מאש.

במשך שלוש שנות שהותו של מור בתאילנד, התרחשו שני אירועים מכוננים במאבקי השליטה באזור הצפון שגרמו לסכסוך הדמים בין מור להרוש. הרוש, שבמשך שנים היה שותפו של מור ולמעשה שימש כיד ימינו, קרא תיגר על השליטה האבסולוטית כמעט של מור ולאט-לאט, ובאמצעות אנשיו של מור, החל הרוש לפעול על דעת עצמו. האירוע המכונן הראשון אירע בפברואר 2014, אז ניסה הרוש לחסל את גדבאן פייסל, בעלים של שוק בכפר מזרעה שבגליל שנסחט על ידו בשל חובות, ללא ידיעתו של מור.

לקריאה נוספת על גל ניסיונות החיסול
ארבעה "חיילים" של מולנר נפצעו בפיצוץ מטען בגבעתיים
ירי על ביתו של מיכאל מור בנהריה: נבדק קשר לניסיון החיסול באילת
שתי ילדות ונער נפצעו קל בניסיון חיסול ליד מרכז מסחרי באילת

מיכאל מור. ג'יני
עושה כל שביכולתו כדי להשיב את השליטה. מיכאל מור/ג'יני

ניסיון החיסול, שבגינו נשלח הרוש ל-18 חודשי מאסר יחד עם חייל נוסף שלו שהטמין את המטען, התרחש חמישה חודשים לפני האירוע שטרף את כל הקלפים בין השניים – בתחילת יולי אשתקד חוסל בדרי מור, אחיו של מיכאל, ככל הנראה בידי אנשיו של הרוש, שהחליט לנסות ולהשתלט על העסקים באזור הצפון. בדרי, כך חושב מיכאל מור, נרצח בידי אותו גבר שהיה אתמול יעד החיסול באילת ומי שמשמש למעשה החייל הבכיר של הרוש. מור, כך סבורים במשטרה, החליט לחזור לישראל משום שהרגיש כי בהיעדרותו ישנה התפוררות מסוימת של הארגון.

הרוש עצמו, כאמור, נמצא בבית הסוהר בגין ניסיון החיסול של אותו בעל המתחם ירקות ופירות בשוק פייסל, אחד הספקים הגדולים ביות של ירקות לאזור הגליל. הרוש, שנשפט לתקופת מאסר קצרה יחסית, צפוי לצאת לחופשי בעוד חודשים ספורים בלבד. לפי כתב האישום שהוגש נגד הרוש ונגד אלחנן פלח, חייל בארגון. הם נסעו לשוק פייסל ופלח הוציא מטען שהביא עמו מתוך הרכב ונסע באופניים חשמליים לכיוון השוק. במקביל, הרוש המשיך בנסיעה ברכבו ועקב אחרי פלח, כדי להבטיח שהוא לא ייתפס. במתחם השוק ירד פלח מאופניו, ניגש לג'יפ של פייסל והטמין את המטען מתחת לכלי הרכב באמצעות מגנט. למזלו של פייסל, אחד העובדים הבחין במעשיהם, קרא לפייסל וזה התקשר למשטרה. השיחה בין פייסל למשטרה נחשפת לראשונה בוואלה! NEWS.

עוד באותו נושא

חשיפת וואלה: 15 ארגוני הפשיעה והיעדים המודיעיניים החמים ביותר של המשטרה

לכתבה המלאה
רכב שרוף בזירת הפיצוץ בגבעתיים, 26 באפריל 2015. דרור עינב
זירת ניסיון החיסול בגבעתיים, היום/דרור עינב

השוטרת: "אתה הבעלים של השוק נכון?".

פייסל: "כן".

השוטרת: "מה ראית בדיוק?".

פייסל: "אחד מהעובדים שלי ראה מישהו מניח איזה משהו מתחת לרכב וברח על קטנוע חשמלי. הם במרדף אחריו נראה לי".

השוטרת: "דווח לך שראה מישהו שמניח חפץ מתחת לרכב? יש לו תיאור של החשוד?".

פייסל: "האמת, אני לא יודע. עוד לא ראיתי את העובד".

השוטרת: "הוא ראה לאן הוא ברח? אתה יכול לתת לי לדבר
איתו?"

פייסל: "לכפר מזרעה. אם צריך לחסום משהו אז זה לכיוון רגבה".

השוטרת: "הבנתי, בסדר. חבלן וניידות תכף יגיעו למקום".

חיסול בדרי מור, אחיו של מיכאל מור  1 ביולי 2014. אדריאן הרבשטיין
החיסול טרף את הקלפים בין מור להרוש. זירת הרצח של בדרי מור/אדריאן הרבשטיין

מאז ניסיון החיסול ההוא ועד היממה האחרונה, התרחשו שורת מקרים נוספים שבהם ניסו הצדדים לפגוע אחד בשני. רק בתחילת החודש הוגש כתב אישום נגד רפאל בן שלום ונגד נעים נפתלי, שני עבריינים המזוהים עם מיכאל מור, בגין ניסיון לרצח. השנים מואשמים כי ניסו לחסל את גיסו של הרוש, שאינו מעורב בעולם הפשע.

"בן שלום ניסה לגרום למותו של אדם נורמטיבי, רק בשל היותו גיסו של ראש הקבוצה היריבה (הרוש – י"א)", נכתב בבקשה של המשטרה למעצר עד תום ההליכים נגד בן שלום. "לצורך מימוש תכניתו, הוא הכין מטען נפץ המסוגל להרוג אדם והטמין אותו, בעצמו או באמצעות אחר, מתחת לכיסא הנהג ברכבו של הגיס, רכב שבו הוא מסיע את ילדיו ומשפחתו, ואך במזל הבחין הקורבן המיועד במטען בעת שירד לחניית ביתו והוא בדרך לאסוף את בנו מגן הילדים באמצעות הרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully