וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד החייל שירה בחברו: "פלט כדור לפני יציאה לבילוי"

26.4.2015 / 17:51

החייל, שמשרת בתותחנים, הגיע לבית משפחת חברו ביפו וביקש להחביא את נשקו לפני יציאתם. הוא דרך את נשקו, הסתובב - וירה בפניו של חברו שאושפז במצב קשה. כשהחבר התעורר, הצליחו חוקרי מצ"ח לגבש אישום נגד היורה

אילוסטרציה. שרון בוקוב
הנאשם ירה בפניו של חברו בשוגג לפני יציאתם לבילוי/שרון בוקוב

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד חייל בשירות סדיר שירה בחברו מנשקו האישי ברחוב יהודה הימית ביפו, בתחילת החודש. החייל, שמשרת בחיל התותחנים, מואשם בפציעה בנסיבות מחמירות ושימוש בלתי חוקי בנשק. ההתפתחות בחקירת מצ"ח, שהובילה לכתב האישום, התאפשרה לאחר שהחייל הירוי התעורר בבית החולים וולפסון בחולון, וסיפר לחוקרים את השתלשלות האירוע שקדמה לירי בבית הוריו.

מכתב האישום עולה כי בשלושה באפריל הגיע הנאשם לבית משפחת הירוי, פנה לחברו ושאל היכן הוא יכול להסתיר את נשקו בטרם יצאו השניים לבילוי. הנאשם דרך את נשקו, הסתובב - ובשלב הזה נפלט כדור שפגע בפני חברו. היורה הזעיק כוחות משטרה ומגן דוד אדום, וחברו אושפז בוולפסון מורדם ומונשם ועבר מספר ניתוחים בשבועות האחרונים, כשהוא סובל משבר בלסת ומרסיסים.

עוד בנושא:
חייל פלט כדור מנשקו, ופגע בפניו של חברו הטוב
הוארך מעצר החייל שפלט כדור על חברו; "הוא לא שיחק בנשק"

"אין לי מושג איך זה קרה", אמר הנאשם לחוקרים לאחר התקרית. "לא ידעתי שיש כדור בבית הבליעה. ברגע שהבנתי שנפלט כדור, מיהרתי לתת עזרה ראשונה ולהזעיק עזרה", הוסיף.

בכתב האישום מצוין כי בשני מקרים שונים נוספים במהלך שירותו ביחידה, דרך הנאשם את נשקו שלא לצורך. "החייל נתפס משחק בנשק במהלך הטירונות ונענש בהתאם. בעקבות האירוע נעשו בבסיס שבטה פעולות הסברה בנושא", מסר גורם צבאי. בית הדין הצבאי בקסטינה החליט להאריך את מעצרו עד 18 במאי, ומשפטו יחל בימים הקרובים. מדובר צה"ל נמסר כי "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, ממצאיה הועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית והיום כתב האישום הוגש נגד החייל היורה".

סנגורו של הנאשם, עו"ד שלמה הרכבי, מסר בתגובה: "חומר החקירה נלמד בימים אלו ובכוונתנו לבוא בדברים עם התביעה, בניסיון להגיע להסדר ראוי. אנו סבורים שיש לתת משקל רב לעובדה שאין מדובר באירוע שהחל בסכסוך או ויכוח, אלא בתפעול לקוי של כלי נשק שבוצע על ידי חייל בתחילת שירותו הצבאי, ושפצע את חברו הטוב. החייל ומשפחתו מתמודדים גם הם עם התוצאות ומאחלים לחברם החלמה מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully