וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא דקר אותי בכל הגוף": השוטר שנפצע בפיגוע בחברון משחזר

ש' נפצע בינוני מדקירות בראשו ובחזהו על ידי נער ערבי שהגיח לעברו במחסום צלבנית בחברון. היום הוא סיפר על האירוע: "כשהוא הגיע אלי לבדיקה, מהר מאוד הוא שלף את הסכין". לוחם אחר ירה במחבל, שמת מפצעיו

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עומר מירון, חדשות 24-7; עריכה: שניר דבוש

(הלוחם שירה במחבל בחברון שחזר: "לא היססתי לרגע"; צפו בתיעוד)

רב-שוטר ש', לוחם משמר הגבול שנפצע אתמול (שבת) בפיגוע הדקירה במחסום צלבנית בחברון בידי נער ערבי שהגיח לעברו, שחזר היום ממיטתו בבית החולים שערי צדק שבבירה את הרגעים הדרמטיים. "כשהוא הגיע אלי לבדיקה מהר מאוד הוא שלף את הסכין והחל לדקור אותי בכל הגוף", סיפר. "הוא ניסה לברוח אך לא נתתי לו, תפסתי את ידו שאוחזת בסכין והחזקתי אותו שלא ירוץ לעבר הלוחמים בשאר העמדות". ש' נפצע באורח בינוני מדקירות בראשו ובחזהו.

שוטר מג"ב שנפצע בפיגוע הדקירה: "העדפתי שהמחבל יתעמת איתי". חטיבת דובר המשטרה
ש', היום במיטתו בבית החולים/חטיבת דובר המשטרה

אמש הגיע נער פלסטיני למחסום הסמוך למערת המכפלה, שבו מוצבים לוחמי משמר הגבול. לפתע שלף סכין והחל לדקור את ש', שהיה מוצב במחסום. לוחם נוסף ששהה במקום ירה לעבר המחבל ופצע אותו באורח קשה. מאוחר יותר מת המחבל מפצעיו. רדיו "אל-אקצא" דיווח כי מבצע הפיגוע הוא אסעד סלאיימה מחברון.

"כשראיתי את המחבל מגיע לעבר חבריי בצוות, עמדתי בדרכו כדי שלא יפגע בהם וימשיך להתעמת איתי", שחזר. "לאחר עימות ביני לבין המחבל ראיתי את הלוחמים רצים לכיוונו, כשהם מוכנים לבצע ירי על מנת לנטרל את המחבל". ש' הוסיף כי הוא מקווה להחלים כמה שיותר מהר "ולחזור לחברים וליחידה".

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, שביקר היום את ש', אמר: "תפקידנו הוא לשמור על אזרחי מדינת ישראל ואמש הוכחת זאת, פעלת בנחישות ומקצועיות תוך סיכון ממשי לחייך. חלק מהמשימות של לוחמי משמר הגבול הן להיות במקומות הכי רגישים ולהיות ערניים ודרוכים לכל תרחיש. היכולת לעבור ממצב של מתן שירות לאזרח הנורמטיבי שומר החוק ולאפשר מרקם חיים תקין לאוכלוסייה ובשבריר שנייה לעבור למצב של לחימה ומניעת טרור מהווה מרכיב מרכזי בתכונות האופי וסל היכולות של לוחם בחיל".

בנוסף לניצב יעקב, את ש' ביקרו מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי ומפקד מרחב יהודה ושומרון, תת-ניצב עוזי לוי.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

מחסום צלבנית הסמוך למערכת המכפלה, דקות לאחר פיגוע דקירה, אפריל 2015. חטיבת דובר המשטרה
מחסום צלבנית, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully