וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הביזארי שיעזור לכם להוציא שיר שנתקע לכם בראש

מחקר בדק ומצא איך תוכלו להיפטר בקלות משיר שנתקע לכם בראש. פסיכולוגים מבריטניה סבורים שהשיטה יכולה להביא גם להוצאת מחשבות טורדניות אצל חולי OCD

מסטיק. ShutterStock
נתקע לכם שיר בראש? תלעסו מסטיק וזה יעבור/ShutterStock

כמה פעמים קרה לכם ששיר קיטשי התנגן לכם בראש שוב ושוב - ולא הייתה לכם שום דרך להוציא אותו משם? מחקר שנערך בבריטניה מצא ש-90 אחוז מאוכלוסיית הממלכה סובלת מהתופעה הזאת לפחות פעם בשבוע. עכשיו מציעים החוקרים דרך יעילה להיפטר משיר לעוס והיא - לעיסת מסטיק.

התופעה הידועה הזו קרויה Earworm, והיא ממתייחסת למקטע של מוזיקה שחוזר שוב ושוב בראש של האדם, גם לאחר שהמוזיקה פסקה מלנגן. על פי המחקר שנערך ע"י פסיכולוגים מאוניברסיטת רידינג, לעיסת המסטיק מסיטה תשומת הלב מהשירים הקליטים שנתקעים לנו בראש.

לצורך הניסוי המדובר, 98 משתתפים התבקשו להקשיב לשירים קליטים כמו "Payphone" של מארון 5 ו-"Play Hard" של דיוויד גואטה. למשך 3 דקות מהרגע שסיימו להאזין לשיר, המשתתפים התבקשו ללחוץ על כפתור בכל פעם שהשיר צץ להם בראש. המשתתפים שלא לעסו מסטיק לחצו על הכפתור מספר פעמים רב בעוד אלו שלעסו לא לחצו על הכפתור כמעט בכלל. החוקרים טוענים שתוצאות המחקר מראות שהנחקרים שלעסו מסטיק אחרי שהאזינו לשירים, "שמעו" את השירים מתנגנים להם בראש פחות בשליש מהמקרים של הנחקרים שלא לעסו.

מארון 5 עם השיר שלא יוצא לנו מהראש:

"אזורים במוח המעורבים בשמיעה, זיכרון ודמיון מנגינות כוללים לא רק את קליפת השמיעה (החלק במוח האחראי על קליטה ופענוח של אותות קוליים), אלא גם אזורים המזוהים בדרך כלל עם פעולת הדיבור", הסביר הפסיכולוג ד"ר פיל בימן ל- The Huffington Post, "כשאתה מאלץ אזורים אלה להתמקד בלעיסת המסטיק, הם יהיו פחות זמינים כדי לתמוך בזיכרון לא רצוני של מנגינות".

החוקרים, שפירסמו את עבודתם בכתב העת "Experimental Psychology", סיפרו שהדרך להפחתת התופעה הזאת יכולה לתרום גם להפחתת מחשבות טורדניות אחרות, כגון אלה המאפיינות הפרעות פסיכולוגיות כמו OCD (הפרעה טורדנית-כפייתית). "יש צורך במחקרים נוספים כדי לבדוק האם פיתוח של השיטה הזאת יכול לתרום לחולי OCD ולסובלים מהפרעות דומות אחרות", סיפר ד"ר בימן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully