וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה חודשי עבודות שירות לשמעון גפסו; לא יוטל קלון

26.4.2015 / 8:42

השופט קבע כי אין קלון במעשיו של ראש עיריית נצרת עילית המושעה בשל שיהוי של ארבע שנים בהגשת כתב האישום ומפני שמדובר בפעם הראשונה שבה אדם הורשע בלקיחת שוחד אף שהמעשה שביצע מוגדר כהתניית שוחד. עורכת דינו פנינת ינאי: "נערער על ההרשעה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) שישה חודשי עבודות שירות על שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שהורשע בפברואר בלקיחת שוחד. פרקליטות המדינה ביקשה להטיל על גפסו שמונה עד 24 חודשי מאסר בפועל ולקבוע כי במעשיו יש קלון, אולם בית המשפט החליט שלא להטיל עליו קלון, דבר שיאפשר לו לחזור לכהן במשרה ציבורית. כמו כן, על גפסו נגזרו 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בסך 20 אלף שקלים. עורכת דינו פנינת ינאי: "נערער על ההרשעה".

השופט עודד גרשון קבע כי אין קלון במעשיו של גפסו בשל שיהוי של ארבע שנים בהגשת כתב האישום ומפני שמדובר בפעם הראשונה שבה אדם הורשע בלקיחת שוחד, אף שהמעשה שביצע מוגדר כהתניית שוחד.

בתגובה לגזר הדין, אמר גפסו כי אין לו ספק שיחזור לתפקידו כראש עיר. "אני אזרח שומר חוק ומכבד את החוק. מעולם לא הרמתי ידיים". לגבי כוונתו לערער על ההרשעה, אמר: "אלמד את פסק הדין ואעשה מה שטוב לנצרת עילית".

עוד בנושא:
הפרקליטות: להטיל קלון על ראש העיר נצרת עילית המושעה
בית המשפט: כתב האישום השני נגד גפסו יתוקן עקב ליקויים
ראש עיריית נצרת עילית המושעה הורשע בלקיחת שוחד

שמעון גפסו ביציאה מבית המשפט המחוזי בחיפה אחרי גזר הדין, 26 באפריל 2015. ערן גילווארג
"אין לי כל ספק שאחזור לתפקידי כראש עיר". גפסו בבית המשפט המחוזי בחיפה, היום/ערן גילווארג

"המסר שיצא מבית המשפט הוא ביקורת חריפה ונוקבת נגד הפרקליטות על התארכות ההליכים", אמרה עו"ד ינאי. "הוא סיים קדנציה מלאה ורק אז הוגש כתב האישום. לא היה שום דבר שנוגע בכסף או במשהו ששווה כסף, והפרקליטות החליטה בכל זאת להגיש כתב אישום" הוסיפה.

התובע, עורך הדין רז וולטר מפרקליטות מחוז הצפון, אמר כי בית המשפט "עמד על חומרת העבירה שביצע הנאשם אך נמנע מהטלת קלון בנסיבות הספציפיות. נלמד את גזר הדין ונשקול את צעדינו"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

גפסו הושעה מתפקידו לראשונה לפני כשנה, אז הוגש נגדו כתב אישום. על פי כתב האישום, לאחר הבחירות לעירייה בשנת 2008, גפסו וסגנו לשעבר, עדי ברקו, התנו את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר סמיון ברון בהתפטרותו של ברון. השופט גרשון קבע כי התניית המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה, כמוה כלקיחת שוחד. על ברקו נגזרו חמישה חודשי עבודות שירות, עשרה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וקנס בסך 10,000 שקלים.

בחודש ספטמבר 2013, בשלהי כהונתו הראשונה כראש העירייה, גפסו הודח מתפקידו בעקבות פסיקת בג"ץ. בבחירות המקומיות שנערכו רק כחודש לאחר מכן, נבחר גפסו לכהונה נוספת, אולם הושעה שוב מתפקידו, ואת מקומו ממלא סגנו אלכס גדלקין.

מפרטי כתב האישום נגד גפסו עולה כי הוא וברקו הנחו את ליליאן זאווי, מנכ"לית החברה הכלכלית לעיר דאז, להכין רשימת מועמדים לפיטורים מקרב עובדי הקאנטרי קלאב בנצרת עילית, השייך לחברה. אותה רשימה לא כללה את גרושתו של ברון, דורה ברן, אולם גפסו וברקו הכניסו אותה לרשימה במקום עובד אחר, בניגוד לעמדת המנכ"לית. דורה קיבלה הזמנה לשימוע לפני פיטורים, ומשנודע הדבר לבן זוגה לשעבר, הוא פנה לגפסו ולברקו בהצעה להצטרף לקואליציה על מנת למנוע את הפיטורים. ואולם, על פי כתב האישום, גפסו הבהיר לברון כי גרושתו לא תפוטר אם הוא יתפטר בעצמו ממועצת העיר. ברון לא התפטר עד למועד שניתן לו, וביום שלאחר מכן פוטרה גרושתו.

עדי ברקו סגנו של שמעון גפסו ראש עיריית נצרת יחד עם עורכי דינו, מחוזי חיפה. פברואר 2015. אדריאן הרבשטיין
עדי ברקו, סגנו של גפסו, עם עורכי דינו. בפברואר/אדריאן הרבשטיין

בשנה האחרונה הוגש נגד גפסו כתב אישום נוסף בגין לקיחת שוחד, התנאת שוחד והפרת אמונים. על פי כתב האישום, הבטיח גפסו לכמה פעילים עבור רשימת "עורי עיר", שבראשה עמד, כי תמורת פעילותם לפני הבחירות ב-2008 ידאג לקבלתם לעבודה בעירייה אם ייבחר. ב-23 במרץ הורתה שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה דיאנה סלע לפרקליטות המדינה לתקן את כתב האישום המדובר.

לטענת עו"ד ינאי, יש לבטל את כתב האישום מאחר שהוא כללי ויהיה קשה להתגונן מפניו. בית המשפט דחה את הבקשה לבטלו, אך קבע כי מדובר ב"כתב אישום כללי באופן יוצא דופן, המקשה על הכנת הגנה ממוקדת". בהחלטתה המליצה השופטת כי לגפסו ייערך שימוע נוסף, שיארך שעה.

בית המשפט מצא כי כתב האישום אינו מפרט זמנים ומקומות שבהם בוצעו העבירות המדוברות, ומסכת העובדות מתארת פרק זמן כללי לשנים 2008-2007, שבהן התמודד גפסו על תפקיד ראש העיר. כמו כן, העיר בית המשפט כי "העובדות צוינו ברמת הפשטה גבוהה, שיש בה כדי להקשות על התגוננות הנאשם". משפט זה טרם נפתח, ועדיין נשמעות בו טענות מקדמיות של ההגנה.

הוועדה להשעיית אישים לא דנה בהשעייתו בנוגע לכתב האישום השני, מכיוון שכבר הושעה מתפקידו. כעת, משניתן גזר הדין, סביר להניח שתדון בהשעיה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully