וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מתרכזים בבית חב"ד ובשגרירות: "סכנה מרעידות משנה"

26.4.2015 / 11:44

חני ליפשיץ שליחת חב"ד בבירת נפאל הדגישה כי כל הישראלים שנמצאים במדינה שנפגעה קשות ברעידת האדמה מתבקשים שלא לשהות במבנים סגורים. "נמשיך לספק אוכל חם וציוד". האזינו לדיווח מנפאל

צילום: רויטרס

עשרות ישראלים עדיין מרוכזים בבית חב"ד בקטמנדו, שהייתה מוקד הרעש העז שגרם למותם של כ-2,000 איש ולאלפי פצועים. "אנחנו משתדלים לספק פה לכולם ציוד חם, שקי שינה ושמיכות ללילה", אמרה הלילה (ראשון) שליחת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ. היא הדגישה כי כל הישראלים שנמצאים בנפאל מתבקשים שלא לשהות במבנים סגורים בשל הסכנה שברעידות המשנה שיש באזור. "אנחנו מזמינים את כולם להצטרף לישראלים הנמצאים בבית חב"ד. נמשיך לספק אוכל חם וציוד למטיילים", הוסיפה.

רעש האדמה בנפאל || סיקור מיוחד בוואלה חדשות
עדויות מהזוועה בנפאל: "ניפצנו קירות במשך שעתיים כדי לחלץ גופות"
הקשר בין מיקומה של נפאל לממדי האסון ברעש האדמה
משפחות הישראלים שבנפאל מודאגות: "אין מי שיחלץ את שחר"

ישראלים ישנים בבית חב"ד בנפאל לאחר רעידת האדמה בקטמנדו, אפריל 2015. בית חב"ד,
חני ליפשיץ/בית חב"ד

גם אלון מוליאן, בן 43 מרמת גן, שנמצא בקטמנדו יחד עם בן זוגו, בתם בת השנתיים ובתם התינוקת בת עשרה ימים, סיפר לוואלה חדשות כי הם זקוקים לסיוע מידי ולחילוץ מבירת נפאל, קטמנדו, שבה הם לכודים יחד עם עשרות זוגות ישראלים נוספים. "עוד לילה כאן ללא ספק יגבה חיים. צריך לעשות הכול כדי שמישהו יבוא להציל אותנו", סיפר מוליאן, ששב יחד עם משפחתו לחדריהם במלון פארק וילג', שכמעט קרס בשל רעידת האדמה העוצמתית.

"הציעו לנו אוהלים, אבל קר פה מאוד. אנחנו מבוהלים ומבועתים. אנחנו מניחים שאם הבניין עמד בשמונה דרגות רעש הוא יעמוד גם ברעידות משנה, שקורות כל הזמן. אנחנו עם ילדים, ולכן אנחנו חייבים חימום וסטריליזציה. יש כאן חמש תינוקות ושלושה ילדים בני שנתיים ושלוש". לדבריו, "אנחנו צריכים לוודא שהקירות לא יתרסקו עלינו. צריך לדאוג שנצא מפה. אני לא מוכן להעביר פה עוד לילה. אין פה מחסה אחד שלא נפגע בצורה כזאת או אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלון מוליאן ובן זוגו שלכודים בנפאל עם תינוקם, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
"השגרירות לא הגיעה לחלץ אנשים". אלון מוליאן וזוגות ישראליים נוספים במלון/צילום מסך, פייסבוק

מוליאן הוסיף כי "השגרירות לא הגיעה לחלץ אנשים. היא פתחה מתחם אוהלים באזור השגרירות, אך מאוד קר ואין חימום, אז החלטנו לחזור לכאן. מדברים על כך שתהיה רעידה נוספת ומאוד חזקה. אנחנו מקווים שהכול יעמוד על תלו". לדבריו, "ללא ספק, לילה נוסף יגבה חיים. צריך לעשות הכול כדי לשלוח מישהו להציל אותנו. לא אכפת לי להישאר לבד, אבל הילדה שלי בת השנתיים בהיסטריה. היא מבוהלת ובקושי הרדמנו אותה. היא כבר עוד מעט מתעלפת. צריך להזדרז ולהפעיל את כל מי שצריך כדי לעשות משהו".

פינוי קורבנות רעש האדמה – קטמנדו, נפאל – 25 באפריל 2015. GettyImages
הריסות בקטמנדו, נפאל, אתמול/GettyImages

משלחת חלוץ מטעם צה"ל יצאה הלילה לנפאל על מנת להעריך את ממדי האסון ואת צרכי הסיוע בעקבות רעידת האדמה. "זו משימה אנושית ראשונה במעלה מבחינתנו, ואיננו יכולים לעמוד מנגד נוכח טרגדיה כל כך קשה שנפאל ואזרחיה עוברים ביממה האחרונה", אמר שר הביטחון משה יעלון. "זו חובה מוסרית וערכית עבורנו. אני מקווה שאנשי פיקוד העורף יעניקו לתושבי נפאל סיוע אשר ייטיב עמם ויאפשר להם להתמודד עם האסון שפקד אותם".

המטייל הישראלי אלון מיכאלי מוליאן מבקש סיוע בפייסבוק, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
בקשת העזרה של מוליאן בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

בנוסף לכך, משלחת של מד"א נערכת לטוס בבוקר לנפאל. במשלחת נמצאים רופאים ופרמדיקים עם ציוד רפואי, תרופות, שמיכות, שקי שינה ואוכל לתינוקות. כמו כן, מנכ"ל חברת התעופה "אל על", דוד מימון, הודיע כי החברה נענתה להוצאת שתי טיסות לאזור מוכה האסון בנפאל בשעה 17:00. המשלחת תכלול שני מטוסי ג'מבו, האחד עבור מטען והשני עבור נוסעים, ובו יהיו משלחות של פיקוד העורף, משרד החוץ ומשרד הביטחון. בטיסת החזור צפויים לטוס ניצולים מהאזור מוכה האסון ו-24 תינוקות שנולדו בהליך פונדקאות יחד עם הוריהם.

(עדכון ראשון: 00:02)

ישראלים ישנים בבית חב"ד בנפאל לאחר רעידת האדמה בקטמנדו, אפריל 2015. בית חב"ד,
ישראלים ישנים בבית חב"ד בקטמנדו/בית חב"ד
ישראלים ישנים בבית חב"ד בנפאל לאחר רעידת האדמה בקטמנדו, אפריל 2015. בית חב"ד,
ישראלים בבית חב"ד/בית חב"ד
צוות חילוץ נפאלי בניסיון להציל לכודים, קטמנדו, נפאל. AP
חיפוש אחרי ניצולים בקטמנדו, אמש/AP
פינוי קורבנות רעש האדמה – קטמנדו, נפאל – 25 באפריל 2015. GettyImages
הריסות בקטמנדו, אתמול/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully