וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחם שירה במחבל בחברון שחזר: "לא היססתי לרגע"; צפו בתיעוד

25.4.2015 / 18:43

השוטר נפצע בינוני מדקירות בראשו ובחזהו במחסום צלבנית בחברון על ידי נער שהגיח לעברו. לוחם נוסף ירה לעבר המחבל, שמת מפצעיו. השוטר פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים

צילום: חטיבת דובר המשטרה, חדשות 24/7; עריכה: קשת סידי

חשד לפיגוע: שוטר מג"ב נפצע הערב (שבת) באורח בינוני מדקירות בראשו ובחזהו במחסום צלבנית הסמוך למערת המכפלה בחברון על ידי מחבל שהגיח לעברו. לוחם נוסף ששהה במקום ירה לעבר המחבל ופצע אותו באורח קשה. מאוחר יותר מת המחבל מפצעיו. השוטר פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים. רדיו "אל-אקצא" דיווח כי מבצע הפיגוע הוא אסעד סלאיימה מחברון.

רס"ר ג' שחיסל את המחבל שדקר שוטר במערת המכפלה, אפריל 2015. צילום חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"לצערי אנחנו מתורגלים ומאומנים לפעול באירועים כאלה". רס"ר ג'/חטיבת דובר המשטרה, צילום חטיבת דובר המשטרה

רס"ר ג', מי שחיסל את המחבל הדוקר בחברון, שחזר את מה שאירע: "זהיתי את המחבל וראיתי שהוא דוקר את חברי, מיד הבנתי שמדובר בפיגוע ולא היה לי שבריר שניה להסס. רצתי לעברו וביצעתי ירי מדויק עד שהוא נוטרל. לצערי אנחנו מתורגלים ומאומנים לפעול באירועים כאלה. אני שמח שזו התוצאה ומאחל איחולי החלמה מהירה לחברי".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ד"ר אלון שוורץ, כירורג ביחידת הטראומה בשערי צדק, סיפר כי "לחדר הטראומה הגיע חייל דקור בכמה מקומות בפלג גופו העליון. לדבריו, "הוא עבר הערכה וטיפול בחדר טראומה, הועבר להמשך בירור ובדיקות סיטי ולפי הממצאים נטפל במצבו. מצבו בינתיים מוגדר בינוני, אבל יציב לחלוטין". לדבריו, "הוא היה בהכרה מלאה וסיפר על מה שקרה, אבל הוא לא פירט מי היה הדוקר או מה היו הנסיבות. התמקדנו יותר במצבו הרפואי ולא בפרטי האירוע".

ד"ר אלון שוורץ, כירורג טראומה, שערי צדק. נועם מושקוביץ
"מצבו יציב לחלוטין". ד"ר אלון שוורץ/נועם מושקוביץ

הלילה אירע ניסיון פיגוע דקירה בירושלים, כשנער ערבי בן 16 ניסה לפגוע בשוטרי מג"ב במחסום א-זעים שבמזרח העיר. מתחקור האירוע עולה כי בתחילה הגיע הנער מכיוון שכונת א-טור למחסום דוקרנים הנמצא בכניסה לשכונה, וניסה לדקור את השוטרים עם סכין קצבים. הלוחמים הצליחו להדוף אותו והוא נמלט לעבר מחסום א-זעים שליד מעלה אדומים. בשלב זה הם פתחו במרדף תוך כדי שהם יורים ירי אזהרה באוויר. המחבל הצליח להימלט והגיע בריצה למחסום א-זעים, שם שלף סכין נוספת. המאבטחים קראו לו לעצור, ומשלא נענה, ירו לעברו ונטרלו אותו. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. השוטרים לא נפגעו.

מחסום צלבנית הסמוך למערכת המכפלה, דקות לאחר פיגוע דקירה, אפריל 2015. חטיבת דובר המשטרה
שוטרי מג"ב במחסום/חטיבת דובר המשטרה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את מותו של הצעיר מאש צה"ל וטען כי לא מדובר היה בניסיון לפיגוע דקירה. בהודעה רשמית הוא אמר כי גרסת צה"ל לפיה הצעיר, מוחמד אבו-ראנם, ניסה לדקור חייל במחסום א-זעים היא "האשמת שווא", וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב כדי לעצור את "פשעיו האכזריים של הכיבוש הישראלי, אשר ממציא תירוצים כדי להסבירם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully