וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חיזבאללה יבליג על ההתקפה המיוחסת לישראל בסוריה?

25.4.2015 / 12:44

ההערכה היא שבירושלים יודעים שהפצצת מחסני הנשק של חיזבאללה וצבא אסד בגבול סוריה-לבנון, המיוחסת לישראל, מעלה שוב את החשש מעימות עם הארגון השיעי. עם זאת, בצד הישראלי מתקשים להעריך את כוונותיהם של מזכ"ל חיזבאללה ונשיא סוריה

חסן נסראללה נואם לתומכי חיזבאללה – דאחייה, ביירות, נובמבר 2014. רויטרס
האפשרות של עימות מוגבל מול חיזבאללה עדיין קיימת. מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

שני כלי התקשורת המרכזיים בעולם הערבי, "אל-ג'זירה" ו"אל-ערביה", דיווחו הבוקר (שבת) כי ישראל תקפה מחסני נשק של הצבא הסורי ושל חיזבאללה בגבול בין סוריה ללבנון. על פי הדיווחים, מדובר בשרשרת תקיפות שהחלו בליל רביעי, עם תקיפת שתי מטרות, שככל הנראה כללו מחסני טילים. הלילה הופצצו מהאוויר מטרות נוספות בגזרת רכס אל-קלמון שבגבול בין השכנות מצפון, הידוע כאזור שבו משתמש חיזבאללה להעברת אמצעי לחימה רבים לתוך לבנון.

על פי כלי התקשורת, היעד לא היה שיירת נשק כזו או אחרת, אלא מטרות קבועות, כלומר בסיסים השייכים לחטיבות 155 ו-65 של הצבא הסורי. שתי החטיבות אחראיות למה שמכונה "נשק אסטרטגי" של הצבא, או במילים אחרות, טילי סקאד.

עוד בנושא:
דיווחים: ישראל תקפה פעמיים בסוריה בתוך 72 שעות
דיווח: כלי טיס ישראלי הפציץ יעדים ברמת הגולן הסורית
חיזבאללה: בנו של עימאד מורנייה נהרג בתקיפה בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשמנתחים את הפרסומים בתקשורת הזרה, קשה לקבוע אם ישראל החליטה לפגוע במצבורי טילי הסקאד שבידי הצבא הסורי משום שהיא חוששת מהעברתם לחיזבאללה - אך זו בהחלט אפשרות. לפי פרסומים שונים, ישראל תקפה בעבר יעדים של הצבא הסורי, בעיקר כאלה שכללו אמצעי לחימה שיועדו לידי חיזבאללה. תקיפה של בסיסי קבע - אם זה אכן התרחיש – מונעת חיכוך בשלב מוקדם ומונעת אפשרות של הסלמה מול חיזבאללה. פירוש הדבר הוא כי טרם מועמס הנשק על שיירות של חיזבאללה ועוד לפני הגעתו לשטח לבנוני, מושמדים אמצעי הלחימה.

ג'יהאד מורנייה, בנו של עימאד מורנייה. AP
חיסולו לא הביא למלחמה כוללת. ג'יהאד מורנייה/AP

חיזבאללה, כמו גם המשטר הסורי, נמנע מלהגיב לדיווחים עד היום בשעות הצהריים, וניכר כי לנוכח מלחמת האזרחים העקובה מדם, הארגון השיעי אינו מעוניין בהסלמה עם ישראל. אפילו התקיפה המיוחסת לישראל ברמת הגולן הסורית ב-18 בינואר השנה, שהסתיימה בחיסולם של ג'יהאד מורנייה והגנרל האיראני, זכתה לתגובה מדודה ומוגבלת מצד חיזבאללה; תחילה ירי של רקטות ולאחר מכן ירי הטילים על שיירה של גבעתי, שהביא להריגתם של שני חיילי צה"ל.

הארגון השיעי "הסתפק" בכך ועצר את ההידרדרות שבקלות היתה יכולה להגיע לידי מלחמה כוללת. עם זאת, דווקא הניסיונות של שני ערוצי הטלוויזיה הערביים המרכזיים להציג את חולשתו של המשטר הסורי וללגלג עליו, עשויים להאיץ בדמשק להגיב, אולי באופן הצהרתי בלבד.

האפשרות של עימות מוגבל מול חיזבאללה עדיין קיימת, וגם בצד הישראלי מבינים את הדבר. זאת, בעיקר לנוכח הקושי הגדול לחזות את המתרחש במוחם של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מפקד גיס אל-קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, ועושה דברם, נשיא "סוריה הקטנה", בשאר אל-אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully