וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע: נער ערבי ניסה לדקור שוטרי מג"ב בבירה - ונורה למוות

נער בן 16 רץ עם סכין קצבים לעבר שוטרי משמר הגבול במחסום בכניסה לשכונת א-טור. הוא נהדף ונמלט מהמקום לעבר מחסום א-זעים שם שלף סכין נוספת ונורה למוות. אבו מאזן גינה את הרג הצעיר: "האשמת שווא"

צילום: חטיבת דובר המשטרה עריכה: שניר דבוש

ניסיון פיגוע דקירה במזרח ירושלים: נער ערבי בן 16 ניסה לדקור הלילה (שבת) את שוטרי משמר הגבול המוצבים במחסום א-זעים שבמזרח ירושלים. מתחקור האירוע עולה כי בתחילה הגיע הנער מכיוון שכונת א-טור למחסום דוקרנים הנמצא כדרך קבע בכניסה לשכונה, וניסה לדקור את השוטרים עם סכין קצבים. הלוחמים הצליחו להדוף אותו והוא נמלט לעבר מחסום א-זעים שליד מעלה אדומים. בשלב זה הם פתחו במרדף תוך כדי שהם יורים ירי אזהרה באוויר. המחבל הצליח להימלט והגיע בריצה למחסום א-זעים, שם שלף סכין נוספת. המאבטחים קראו לו לעצור, ומשלא נענה, ירו לעברו ונטרלו אותו. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. השוטרים לא נפגעו.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את מותו של הצעיר מאש צה"ל וטען כי לא מדובר היה בניסיון לפיגוע דקירה. בהודעה רשמית הוא אמר כי גרסת צה"ל לפיה הצעיר, מוחמד אבו-ראנם, ניסה לדקור חייל במחסום א-זעים היא "האשמת שווא", וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב כדי לעצור את "פשעיו האכזריים של הכיבוש הישראלי, אשר ממציא תירוצים כדי להסבירם".

עוד בוואלה חדשות:
אירופה מעדיפה הרפתקה צבאית מסוכנת מלהתמודד עם המהגרים
תצלומי הלוויין חושפים: מנחת המל"טים החדש של חיזבאללה
פוטין: "לא ניתן להצדיק את רצח הארמנים"; טורקיה זועמת

סכינים שנתפסו בניסיון הפיגוע במחסום א-זעים במזרח ירושלים, 24 באפריל 2015. דוברות חטיבת המשטרה,
הסכינים שנתפסו בזירה/דוברות חטיבת המשטרה

לוחם משמר הגבול, סמל-שני ל', שחזר הבוקר את הרגעים הדרמטיים. "במהלך משמרת שגרתית במחסום א-זעים שמעתי לפתע קולות ירי מעמדת הבידוק הסמוכה. רצנו לעבר המקום כשלפתע זיהיתי את המחבל מגיח לעברנו כשסכין שלופה בידו. קראנו לו לעצור וכשהמשיך לרוץ לעברנו ביצענו אני והמאבטחים ירי מדויק לעברו ונטרלנו אותו. אני שמח שהאירוע הסתיים באופן הזה וללא נפגעים. פעלתי באופן אינטנסיבי בדיוק כמו שאומנתי, עם זאת, אין לי ספק שכל לוחם היה פועל בדיוק כמוני", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שוטר מספר על סיכול ניסיון הפיגוע במחסום א-זעים שבמזרח ירושלים. צילום: חטיבת דובר המשטרה,
סמל-שני ל', אחד מלוחמי מג"ב שסיכלו את הפיגוע/צילום: חטיבת דובר המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, שיבח את הלוחמים והמאבטחים. "הלוחמים והמאבטחים גילו ערנות ומקצועיות בדיוק כפי שמצופה מהם. במענה מבצעי מהיר ונחוש מנעו את החמרת האירוע. פעם אחר פעם מוכיחים לוחמי משמר הגבול שיש לעם ישראל על מי לסמוך", אמר.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי שהגיע לזירת האירוע שיבח את הפעילות הנחושה של הלוחמים והמאבטחים. "הפעילות הנחושה מנעה פגיעה בנפש".


לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully