וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר שהוכה על ידי אנשי אסד: מת בכיר המודיעין הסורי

גנרל רוסתום רזאלה כיהן בעבר כראש מנהל הביטחון הפוליטי של סוריה, ועמד בלב מחלוקת עם נאמניו של הנשיא לאחר שמתח ביקורת על המעורבות האיראנית במלחמת האזרחים במדינה. טרם התבררה סיבת מותו

רוסתום רזאלה, ראש מנהל הביטחון הפוליטי לשעבר, סוריה. טוויטר, צילום מסך
רזאלה/צילום מסך, טוויטר

ראש המודיעין הסורי בלבנון וראש מנהל הביטחון הפוליטי של סוריה לשעבר, גנרל רוסתום רזאלה, מת – כך דווח היום (שישי) בכלי התקשורת המקומיים. לפני כחודש, דווח באתר "דיילי סטאר" הלבנוני כי רזאלה אושפז לאחר שהוכה באכזריות בהוראת עמיתו, ראש המודיעין הצבאי רפיק שחאדה, משום שמתח ביקורת על המעורבות האיראנית במלחמת האזרחים בסוריה. עם זאת, טרם התבררו נסיבות מותו ולא נמסר לכך אישור רשמי.

רזאלה החליף את ראזי כנעאן בתפקיד ראש המודיעין בלבנון בשנת 2002. בשנת 2005, כשאחרון החיילים הסורים נסוג מלבנון, רזאלה שב גם הוא לדמשק. בשנת 2012, הוא מונה לעמוד בראשות מנהל הביטחון הפוליטי, הידוע לשמצה באופן פעילותו. על פי דיווחים רבים, רזאלה היה בין האחראים להתנקשות בראש ממשלת לבנון רפיק אל-חרירי בשנת 2005, אולם סוריה הכחישה כל מעורבות במקרה.

עוד בוואלה חדשות:
דיווח: מנהיג דאעש אל-בגדאדי נפצע קשה בהפצצה בעיראק
משטרת הטרור: נחשף "המוח" מאחורי עליית דאעש בסוריה
הנשק החדש של אסד, שהמערב לא יכול לעצור

מיליציות איסלאמיסטיות השתלטו על העיר אידליב, סוריה, מרץ 2015. רויטרס
כרזה של הנשיא אסד באידליב, שהשוחתה לאחר השתלטות מיליציות איסלאמיסטיות על העיר/רויטרס

בחודשים האחרונים, על רקע אותה מחלוקת שנתגלעה בינו לבין נאמניו של הנשיא בשאר אסד, רזאלה נעלם מהזירה הפומבית, ואף דווח כי נרצח. על פי הדיווח ב"דיילי סטאר", בחודש שעבר רזאלה קיבל שיחת טלפון משחאדה, שהורה לו להגיע למשרדו. לאחר שהגיע, רזאלה הוכה בצורה קשה בידי מאבטחיו של שחאדה, שהשליכו אותו לאחר מכן בכניסה לבית החולים "שאמי" שבדמשק.

התקרית אירעה בעקבות הזעם הגובר של משטר אסד על רזאלה סביב הוויכוח בנוגע למעורבות כוחות לא סוריים בלחימה, בהם איראן וחיזבאללה. בין היתר, דווח כי רזאלה סירב לאפשר ללוחמים איראנים וללוחמי חיזבאללה להשתמש בביתו הפרטי בכפר קרפא, שנמצא במחוז דרעא וממוקם כ-25 קילומטרים מגבול רמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully