וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין דתי ביקר את חייליו במאה שערים - והותקף באבנים וביצים

24.4.2015 / 14:52

א', מ"מ בגדוד החרדי בגבעתי, הותקף בידי חרדים קיצוניים. הם תקפו את הרכב שבו ניסה להימלט וניפצו את שמשתו. אמו לוואלה: "ניסו לבצע בו לינץ'". נתניהו: "למצות את הדין עם פורעי החוק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב של הקצין שהותקף היום במאה שערים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשא', מפקד מחלקה דתי בגדוד החרדי בגבעתי, הגיע היום (שישי) לבקר שניים מחייליו בשכונת מאה שערים, הוא לא האמין שהביקור יסתיים כך. חרדים קיצוניים השליכו אבנים, ביצים וחפצים נוספים לעברו כשיצא מביתו של אחד החיילים. במהלך ניסיונו להימלט מהאזור, כלי רכבו הותקף שוב באבנים גדולות שגרמו לכך ששמשת רכבו נופצה. א' הצליח להימלט מהאזור והגיש תלונה למשטרה בתחנת מגרש הרוסים בירושלים.

כשנכנס א' לביתו של החייל השני, הוא הבחין בשתי נשים שעמדו וצחקקו לנוכח היותו נוכח באזור. לאחר דקות ספורות, יצא א' מהבית ונתקל בקבוצה של תושבי השכונה, שעמדו יחד עם עשרות ילדים והחלו לצעוק לעברו קריאות גנאי.

עוד בוואלה חדשות:
חרדים קיצונים צעקו לחייל "נאצי" ביום השואה בבית שמש
מרכז הקניות שהביא לקרע בין החילונים לדתיים באשדוד
מיוחד | "הם שונאים אותנו": החרדים והסרוגים נלחמים על דמותה של ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת האבנים שניפצו את שמשת כלי הרכב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זרקו עליו ביצים, אבנים וכל מה שהיה להם נגיש", סיפרה אמו לוואלה חדשות. "כשהוא הגיע לרכב, ניסו לשלוף אותו משם ולבצע בו לינץ'. הם המשיכו לזרוק אבנים לעבר הרכב, והשמשה האחורית נופצה לחלוטין. בנס הוא יצא מזה ללא פגע. הוא אמר לי אחר כך שלא כואב לו הגוף, אלא כואב לו הלב שיהודים רדפו אחריו בניסיון לפגוע בו. היה להם מבט של אויב בעיניים, כמו שיש לאויבים שלנו בשג'אעיה או בחאן יונס".

מהמשטרה נמסר: "במהלך ביקור של קצין צה"ל במדים ברחוב עין יעקב, עת שיצא מרכבו, החלו להתגודד סביבו צעירים חרדים. הקצין חזר לרכבו וכשהחל לנסוע יידו לעברו אבנים וניפצו את השמשה האחורית של הרכב. אין נפגעים. נפתחה חקירה".

מצה"ל נמסר: "צה"ל קולט לשורותיו בשנים האחרונות אלפי מתגייסים חרדים לתפקידים משמעותיים בכלל יחידות הצבא. צה"ל רואה בחומרה, מוקיע ומגנה כל ניסיון לפגיעה במפקדיו וחייליו, העושים לילות כימים בהגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"אירוע מקומם"

בעקבות התקיפה, שוחח הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' והתעדכן במאמצי המשטרה לאתר את התוקפים. "מדובר באירוע מקומם, וצריך למצות את הדין עם פורעי החוק שהרימו יד על קצין צה"ל", מסר נתניהו בתגובה. "שירות בצה"ל הוא מקור לגאווה. צה"ל הוא צבא העם שמגן על כולנו. משרתים בו כל קבוצות האוכלוסייה בחברה הישראלית – כך היה וכך יימשך".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי גינה בחריפות את האירוע: "יש גבול. תקיפת חייל צה"ל על ידי קיצוניים יהודים היא מעשה טרור. נעשה היום מעשה חמור ואני דורש מהמשטרה לעשות הכול כדי להביא את אותם פושעים לדין לאלתר", מסר דרעי.

שר הביטחון, משה יעלון, אמר כי אסור להתייחס בסלחנות לאלימות. "תקיפתו של קצין צה"ל בירושלים היא מעשה מביש ומכוער שמחייב טיפול מידי ונחוש של רשויות אכיפת החוק", אמר יעלון. "אבוי לנו אם בישראל יותקפו חיילים וקצינים משום שהם לובשים מדי צה"ל. הצבא מגייס לשורותיו חיילים וחיילות מכל גווני האוכולוסייה, כולל מהמגזר החרדי, ומעניק להם הזדמנות להשתלב בו ולאחר מכן להשתלב בחברה הישראלית. עלינו לפעול בכל חומרת הדין נגד מי שמנסים לפגוע בחיילי צה"ל השומרים על ביטחונם של אזרחי ישראל, ולפגוע למעשה בחברה הישראלית כולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחרונה בשורה תקיפות נגד חיילים בערים חרדיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקרה התקיפה הקשה הזה מצטרף לשורת תקיפות נוספות שאירעו לאחרונה נגד חיילים שעברו בערים חרדיות מובהקות. כך למשל, חייל חרדי שהלך ביום השואה בשכונה חרדית בבית שמש הותקף בקריאות גנאי על ידי חרדים קיצוניים, שבין היתר צעקו לעברו: "נאצי" וחלקם אף ירקו לעברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully