וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הרב יאשיהו פינטו יסבך את עוזרו ואיש אמונו?

24.4.2015 / 11:04

בית המשפט הורה לרב שהורשע במתן שוחד למסור עדות מוקדמת בתיק נגד בן ציון סוקי, שנתבע על סך 16 מיליון שקל בגין הפרת הסכם. הסיבות להקדמת עדותו הן מצבו הבריאותי ושהותו בישראל

הקראת כתב האישום של הרב פינטו במחוזי בתל אביב, אפריל 2015. יותם רונן
הרב יאשיהו פינטו בדיון שבו הורשע במתן שוחד/יותם רונן

האם הרב יאשיהו פינטו יסבך את עוזרו ואיש אמונו בן ציון סוקי? בית המשפט המחוזי מרכז הורה אתמול (חמישי) לרב פינטו למסור עדות מוקדמת כבר ביום רביעי הקרוב - יום אחרי שלב הטיעונים לעונש במסגרת הפרשה שבה הורשע בשוחד - במשפט המתנהל נגד מקורבו. השופט יחזקאל קינר נעתר לבקשתו של עו"ד איתן ארז, המייצג את אנשי העסקים ניסים ביטון ומישל אבידן, שהגישו תביעה על סך 16 מיליון שקלים נגד סוקי בטענה שהפר הסכם עמם.

תחילה עו"ד ארז דרש לזמן בעצמו את הרב פינטו לעדות מטעמם, משום ששימש מתווך בין ביטון לבין סוקי כשבמסגרת מעמדו נחתם ההסכם בין השניים. עם זאת, בסופו של דבר הוסכם כי הרב פינטו יגיע לעדות מטעמו של סוקי וזה ייחקר בעדות נגדית. הסיבה להקדמת העדות של הרב פינטו היא העובדה שהוא שוהה בימים אלו בישראל ומצבו הרפואי.

עוד על הפרשה
ארביב הגיש מסמכים "מפלילים" נגד עוזרו של פינטו
מבט מבפנים על המעורבים בפרשת פינטו: "נעשה הכול בשבילו"
תיעוד: העד המרכזי בפרשת פינטו בניו יורק

לפי התביעה, שעל אודותיה נחשף בתחקיר וואלה חדשות, סוקי צבר את החוב לביטון בעקבות ההשקעה במלון מדיסון בארצות הברית, שבו נטען, לכאורה, כי ניצב מנשה ארביב שהה על חשבונו של הרב פינטו. ממסמכים שהגיע לידי וואלה חדשות עולות הוצאות מפוקפקות למדי של מלון מדיסון בשנת 2008, שבמכלה הוצאו מחשבון המלון כספים רבים שבסופו של דבר הובילו להליך של כינוס נכסים.

כך, למשל, הועבר סכום של 500 אלף דולר בחודש פברואר לחברת "איסט 81", שהייתה בבעלותו של סוקי. בהמשך, נראות במסמך שורה של הוצאות תחת הכותרת "תרומה" בסך 50 אלף דולר כל אחת. כמו כן, המסמך מתעד הוצאה בסך מיליון דולר, כאשר החתום על המשיכה הוא לא אחר מאשר סוקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully